1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ik geloof niet dat xbxw het af kan doen met "er zijn geen dts games voor de xbox"
    't moet dan wel wat anders zijn.
    dts op de ps2 is software matig als losse audiotrack erop geknald zoals ze het net zo makkelijk op de xbox kunnen doen.
    de software maatschappij is verantwoordelijk voor een wel of geen dts audio track op het spel.
    het heeft geen reet met inferieure toestanden te maken want beide console's zijn gewoon dvd spelers die het ook nog eens leuk doen als spelcomputer.......of was het andersom?
     
  2. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, nevermind mijn posts, de zaak is overal al uitverkocht. Helaas voor mij.

    Ik ga nu hoogstwaarschijnlijk voor de ht kit van sony, de htp5100. Net beluisterd en door (zegt men daar :p) s-master+dolby2 nog een redelijk stereo geluid door de boxen. Ik ben niet zo'n audiofiel, dus mijn oren horen het toch niet :p

    bedankt voor de info iig...

    mx
     
  3. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    Een simpele vraag, gesteld door een simpele ziel:

    Ik wil een surround set aanschaffen, welke THX ondersteund en geplaatst kan worden in de woonkamer. Uiteraard is het ook de bedoeling dat de Xbox er op aangesloten kan worden.
    Heeft iemand een suggestie in de prijsklasse van ongeveer 1000 a 1500 Euro?
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ik ben helaas bang dat het budget te klein hiervoor is.
    wil je voor een thx receiver/av amp gaan(als complete home alles in een cinema surround set bestaan ze namelijk niet)word de keuze al vrij lastig.
    dit houd dan ook in dat mocht je slagen met het vinden van een thx,select of zelfs mischien een ultra receiver dat je dan alleen de receiver zelf heb.
    bijkomende kosten zullen dan uiteraard de dvd speler,5 speakers,aktieve subwoofer,juiste speakerbekabeling en interlinks tussen de componenten zijn.

    wat een oplossing (mischien:confused: ) bied is de logitech 680 thx speakerset.
    ver binnen jouw budget en absoluut geen slap ding.
    thx gecertificeerde apperatuur is gewoon aan de prijzige kant......aan de andere kant ben je verzekerd dat dit nooit rommel is.
    ik zal eens wat gaan opzoeken in deze prijsklasse en denk dat de grootste kans van slagen in de buurt van een pioneer/panasonic/sony gaat liggen of mischien zelfs een kleine denon...........ik ga alvast op zoek.
     
  5. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    Ome Beuk, bedankt voor je eerste reactie, zo te lezen is thx in de genoemde prijsklasse iets te hoog gegrepen.

    Het gaat mij voornamelijk om een all in one pakket, maar dan gewoon een van goede kwaliteit. De logitech 680 is misschien een optie, echter vrees ik dat deze te kort komt in een woonkamer. Eerder had ik een pakket van JVC op het oog van 666 Euro, maar zag laatst bij het consumentenprogramma Kassa dat setjes in deze prijsklasse vaak niet het gewenste geluid gegeven, vandaar dat ik mijn budget iets heb opgeschroefd.

    Ik zag ook een advertentie van Bose, dit zou gaan om twee speakers en een subwoofer, welke hetzelfde geluid geven als 5 speakers, alleen zit je dan al rond de 2000 Euro. Het lijkt mij ook vreemd dat drie speakers hetzelfde geluid geven als 5, maar goed Bose is niet de minste, dus het zal wel werken.

    Van de verkooppraatjes wordt ik ook niet veel wijzer vandaar mijn vraag aan een kenner, die mij kan vertellen welk surround set ik het beste kan aanschaffen voor films en games op de Xbox en als de prijs te gek wordt dan maar zonder thx.
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    laat je niet verleiden tot dat 1,2,3 setje van bose(of was het nou 3,2,1).
    het klinkt wel leuk maar is echter nooit een volwaardige 5,1 set.
    door slimme speakers en electronica word het oor belazerd en verkrijg je een soort surround idee.
    leuk concept........niet kopen.......zonde van de 1500 euro want dat kost ie.
    als ik nol was,ging ik naar radio correct in rotterdam.
    ik dacht dat er 2 waren(weet het niet zeker) maar ik bedoel die grote waar tram 2(weet ik ook niet zeker...damn weet eigenlijk niet veel lol) ook langs rijd.
    daar staat genoeg,en het belangrijkste...daar werken jongens die er wel wat vanaf weten en je keurig het een en ander kunnen uitleggen.
    je kan ook de media markt binnen rennen en je laten voorlichten door tjerk vlubbega die eigen meer verstand heeft van russisch stamboekvee.
    man wat zijn mijn ervaringen slecht bij de media markt......de kennis van zaken is heel sumier daar(uitzondering uitgesloten).

    tip van mij......sony maakt de laatste tijd(philips overigens ook) goede sets met mooie en strakke alluminium zuilspeakers.
    ga daar eens naar luisteren en laat jouw oor beslissen en niet de verkoper.
    je merkt ook snel genoeg wanneer de verkoper er doorheen lult wanneer jij aan het luisteren bent dat deze man er weinig om geeft.
    jij bepaald de spelregels nol...veel succes.
     
  7. gerjan

    gerjan Guest

    Dit lijkt me wel wat, is het ook wat?:

    DVDSpelers: Yamada DVX6000 Desktop 5.1CH DVD/MP3/DIVX Player

    [​IMG]


    DivX compatible, super flat, dolby digital player

    Features
    Fully compatible with DVD, CD-A, CD-VIDEO, S-VIDEO, MP3, MP3-CD, JPEG-CD, JPEG-DVD.
    Formats: MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX 3.11, DivX 4.x, DivX 5.x, Xvid
    Audio: Dolby digital, DTS
    Video interfaces: S-video, Composite video, scart
    Audio interfaces: Stereo, Coaxial, Optical, 5.1 channel output
    Remote control
    Region free
    General setup: TV-display, Angle mark, OSD language, Capions, Screensaver
    Speaker setup: Downmix (LT/RT/Stereo)
    Audio setup: SPDIF output, dual, mono, compression
    Child protection, pasword.

    €140,43 bij http://www.2fast4ucomputers.nl (betrouwebare winkel volgens tweakers.net)
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 22 jan 2004
  9. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    Nou, Beuker...het ziet er prima uit, ga h'm zeker eens bij Correct bekijken cq beluisteren. Kijken of ik er nog wat extra info over kan inwinnen, mocht dat ook positief zien, dan is dit denk ik het setje waar ik voor ga. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik heb al zoveel van je gelezen dat ik er vanuit ga dat de Beuk niet zomaar iets adviseerd.
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ik heb nog nooit van dit merk gehoord.
    sterker nog,ik las het eerst en zou zweren dat er yamaha stond.
    dit maakt mij snel argwanend bij veel van dit soort producten.
    ik denk dan ook dat deze speler voor 140 euro aan de dure kant is en eigenlijk niet eens beter presteerd dan de xbox zelf als dvd speler.
    wees hier voorzichtig mee gerjan om teleurstellingen mee te voorkomen.
    er zijn inmiddels onoemelijk veel vreemde en merkloze spelers op de markt die volgens mij allemaal uit 1 fabriek rollen en soms wel voor onder de 50 euro verkocht worden.
    ik heb ze echt gezien voor 49;95 bij een malle supermarkt en moet dan ook eerlijk zeggen dat dat echt geen geld is......fuck al doet hij het maar een jaar:) ..heb je toch een jaar lol gehad voor het bedrag waar je niet eens een xbox game voor koopt.

    mijn advies aan jou gerjan(wat het waard is) is:ga voor een merkproduct waarvan je weet dat ook de service ok is en niet alleen maar de naam.
    ik weet dat de service voor een groot gedeeldte in handen ligt van de winkel daar waar ik mag aan nemen dat jezelf wel weet bij welke winkel in harderwijk je ook service krijgt.
    wat service betreft op het internet:confused: .....kan ik je niks over vertellen.
    succes ermee:+
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    leuk joh........laat het maar even horen als je geslaagd bent of nog iets kwijt wilt.
    veel plezier alvast:+
     
  12. gerjan

    gerjan Guest

    Re: lol

    Oh donders, ik dacht toch echt dat het yamaha was, kon er al niets over vinden.:mad: neej laat dan maar zitten inderdaad, maar mij ging het meer om de mogelijkheid dat hij divx/xvid kon afspelen, dat zijn formaten waarin films via het internet worden verspreid(1film op 1/2 cd's in vrij goede kwaliteit, soms zelfs dicht bij dvd kwaliteit).

    Maarja laat dan maar zitten, bedankt voor de info!
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol ik vind weer wat op internet.
    heel mooi,zal wel uberscherp beeld geven..........maar toch wel een klap geld.
    een thx ultra scart kabel van monstercable gemaakt voor de echt allerduurste dvd spelers.
    http://www.monstercable.com/europe/productPage.asp?pin=1966

    kosten hier in nederland zijn 219 euro......per meter.....jezus das dan bijna 500 piek(ik blijf terug rekenen):)
     
  14. gerjan

    gerjan Guest

    wtf je wil toch niet zeggen dat je die ook nog gaat kopen he;)

    1m. SCART to SCART Cable ULTV1000 SC-1M EU 109132 €199.95 ea.
    2m. SCART to SCART Cable ULTV1000 SC-2M EU 109133 €289.95 ea.
    4m. SCART to SCART Cable ULTV1000 SC-4M EU 109134 €399.95 ea.

    koop 4mtr, €100 euro per meter8)
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
  16. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Mocht je geïnteresseerd zijn in deze speler dan zou je eens hier kunnen kijken. Een heel topic op GoT over deze speler.
     
  17. gerjan

    gerjan Guest

    oeh bedankt, dus toch nog een mogelijke keuze voor mij:D
     
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: lol

    Dat heb je goed gezien.

    De FAQ van Quack is door Eastmaster in het modhok ingebracht met het idee om deze op XBW te plaatsen. Daar is volmondig "Ja" tegen gezegd.

    Naar aanleiding van de (korte) discussie over deze FAQ ben ik hem gaan lezen en heb ik Quack een PM gestuurd met de strekking: "Staat wel stom dat de PS2 wel DTS games heeft en de Xbox niet. Zou je eigenlijk een opmerking over moeten maken in de FAQ." En ik heb nog verteld over mijn digitale aansluiting (met de beroemde Eftelingkabel, weet je nog? ;)) via een coax kabel opdat ie dat ook in de FAQ zou kunnen verwerken. Maar ik heb naar mijn beste eer en geweten niets geschreven over "afkeuren" of zoiets want dat is eerstens niet mijn taak/zaak en tweedens niet mijn wens. Dat zou censuur zijn en dat willen we hier niet (behalve tegen <piep>chips).

    De FAQ wordt geplaatst door een van de XBW redaktieleden. Helaas (voor de FAQ) ben ik geen lid van die redaktie dus ik kan hem niet plaatsen. Nu heeft de persoon die die taak op zijn schouders heeft gekregen het momenteel nogal druk en daardoor is het plaatsen van de FAQ tot onze grote schaamte en schande erbij ingeschoten... :'-(

    Dat is jammer, want die FAQ verdient dat er aandacht aan wordt besteed en dat ie ergens een prominente plaats krijgt. _O_ We hebben niet voor niets *vier* grote threads over Dolby Surround en/of Digital op het forum.

    Dus een ding moet duidelijk zijn: Er is niemand binnen het team die tegen de plaatsing van de FAQ is. Er is ook geen sprake van censuur. Er is wel sprake van een redakteur met de verkeerde prioriteiten die zijn studie kennelijk belangrijker vindt dan XBW. 8)

    That's all. We gaan zorgen dat de FAQ spoedig op XBW verschijnt.

    Tot dan moet je gewoon klikken op de FAQ van Quack (dat rijmt!) :p
     
  19. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Naja, ik ben dan geen redactielid, maar wel admin, en die taak was inderdaad aan mij toebedeeld.... zoals Pejannl al zei is de FAQ die ik van Quack kreeg een beetje in de vergetelheid geraakt en door tijdsgebrek en allerlei andere verplichtingen ben ik er nooit aan toe gekomen om de FAQ online te plaatsen :eek: Daarvoor mijn nederige excuses.

    Maar vanavond kan die studie mijn rug op 8), en zal ik ervoor zorgen dat de uitstekende FAQ van Quack vanavond nog online komt te staan! :cool:
     
  20. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Het is zover: hij staat er! Tadaaa!!! :D

    Aankondiging staat hier.

    Met natuurlijk alle lof aan Quack _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina