Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik alles gekocht aan aangesloten, en doet het (gelukkig) goed :)
     
  2. Murdock

    Murdock Metal Up Your Ass!!!

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag over de Logitech Z-680: Ik wil graag weten waar die optische en coaxiale ingang zit, Zit die op de subwoofer of ergens anders. En zit er ook een rode en een witte audio ingang voor stereo geluid. Alvast Bedankt.
     
  3. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan iemand hier mij uitleggen wat voor invloed het aantal Ohm van je speakers, je speakerdraad en je versterker voor invloed heeft op het eindresultaat van je geluid?¿?
     
  4. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    over Ohm kan ik wel wat gokken:p

    Ohm=weerstand

    --> meer weerstand --> minder signaal..

    door teveel weerstand geen signaal --> ruis..

    gelijdelijke vermindering weerstand --> steeds minder ruis,steeds meer signaal
     
  5. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Leuk hé natuurknudde :cool:

    @ Murdock: Ik heb geen foto's gevonden die het kunnen bewijzen, maar ik ga er voor 99% van uit dat deze aan de achterkant van de decoder zitten, lijkt me ook zo logisch.
     
  6. xboxerroeleert

    xboxerroeleert xbox-addict

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    hellow,

    graag zou ik een dolby surround 5.1 setje kopen die makkelijk aan te sluiten is op mijn xbox en waar ik geen extra's bij moet aanschaffen.
    Dit alles liefst onder 100 euro...
    recomendations?

    thnx,

    xboxerroeleert
     
  7. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee
     
  8. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    onder de 100 euro is geen redelijk surround setje te koop
     
  9. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Zover was ik ook al, maar ik vraag me meer af of je bijvoorbeeld autospeakers op je versterker aan kan sluiten, die hebben vaak 4Ohm en de speakers die ik nu op mijn versterker heb aangesloten hebben 8Ohm nou wil ik weten als er 80 Watt naar die speakers toe loopt onder 12 Volt (neem ik aan) wat dan het effect is van die 8Ohm op het uiteindelijke vermogen.
     
  10. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    De goedkoopste surround sets die je aan kan sluiten op je xbox zijn de:
    -Creative Inspire 5500D (€180 bij verschillende pc zaken, moet je ff zoeken :))
    -Thrustmaster 5.1 (€179,95 bij de Bart Smit)

    Ik heb zelf de creative en voor dat dat geld is het zeer goed te doen, op een niet al te grote kamer.
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    speakers hebben eigenlijk nooit een constante weerstand.
    tijdens het afspelen van muziek,films,games..whatever schieten de weerstandwaardes soms door het dak heen,en storten weer net zo makkelijk naar beneden.
    tijdens sommige passages kan het gewoon oplopen tot wel 50 ohm.
    een goede versterker houd hier rekening mee en zal de controle over de speaker dan ook niet verliezen.
    wel blijft het zo dat een speaker met een lagere weerstand je versterker meer stroom laat leveren.
    kijk hier wel mee uit...lees de boekjes van je apperatuur goed door.
    de kant en klaar surround dozen hebben vaak speakers van 4 ohm met een versterkings gedeeldte dat hierop is ingesteld.
    hang hier dus geen pompers van speakers aan met een weerstand die beduidend hoger is.
    het zal weinig kwaad kunnen voor de versterker......maar je halveert bijna het uitgansvermogen......en wat schieten we daar nu mee op.
    wat ook kan is aan bv je receiver,eindversterker..etc etc..speakers aansluiten met een lagere weerstand.
    nogmaals...kijk weer goed in de boekies of dit wel mag en tot hoe laag de weerstand dan is toegestaan.
    de versterker levert nominaal nu veel meer stroom.....maar teveel is wel schadelijk..kijk hiermee dus uit!!!
    houd immers wel ten alle tijden rekening dat van alle speakers de weerstand hetzelfde is.
    dus allemaal,4 ohm...allemaal 6 ohm....of allemaal 8 ohm.......en niet van alles door elkaar heen.
    doe je dit wel dan krijgt (voorbeeldje) het surround kanaal(4 ohm) bijna het dubbele als de fronts(6 ohm),en de center(8 ohm) krijgt maar de helft binnen....niet echt een recht vermogen dus en na verloop van tijd ook erg slecht voor je versterker.
     
  12. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    _O_
     
  13. pobo

    pobo Ganja User

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi

    ik wou een 2.1 surround sets wat voor de xbox en mijn dvd speler te gebruiken is kan dat.
    zo ja weet iemand dan ook waar ergens je kan kopen
     
  14. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, 2.1 Surround sets bestaan niet, hooguit de 1-2-3 van Bose. Maar je kan op www.creative.nl kijken voor een 2.1-set.
     
  15. gerjan

    gerjan Guest

    Beneden hebben we deze sony staan (uit 2001):

    Sony mhc-nx1

    Muziekvermogen 2 x 100 Watt ( toch netjes:))
    Hoofdtelefoonaansluiting
    Microfoonaansluiting
    Digitale uitgang
    Afstandsbediening
    Luidspreker type 2-weg
    Aantal luidsprekers 2

    Er staat dat er alleen een digitale uitgang op zit, dus blijkbaar(helaas) geen digital-in, hoe kan ik het beste de dvd speler er op aansluiten? Waarschijnlijk gewoon via 2 stereo kabeltjes ofzo?(rood wit) daar zitten namelijk wel aansluitingen voor..3 setjes van rood/wit zelfs...waarvan er 1 is gebruikt voor een platen speler. en een voor video, maar video gaat weg.

    Dvd speler:

    Sony DVP-M50:

    Weergave CD, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+RW, JPEG, MP3, SVCD, Video-CD
    DTS
    Optische uitgang
    Coaxiale uitgang
    Component uitgang
    Aantal scart uitgangen 1
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2004
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    idd...gewoon via de analoge aansluitingen met het rode en witte tulpje.
    succes ermee.
     
  17. gerjan

    gerjan Guest

    Dank je, leuke dvd speler trouwens die sony (net nieuw) alleen jammer dat er geen scart kabels meer bij zitten dezer dagen...

    Dus een scart kabel er bij voor €7,50 maar wat voor 1!!

    Nederland 2 stoort er dwars door heen (tenminste ik denk NL2, kzag get the picture :confused:) en de kleuren lijken wat donker....

    Beuker senior:p wat is nou een goede scart kabel? Niet al te duur natuurlijk, niet van die monserkabels:D(want anders is de scart to scart kabel even duur als de dvd speler:D)
    En dat geven mijn ouders er toch nooit voor uit..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2004
  18. gerjan

    gerjan Guest

    De tv's/dvd speler ondersteunen RGB, dus iedergeval een RGB Scart kabel (high-end SCART kabel, naja iets in die richting)
    1-2 meter moet genoeg zijn, langer is ook slechter dus.

    En ik mag aannemen dat een beetje kabel goed geïsoleerd is tegen andere signalen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2004
  19. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Wij hebben bij onze dvd speler een gewone scart kabel gekocht (wel bij audio boer), en was een best wel dikke, kostte €10, ga gewoon naar de audio boer en vraag om een gewone scart kabel. Of ga terug met deze, want misschien is hij wel kapot, dat hij daarom stoort.
    Heb je al mensen in je omgeving gevraagd of die ook storing bij Ned2 hebben? Kan best aan de verbinding liggen ofzo :).
     
  20. gerjan

    gerjan Guest

    Nee tis gewoon kut scart, khad het ook met de advanced scart kabel voor de xbox van JOYTECH ook zo kut, deze kabel is ook dik, maar gewoon kut(nu vaak genoeg gezegt8)).

    ik ga denk ik voor deze:

    N.HQS-S1003/1.5 - Scart Kabel Professioneel OFC -

    Professionele Scart Kabel met Vergulde Stekkers, 21 polig, 1,5m lang.

    21 pins scart kabel met vergulde 24k pluggen en dubbel afgeschemde OFC kabel voor een perfecte beeld- en geluidskwaliteit. Uitermate geschikt voor het aansluiten van 100Hz en breedbeeld TV`s.
    [​IMG]

    ongeveer €15, lijkt me wel wat,

    of deze:

    N.HQG-1003 - Scart Kabel High End - € 39.00

    iedergeval verguld, en vrij goed afgeschermd volgens mij.
    Bij de scart die ik nu heb vind ik ook de kleuren te donker, verander je niks aan met beeld settings:confused:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina