Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    tof,
    is ie eindelijk officieel de faq,
     
  2. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, hij is echt zo vet. maar beuk waarom 2 subs. want als ik nu ff starwars zit te kijken dan tril ik echt van me stoel af hoor. En word het geluid ook niet minder natuurlijk als er zoveel laag is. de fotos staan op het web. http://home.wanadoo.nl/peter.vanooijen/home cinema.doc
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2004
  3. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, je hebt gewoon je eigen thuisbioscoop! Hoe vet! _O_
    Ziet er echt zwaar en zwaar vet uit hoor!O-)
     
  4. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    @marijnvanooijen: gefeliciteerd!!

    @Quack: Gefeliciteerd!
    8) :+ _O_
     
  5. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    marijnvanooijen, hoelang zijn jullie bezig geweest om dit te bouwen? en dan bedoel ik dus vanaf bouwdag nr1 tot juicen omdat alle snoertjes goed zitten en alles lekker klinkt:)

    lijkt me opzich beswel een tijdje duren..Maarja.. veel plezier ermee.. en misschien kun je nog wat specs geven van de dingen die je heb gebruikt(de versterker had je meen ik aan gepost(:confused: ), maar over de speakers en de beamer enzo:)
     
  6. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    de receiver is de 900E.de boxen zijn Phonars. de sub is Phonar AS1000, 2 in de front P40 IIs,2 van deze in het midde Bipol1000,
    2 van deze zij Compact 2, de centre is geloof ik de Centric IIs. DVD speler is de SP800 van Onkyo ,satelliet speler van Echostat OVR-5000 en de beamer is de Sony VPL VW12HT. ik hoop dat je nu wat meer weet.
     
  7. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow!! Thanx!! :)
     
  8. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    AAAARGH!! Waarom nou weer in word? Ik heb geen m$ rommel op mijn mac.. kun je niet gewoon de foto's plaatsen?
     
  9. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Nee je moet in die HTML pagina de bron van die plaatjes veranderen van home%20cinema.htm, naar de werkelijke lokatie van de plaatjes... En die foto's dus ook allemaal apart uploaden.
     
  11. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Brabus Freak

    Brabus Freak Range Rover TD6

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    2
    ik ben van plan een soundblaster audigy 2 platinum pro te kopen, hier een 5.1 of 6.1 set aan te hangen en dan aan men xbox te koppelen... moet gaan volgens mij of niet?
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    beuk geeft quack een welverdiende aai:)
    ook de mods en admins krijgen van mij een pluim.......tof dat jullie dit toch hebben willen plaatsen want ik kreeg steeds meer twijfels of deze er ooit nog zou komen.....thumbs up:)

    laat de vragen maar komen boys...............de meeste krijgen een verwijzing naar de faq:+ hahaha.
    nee hoor,ik zal zolang ik er nog tijd en zin in heb antwoord op geven.
    groetjes beukie:+
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ligt aan van alles of wel of niet 2 subs te gebruiken.
    de ruimte en accoustics,gebruik van speakers en versterking enz enz.
    het gaat niet om de hoeveelheid laag maar om mooi,strak,snel,diep goed laag dat geen gaten vertoond.
    de overgang van de overige speakers naar het laag van de sub moet er een zijn zonder gaten erin.
    dat wil zeggen dat er tussen een bepaalde frequentie bij veel installaties een "gat in het geluid valt"daar waar bv de fronts het niet meer trekken en de sub nog geen berreik heeft.....snap je het nog:+
    zo kan het zo maar zijn dat 2 subs een oplossing bied.
    in mijn geval thuis heb ik de kleine rel gekoppeld aan mijn front speakers die al tot 33 hertz kunnen.
    alles wat daaronder komt(en mijn front speakers dus niet meer halen)neemt de kleine sub over.
    de grote "main sub" staat zo rond de 70 hertz bij mij en kan tot een niersteenvergruizende 16 hertz diep...........check de specs maar eens van heel wat subs......dit is heel laag.

    leuke ruimte hebben jullie ervan gemaakt.
    heel veel filmplezier de komende tijd.
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dilemma dilemma..............ik begin steeds meer te twijfelen tussen 2 dvd spelers.
    de denon 2900.
    http://www.guidetohometheater.com/dvdplayers/157/
    of deze vriend...de rotel rdv 1060.
    http://europe.rotel.com/products/specs/rdv1060.htm#
    beide winnen de ene na de andere test.........maar een vergelijk tegen elkaar vind ik nergens:mad:
    wat ik wel weet is dat het prijsverschil tussen beide spelers niet misselijk is...de rotel is ruim 250 euro goedkoper.....en das altijd prettig zaken doen.
    het enige wat de denon meer bied is de sacd mogelijkheid........maar om daar nu 250 euro voor te gaan betalen............dilemma dilemma....verdomme.
     
  16. gerjan

    gerjan Guest

    alleen de eerste foto (van de beamer) heb ik gezien, toen:

    Access denied

    --------------------------------------------------------------------------------

    This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

    The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.


    --------------------------------------------------------------------------------

    You are redirected to the Wanadoo Homepage in five seconds

    Vanuit deze pagina wordt u binnen 5 seconden doorgestuurd naar de Wanadoo Homepage
     
  17. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat komt doordat er dan te veel mensen op die dag naar die site gegaan zijn.
     
  18. gerjan

    gerjan Guest

    beetje jammer, zet hem dan op een lycos/msn hostje ofzo
     
  19. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    WOW!! Ziet er zeer goed uit! Maar toch blijf ik een fijn bankstelletje prefereren boven een bioscoopstoel :)

    En heb je die sub nu weggewerkt achter een frontje? Sjowiesjo die sub in een kast zetten lijkt me weinig bevordelijk voor het geluid. Dat ding moet een beetje de ruimte hebben om te kunnen brullen en zo wordt hij alleen maar gedempt.

    Wanneer kunnen we langs komen voor een kijk en luistersessie? 8)
     
  20. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Uit de faq van REL:

    Q9. Are two sub-bass systems better than one?
    A9. Two sub-bass systems are generally thought to produce a more even and controlled bass response in-room. The best way to find out is to listen to a single system and then add another in your own home. Two subs almost certainly would be better if you listen at higher volumes. However, one REL sub-bass system is the best way to begin to enjoy the bass from your system. The advice to anyone on a budget would be to buy a single system and then add another when you think you need it.

    Q10. Would two sub-bass systems sound too loud in my smallish home cinema?
    A10. Two sub-bass systems (running at half the volume) would sound just as loud as one. With two you reduce directionality and gain better control/headroom at high sound pressure levels.

    Q11. Where should I position two sub-bass systems?
    A11. The first position to try would be in the corners next to the main left and right speakers (This is the recommended position, which is explained in the set up guide in the user manual and on the REL website). However, if space at the front is tight, (and your other speakers are close together), having two sub-bass systems may make things sound too ‘muddy’. Putting a second behind your listening position should work, but because every room is different, the importance of experimentation cannot be underestimated - evaluate all your options and use what sounds best.

    REL heeft trouwens de website vernieuwd. Ziet er goed uit. De vorige was ook al zwaar verouderd en volgens mij al in geen jaren meer geupdate ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina