1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Elac is een merk wat je normaal gesproken niet bij de doorsnee electronicazaak zult vinden. Ga je naar de speciaalzaak dan zul je Elac vrijwel altijd in het assortiment vinden.

    Ik verwacht dat de kwaliteit ervan prima zal zijn, maar hoe ze klinken zou ik niet weten. Kan me tenminste niet herinneren dat ik ze ooit beluisterd heb... Maar je bent al goed bezig door je oren te laten kiezen ipv te kiezen voor naamsbekendheid :)
     
  2. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je toch bezig bent, check dan ook effe het KEF KHT 2005.2 setje. Ik lees daar zeer lofende dingen over.

    Maar uiteindelijk wil je natuurlijk gewoon Dali ;)
     
  3. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb een vraagje, ik zag op de website van creative deze staan: [​IMG] en deze
    [​IMG]
    nou vroeg ik me af welke beter is, want ze zijn ongeveer dezelfde prijs en hebben dezelfde specs.
    heeft iemand ervaringen met deze setjes, en zo ja, positief of negatief.
    Ik vind die eerste persoonlijk mooier omdat je daar ook de frontjes vanaf kan halen etc.

    5500 d
    gd580
    (sorry voor de 56 kbers :p )
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2004
  4. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    voor zover ik het op de plaatjes heeft de bovenste wel een DTS decoder, en de onderste niet..
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2004
  5. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt het al verbeterd zie ik :p
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2004
  6. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    als ze dezelfde specs hebben en ze kosten hetzelfde, moet je ff gaan luisteren welke je beter vind klinken en die kopen, als je geen verschil hoort moet je diegene die jij het mooist vind kopen
     
  7. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Ze hebben niet dezelfde specs!:) de sub van de 5500D kan maar tot 45 Hz, en die ander tot 40 ofzo.. maarjah.. beuk kan tot 18 ;)
     
  8. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    maar weet jij of iemand anders dan misschien waar een winkel zit die dat verkoopt? (rondom purmerend, vlakbij amsterdam)
     
  9. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    We moeten even afwachten totdat onze expert Oom Beuk zich hierover gaat beraden.
     
  10. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor zover ik het weet is de bovenste de "nieuwe lijn" van creative setjes. En de onderste gaat dus door deze vervangen worden. De bovenste decoder bevat wel DTS en de onderste niet, dat zou voor mij al een rede zijn om die te kopen (als ze qua specs hetzelfde zijn). Ikzelf heb de onderste, maar die andere was er toen nog niet.

    Als je hem wilt kopen kan je het beste via www.tweakers.net opzoek gaan naar Computer Winkels bij jou in de buurt, en dan in hun assortiment (staat meestal op de site van "componenten" of "losse onderdelen") kijken of ze deze set verkopen. Want het is voornamelijk een pc setje (de 5500D ook, ik heb hem namelijk ook in een pc winkel gekocht (www.shiftcomputer.nl)).

    Veel succes :)
     
  11. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    bedankt *)

    ik wist het wel van die tweakers zooi, maar ik was er gewoon nog niet opgekomen:p
     
  12. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat ik hem zou gaan kopen.. zoals ik al zei merk je denk ik het verschil tussen db5.1 en dts niet echt goed met deze speakers.. en ook staan bij mij de speakers niet echt in een top klasse 5.1 opstelling(ik heb net als blokkie de 5500D)

    het duurt wel vreemd lang voordat Beuker er wat over zegt...:'-(

    edit:
    hmzz.. ik merk nu dat ik dit zei over die losse decoder en niet over de opvolger van de 5500D.. maarjah.. hetzelfde argument gaat wel redelijk op.. en dat van die sub hoor je er denk ik toch niet aan af:)

    Beuk kon het nog niet hebben gelezen denk ik.. zijn laatste post was op 29-01-2004 10:49

    De post van XBOX ADDICT was op 01-02-2004 11:42 ...
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2004
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: hey

    of het geluid beter wordt???
    nee ik denk het niet,de meegeleverde decoder zal waarschijnlijk dezelfde chipset aan boord hebben als de losse.
    houd er ook rekening mee dat het kopen van een externe(vaak dure)decoder ook een een schril contrast staat met goedkoop speaker setje.
    ik bedoel dus......het zou zonde zijn van je geld......niet doen joh.
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    leuk man...ziet er strak uit.
    veel luister en kijk plezier ermee:) .
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het is natuurlijk geen geld 90 euro voor een speakerset.........maar wees wel altijd reeel met dit soort artikelen en verwacht dan geen ongekende prestaties.
    het is prachtig dat dit soort aanbiedingen op de markt komen maar een aldi heeft meer verstand van saksische leverworst dan audio.
    de mensen die dit kopen stellen doorgaans geen hoge(of helemaal geen)eisen aan hun apperatuur en willen gewoon een stukkie muziek of een filmpie kijken en ook daar heb ik respect voor.
    nogmaals...zijn ze er tevreden mee dan is de missie geslaagd.
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    grrrrrrrrr..........tot 16 zelfs :+
    nierstenen,voedselresten,vullingen en pulken uit je neus trillen het lichaam uit.8)
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het prijsverschil tussen deze 2 producten is wel te verhalen in een stukje kwaliteits verschil.
    elac is zeker niet slecht.......maar ook zeker geen topper.
    het markt segment van dit merk is niet groot in hun home cinema sets.
    dit setje van elac heb ik ook beluisterd bij de media markt.
    ik heb verleden jaar voor de slaapkamer ook nog een home cinema setje gekocht en tussen de enorme keuze is de elac ook door mijn oren gegaan.
    het klonk zeker niet slecht....leuk active subwoofertje(van hout...en das alweer een hele stap vooruit).....maar wel el cheapo plastiekerige front en surround speakertjes........maar klinken deden ze niet slecht.
    de verkoper(ik had er een gevonden die er redelijk wat van af wist....bel de krant_O_ )vertelde mij dat deze elac set bij bosjes terug kwam bij de technische dienst......en daar zit ik niet op te wachten.
    ik geloofde deze aardige meneer en omdat de keuze zo groot is kom je heel makkelijk op iets anders uit......geen elac voor mij dus.
    waar elac zich meer en serieuzer mee bezig houd zijn de losse speakers.
    vreemd genoeg is het kwaliteits verschil tussen hun budget reeks en hun kwaliteitsspul enorm.
    de cinema reeks,opgevolgd door de cinema pipe zijn min of meer de instap modellen.
    daarna volgt een hele reeks van hele goede losse speakers met vaak alluminium elementen er in verwerkt....prima dus.
    ook brengen ze een leuke sub op de markt die zowel aktief als passief is.
    er zit een versterker in,maar kan tegelijk worden aangesloten op een externe versterker en stuurt dan een woofer die zich onder aan de sub bevind.......leuke gimmic:+ .

    bose heeft een enorme naam groot te houden......en soms te groot naar mijn mening.
    niet alle spullen staan op mijn verlang lijstje en sommige komen er zelfs nooit op te staan.
    aan de andere kant geeft bose je een enorm vertrouwen in de kwaliteit en duurzaamheid van hun producten.
    op de 901's front speakers die ik hier heb staan zitten op veel onderdelen "levenslange" garantie........en dan pas ben je echt zeker van je product.
    de diversiteit binnen bose is vreeeeselijk groot en was meer gerricht op echte audio speakers en niet de home cinema.
    de bioscoop trend heeft bose pas de laatste 10 jaar ondekt en is daarmee toen ook flink mee aan de slag gegaan.
    het slechte van de home cinema sets van bose vind ik dat uitbreidings mogelijk heden bijna niet of helemaal niet meer mogelijk zijn.
    aansluitingen zijn vaak beperkt tot een minimum waar je dan al te vaak knel komt te zitten wil je uitbreiden.
    daarintegen is de keuze wel vrij groot om al een standaard enorm komplete installatie te kopen........wel voor een paar leuke centen....bose is duur.

    tip van beuk............kijk eens rond bij de receivers van denon...ik blijf het zeggen.
    superkwaliteit,bijna 100 jaar bezig met audio,heel knap geprijsd en zat uitbreidings mogelijkheden.
    ga dan eens op zoek naar een set losse speakers(ook dat hoeft niet meteen een kapitaal te kosten)van het zelfde merk uiteraard.
    ik weet zeker dat jullie gaan slagen.........veel plezier tijdens het kiezen:+ .
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    beuk denkt en denkt......en ziet masterchief zijn assistente en denkt meteen hele zieke dingen :D

    jullie waren er al uit.....beide creative sets hebben tussenbeide op zich niet veel meer te bieden.
    iid..de een heeft een dts decoder en de ander niet(wat ik zo van de website afhaal maar niet bij de specs staat:confused: )
    verders heeft het versterkings gedeeldte een sub die 1 watt meer eruit beukt8) .
    de opbouw van speakers en sub is dan wel anders(buitenkant),maar van de gebruikte elementen (intern) weet ik bijna voor 100% zeker dat deze hetzelfde zullen zijn.
    moet ik kiezen......ga dan voor de dts versie.
    heel veel plezier ermee mocht je iets gaan kopen.
    groetjes beukie:+
     
  19. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    beuk is on fire!!!
     
  20. Durk

    Durk Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke Dolby Surround 5.1 set is beter?: de Creative MegaWorks THX 5.1 550 of de Logitech Z-680 5.1 THX speakerset.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina