1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De versterker heeft maar één instelling namelijk ( Digital In ),
    en schakeld zelf tussen Stereo , DD en DTS.

    Alle spelers die ik op JVC heb aangesloten werken perfect.
    Bij de Xbox heb ik stereo geluid tijdens de Dashboard/CD en bij de DVD's schakeld de JVC netjes van DD naar DTS.
    Alleen bij de games valt het geluid helemaal weg.

    Ik heb de FAQ op de site van XBOX (VS) gelezen volgens deze FAQ zijn de instellingen van DVD's en Games het zefde.
    Bij DVD's is er wel geluid en bij games niet.

    Dus de fout moet wel in de Xbox of Adv.Scart zitten !!!
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    als ik het zo lees denk ik ook dat de fout in de xbox zit.
    heb je dit ook met andere spellen geprobeerd??
    een vriend van mij had bv met rainbow6 geen geluid...maar met andere games weer wel.
    mischien is de fout softwarematig,het gaat fout als je wilt gamen en niet met films als ik het zo lees.
    je dsp(het surroundchippie) in je xbox werkt dus wel maar wordt niet aangestuurd zodra je wilt gamen....en das gek:confused:

    heb je de mogenlijkheid om een vriend die ook een xbox heeft eens mee naar huis te nemen en dan zijn xbox erop aan te sluiten........dan weet je meteen of het niet aan je set ligt en wel aan je xbox.

    iig veel succes ermee:+
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij alle games die ik heb er is geen geluid.
    De Xbox stuurd bij alle games een DD signaal naar de JVC ,
    ook als de games geen DD geluid ondersteund.

    Het surroundchippie van mijn Xbox is inderdaad knetter gek.

    Ik wacht wel eerst op de nieuwe Adv.Scart die ik van Microsoft krijg.
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    bf falcon..........
    ga eens naar een winkel waar je gewoon lekker naar wat setjes kan luisteren.
    niets is persoonlijker dan geluid.........als jij dus iets vreselijks mooi vind klinken kan een ander het wel weer verschrikkelijk vinden.

    je hoeft je ook niet te schamen om een hele grote audiozaak binnen te lopen om daar eens wat te gaan luisteren want ook daar staan spullen uit alle prijsklassen......vergeet immers niet....jij bent de klant die wellicht zijn goede centen uit wilt geven aan hun producten....ze helpen je maar al te graag.

    als een verkoper iid meteen begint te brullen wat het beste voor jou zal zijn en eigenlijk al voor je aan het beslissen is wat er verkocht gaat worden is dat de omgekeerde wereld........want er is er maar een die beslist en dat ben jij.
    de verkoper beslist of hij met 7 of 8 velletjes pleepapier zijn reet afveegt en of hij het licht aanlaat of uitzet als hij de winkel afsluit.

    gewoon lekker je gang gaan falcon en laat je niet beinvloeden door opdringerige verkopertjes die waarschijnlijk op provisie bassis werken om zoveel mogenlijk omzet te draaien.
    een goeie verkoper kan je adviseren, uitleggen,dingen laten zien en horen en laat je lekker met rust........want jij beslist........doet de verkoper het voor jouw......dan mag hij hem ook betalen vind ik.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vandaag een nieuwe Adv.Scart gekregen van M$.
    Maar de geluids problemen zijn er nog steeds :'-(
    Bij alle games geeft de Xbox een DD-signaal af !!
    Alleen begrijpt mijn JVC dit DD-signaal niet , met het DD-signaal bij DVD-films zijn er geen problemen.

    Ik heb meteen naar weer de Helpdesk gebelt en mijn Xbox wordt morgen misschien al opgehaald door UPS.
     
  6. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan om een losse versterker en losse boxenset te kopen maar nu heb ik een vraag: zijn dit goede speakers.
    de ELTAX JUPITER 5 SPEAKERS

    ze worden geloof ik door de conrad verkocht maar ik kan die het adrees van die site niet in men post krijgen dus als julie dan zelf even willen kijken op de site

    alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2003
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Heb je ze al beluisterd? Op paier lijken ze speakers altijd wel goed maar dat zegt weinig in de praktijk. Eigen smaak is het belangrijkst. Ook de prijs natuurlijk ;)
     
  8. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ze nog niet beluistert. maar welke versterker zouden julie mij dan adviseren erbij te kopen.
     
  9. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Heeft iemand ervaring met een een losse 5.1 set bijv zoiets als creative. Ik heb namelijk (nlg) niet het geld om een goede set te kopen en zo'n los 5.1 setje is eenstuk betaalbaarder en kan ik naderhand doorschuiven naar mijn pc, maar nu is mijn vraag of dit ook een redelijk geluid geeft voor in de huiskamerof is dit echt te klein?
     
  10. bass

    bass bass ...®

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag ik wil een tv en dvd speler aan gaan schaffen waarschijnlijk wordt dat deze tv:

    http://www.chip.de/ii/13977333_e87ba21107.jpg

    hier iets meer info er over:

    http://www.chip.de/artikel/c_artikelunterseite_10881487.html

    Het is voor een slaapkamer van 3.5 bij 3.5 meter

    daar komt dan een van deze twee dvd spelers bij:

    http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_00/dvd737_00_pss_eng.pdf

    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Thomson DTH 211E.htm

    NU is aan jullie de vraag welke dvd speler zal ik kiezen, ook omdat ik mijn xbox er bij aan wil sluiten en in de toekomst een mooi 5.1/6.1 setje wil.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2003
  11. ICT-Boy

    ICT-Boy Vinc

    Berichten:
    366
    Leuk Bevonden:
    0
    zitten er verschillen tussen een digitale of een optische ingang, of is het alleen een naam verschil?? en als er verschil in zit welke heb je nodig??
     
  12. pizzaking

    pizzaking ^^^^^^^^^

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0

    ik heb z'on setje gekocht van creative.
    staat ook in de huiskamer.
    ik geef de set een 6
    het geluid is wel goed maar de speakers achter voor dolby zijn te zacht.
     
  13. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Heeft er hier iemand ervaring met PASCAL speakers van Sony? Bijv. deze

    Er zijn 3 varianten van die PASCAL speakers en dit is volgens mij de duurste. Maar heeft deze boxenset door het grootte bedrag ook echt meerwaarde? Ik ga trouwens vanmiddag ff naar de winkel om een mooi setje te bekijken en natuurlijk te beluisteren :)

    Edit: ik zag gek genoeg dat de link niet meer werkte dus hier dan maar een plaatje... :{
    [​IMG]

    Edit2: en die doet het dus ook al niet :mad: :mad:. Heeft sony zijn eigen site beveiligd ofzo?! Kinderachtig gedoe... :{
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2003
  14. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een digitale ingang wordt meestal een coaxiale ingang bedoeld.

    Je hebt iig een optische ingang nodig om Dolby Digital uit je XBox te krijgen.

    PS. BFalcon je linkje werkt niet. (Session expired)
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, hoor. Er zijn ook kabels verkrijgbaar om een coaxiale digitale aansluiting op je Xbox te krijgen. Dat zijn dan niet-Microsoft kabels (en daardoor flink goedkoper). Ik heb een Xbox via optical & MS advanced scart aangesloten en een Xbox via coax & ander-merk advanced scart.

    De 'ander merk' kabel kost slechts 14 euri ipv de 30 euri van de MS kabel.

    Welke kabel is beter? Dat maakt geen donder uit. Het ligt er maar aan wat voor ingangen je audosetje heeft. Als je bijv een Creative 5500 hebt dan zit daar al een optisch draadje bij en kun je m.i. het beste voor de Microsoft kabel gaan. Maar heb je een stereoset met alleen coaxiale ingang dan koop je die kloon-kabel met een coax verlengkabeltje en klaar ben je.
     
  16. xsxs

    xsxs Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een vraagje:

    als je een DVD-speler koopt met dolby seround, wil dat dan gelijk zeggen dat je die dolby ook op je xbox aan kan sluiten?
    zo ja, kan dat dan ook tegelijk(ik bedoel dat je niet telkens stekertjes moet verwiselen als je eerst wil xboxen en dan dvd'tje kijken)

    alvast bedankt
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nog geen DVD-speler gezien met een optische-ingang .

    Om gebruik te kunnen maken van de Dolby geluid van de Xbox zal je minimaal een Home Cinema Set moeten hebbben.

    Maar ook hier moet je goed uit kijken.
    Zo zijn er setjes tekoop "Sony "waar je geen Scart- of S-VHS aansluiting op zult vinden.
    Maar er zijn ook setjes met een optische-ingang tekoop , die geen DD5.1 of DTS ondersteunen (alleen geschikt voor cd/md).

    Voordat je zo'n setje gaat kopen kan je het beste eerst kijken op de site van de fabrikant !!
    Ik had Vrijdag bij Expert een verkoper die niet wist wat een Optische-ingang was , ik heb maar gauw de winkel weer verlaten.
     
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb dit setje voor m'n verjaardag gekregen.

    D'r zit voor zover ik kan zien, geen optische uitgang op.
    Dan kan ik deze ook niet op m'n Advanced Scart kabel aansluiten, ofwel?

    (Totale snoertjes n00b hier :'-( )
     
  19. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    nope, is 2.1, gewoon het rooie en witte stekkertje van je normale scart cable erin pluggen
     
  20. bass

    bass bass ...®

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag ik wil een tv en dvd speler aan gaan schaffen waarschijnlijk wordt dat deze tv:

    http://www.chip.de/ii/13977333_e87ba21107.jpg

    hier iets meer info er over:

    http://www.chip.de/artikel/c_artike...e_10881487.html

    Het is voor een slaapkamer van 3.5 bij 3.5 meter

    daar komt dan een van deze twee dvd spelers bij:

    http://www.p4c.philips.com/files/d/..._00_pss_eng.pdf

    http://www.kieskeurig.nl/nl/product...0DTH 211E.htm

    NU is aan jullie de vraag welke dvd speler zal ik kiezen, ook omdat ik mijn xbox er bij aan wil sluiten en in de toekomst een mooi 5.1/6.1 setje wil.

    ?????????????????????????????????????????????????????????
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina