1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    yeah, genoeg geld voor adv scart plus box set, nu hopen dat we deze week naar de stad gaan en liefst zo snel mogelijk:p

    wat zijn nou echt goede games in 5.1 en waarom, op dvd hoor je af en toe wat achter je als een helicopter enzo maar in games is dat toch veel meer, denk ik?
    om me nog meer verwachtend te laten maken voor 5.1 set: hoor je bij 5.1 (dolby, dts of dd, net welke het spel ondersteund, decoder kan ze aan) echt bij bijv. unreal constant mensen achter je knallen en voor je en krijg je echt het 5.1 gevoel of meer dat je maar wat kogels om je heen hoort vliegen? heb nl nog nooit echt gegamed in 5.1 en weet nog niet zo goed wat ik er precies van moet verwachten.
     
  2. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er een rood lichtje in schijnt, dan is het een uitgang. Makkelijk te herkennen 8)
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Als je een high end versterker en dito boxen hebt in een kamer van 3 bij 3 hoor je heel veel verschil met een midrange set. Vooral omdat de kleinere boxen vaak een veel kleiner geluidsspectrum bestrijken.
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    klopt wat je zegt,maar vergeet niet dat de gemiddelde bezoeker hier 14/15 jaar is,nog gewoon thuis woont en rond moet komen van zijn krantenwijk.
    daarom gaan de meeste vragen ook over multimedia sets die voldoende punch hebben om je slaapkamer te vullen met geluid.

    er zijn hier maar een paar mensen die in het bezit zijn van high end spul maar doorgaands wordt er weinig over geluld hier zolang er vragen worden gesteld door mensen die 100 euro over hebben voor een surround set.
    het heeft niks met geld te maken hier...alleen maar met plezier dat een surround set je kan bieden voor welk bedrag dan ook.
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het zou kunnen.............maar ik denk van niet.
    op dit soort sets zal je bijna nooit een optische uitgang aantreffen.....maar wellicht loop ik nu zelf weer achter en kan het wel:)
    doorgaands worden alleen op hele dikke dvd spelers wel eens optical outs geplaatst.
    deze spelers hebben dan zelf ook een hele goed processor aan boord voor de verwerking van 5,1/6,1/7,1 ed.

    probeer eens wat quacky ook al zei...........klik de optische kabel eens achter in je speler.
    komt er een rood lichtje aan de andere kant naar buiten koekeloeren als je een dvd'tje draait dan krijgt hij signaal van de speler en is het een uitgang...........beuk is benieuwd.
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    speel ghost recon maar eens(heb je meteen een leuke live titel in handen)die klinkt geweldig.
    niet alle spelen zijn super in 5,1 en de verschillen zijn soms enorm.
    weet je meteen dat het niet aan je set ligt straks;)
     
  7. GameGuru NL

    GameGuru NL Allo...?

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    Geprobeert, komt inderdaad een rood lichie uit:'-( Een tip.. koop nooit een medion md 4748! Want nu was de poort van de subwoover weer "stuk".. Gelukkig hadden we nog zo'n zelfde bovenstaan alleen daar miste de optische poort, maar aangezien we die nu toch niet meer kunnen gebruiken hebben we die maar weer aangesloten... |:-


    (P.S: Ik had denk ik inderdaad op new thread gedrukt... O-) )
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2003
  8. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Re: lol

    Wat is dan volgens jou de game met het slechtste 5.1 geluid??:p


    edit:

    he beuk, ik moest toch nog me ouders overhalen om toestemming te geven voor het kopen van die Creative... Nou, ik denk dat het bijna gaat lukken, me ouders praten nu eindelijk serieus met me, en we gaan het er vanavond (gezellig bij het eten :p ) over hebben, I'll inform you guys when they've granted me permission :cool: :D
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2003
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    dat probleem had ik ook, maar ik kon ze gelukkig redelijk snel overtuigen.
    Ghost Recon heb ik niet, maar weet je/iemand hoe bijv de volgende spellen in 5.1 zijn waarvan ik veel verwacht in 5.1:
    Project Zero (Fatal Frame)
    DTM Race Driver en/of Sega GT 2002
    Unreal, Halo, Splinter Cell?
    En als je echt iemand achter je hoort praten/schieten, en je draait je dan om, veranderd het geluid dan ook goed van speaker, dus niet dat je als je rustig omdraait je ineens geknal van voren hoort komen, maar meer van opzij enzo?
     
  10. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    hmzz, goeie vraag, kheb geen idee, kben er zelf ook wel benieuwd naar jah, kbegrijp helemaal wat je bedoelt, dat het geluid heel rustig veranderd, dus eigenlijk dat het geluid van bijvoorbeeld: l-a steeds z8er wordt en l-v steeds harder...8) :D :9 :9 _O_
     
  11. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je bij Ghost Recon even een 360 maakt zul je merken dat het geluid perfect klopt. Dus je hoort het geluid wisselen tussen je speakerkanalen. En uiteraard hoor je wat verder weg is minder hard en wat dichtbij is hard.
     
  12. emilthe1stking

    emilthe1stking King no. 1

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik ben van plan zo eentje te kopen:


    4.1 Surround speaker system

    Maximum output: 1000 Watt PMPO
    Magnetic shielded satellitespeakers
    subwoofer disposes of an own powersupply which can be switched off seperately
    Frequency range subwoofer: 20 Hz - 150 Hz
    Frequency range satellite speaker: 150 Hz - 18 KHz
    Harmonic distortion: 0.03% 1KHz 1W
    Permanent PC connection, separate connection
    available for video, DVD, walkman or minidisc

    Het heeft 4 boxen en 1 subwoofer. Ik vroeg me alleen af is dit goed en werkt het op mijn Xbox?
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    let wel dat dit stereo geluid levert, weet niet wat je precies wilt (stereo of dolby)? en wat is het vermogen in rms? dat zegt nl meer
     
  14. emilthe1stking

    emilthe1stking King no. 1

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    let op dat dit weer een gewoon speakersetje is zonder decoder.
    digitaal(optisch)aansluiten zit er dus niet in dus wat overblijft is gewoon stereo.
    je zou hem mischien wel aan kunnen sluiten via het rood/witte analoge kabeltje wat standaard bij de xbox zit.......geel blijft over voor beeld en die prak je dan achter in je tv.
    over het geluid kan ik geen zinnig woord kwijt maar......ik verwacht hier helemaal niks van.
    nogmaals...dit heeft werkelijk helemaal niks met dolby digital te maken ook al proberen ze het wel.
    dit is echt een setje om aan de geluidskaart van je pc te hangen.

    tip van beuk.........begin hier niet aan.
    je koopt een kat in de zak want neem weer alleen het feit dat dit stuk plastic niks waarmaakt dat wat de advertentie ons verteld.
    1000 watt pmpo:eek: whahaha..als dit ding 4 keer 10 watt eruit perst heb je een goeie.
    dit spul wordt voor 50 euro verkocht,maar wordt voor 5 euro in elkaar gepriegeld door kinderen van 8 in zuid korea.
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    deze is pas 3424252453 keer behandeld :'-( .

    er zit geen decoder bij...................dus geen dolby digital.
    aansluiten kan alleen analoog dus je houd gewoon stereo over.
    veel plezier ermee.
     
  18. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Die koop ik dus niet, welke raad je me dan aan?

    Ik heb een niet al te hoog budget dus niet te duur als het ff kan :)
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    haha het kost toch geld allemaal hoor.
    deze link stond hier al eerder maar over de garantie en levertijd van de winkel kan ik je niks vertellen.
    http://www.regenboog.net/docs/pd-1448093353.htm

    voor 129 eurootjes heb je 5,1 en das heel goedkoop.
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    je kan dan voor de creative 5500 gaan, 5.1 set met decoder en prima als instapmodel (rond 180 euro), wil je duurder gaan dan heb je een sony set die ik eerders ga kopen (299 euro) en nog iets duurder (380 euro) de logitech z680.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina