Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is dobby?
     
  2. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Dobby, die elf uit harry potter! ken je die niet?!:+
    Nee,ik denk dat hij bedoelt dolby.:p beter taalgebruik jongen!
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2004
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: omg

    als een lul op een drumstel....en wellicht als passend antwoord op jouw vraag.
    steek je geen energie in wat leesvoer......dan krijg je dit terug.
    alles is immers voorgekauwd in een faq voor mensen die nog net niet te lui zijn om om adem te halen.

    lekker lezen dan maar rectale biljartbal.
     
  4. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Re: Re: Re: omg

    _O_ EERT OOM BEUK _O_
     
  5. gerjan

    gerjan Guest

    nou nou nou beuker;) zijn hier ook nog jonge kindertjes he:p
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    whahaha...de gemidelde volwassene weet niet eens waar ik het allemaal over heb...laat staan een kleuter.
    nee hoor......kinderlijke vragen beantwoord ik met een kinderlijke eenvoud....zo blijft het lekker begrijpelijk en leesbaar voor ze.
     
  7. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Wheheee... bijna mijn thee over mijn iBook geproest... 8)

    Beuk is back!
     
  8. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    dit slaat nergens op man beukertje...
    als je niks nuttigs te posten hebt post dan niet man...
    er is 2 keer gezegd dat er een faq over dolby is en dan hoef je daar niet nog ff bovenop te gaan schreeuwen

    als ik dit dan wil aansluiten heb ik dan 2 scartaansluitingen nodig?
     
  9. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben het volkomen met Beuk eens hoor.. Ik heb ook alle drie de delen doorgelezen voor dat ik mijn Dolby speakersetje ging kopen.. Gewoon lezen dus.. En je weet ook niet tegen wie je het hebt denk ik.. Jij bent hier niet nuttig bezig, gewoon lezen.. en hij accentueert alleen het feit dat je gewoon dingen moet lezen om dingen te leren...


    edit: toen k het speakerset ging kopen waren er nog maar drie delen.. dat mag duidelijk zijn..

    edit2: nieuwe afkorting: RTFF!!! Read The ***ing FAQ_O_ hoewel het eigenlijk :'-( is dat deze nodig is...
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2004
  10. Zwerie

    Zwerie TVloos

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb pas een Ozaki setje gekocht Homme 50 met analoge 5.1 aansluiting. Nou werkt dit setje zeer mooi op mijn creative audigy 2 ZS en de DVD speler ook.
    Maar is het mogelijk om mijn xbox ook aan te sluiten op de 5.1 ingangen ?
    Hij is nu namelijk aangesloten op de stereo ingang maarja dat is geen surround.


    Sorry als dit een domme post is geef je me maar een slap!
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2004
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    je haal alleen 5,1 uit je xdoos in combinatie met de advanced scart van mikeysoft.
    samen met een los verkrijgbare optische kabel sluit je de boel aan als volgt.
    de scart gaat in de tv.
    de optische kabel gaat aan de ene kant in de advanced scart en aan de andere kant in de decoder van je set of optische aansluiting van je receiver/versterker.

    helaas geen analoge aansluitingen dus en gaat het in dit geval niet lukken.
    had je een home cinema set gehad met een optical in dan werkte het prima.
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    zal ie em al gelezen hebben denkje:confused: of gewoon weer in een bui van verstandsverbijstering weer iets plaatsen whahaha.....zo houden we wel wat leven in de brouwerij niet???
     
  13. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    ik zit eraan te denken om zelf een Dolby Surround 5.1 setje aan te schaffen. Maar ik ben absoluut niet thuis in audio-apparatuur, dus misschien zijn mijn vragen wellicht een beetje dom:

    aan wat voor prijs moet ik denken als arme scholier dat toch enigszins kwaliteit wil?

    is er een mogelijkheid van dolby-apparatuur zonder dat het een setje is? dus zeg maar een dingetje wat ik in mn aux kan douwen, (zodat het signaal door de stereo naar de 5 boxen (die wellicht bij het apparaatje zitten) waar ik mn xbox kabeltjes voor geluid in kan stoppen?

    alvast bedankt
     
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    klein vraagje, bestaat er ook zoiets als een optical splitter? zodat ik bijvoorbeeld 2 xboxen op 1 5.1 setje kan aansluiten?
     
  15. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap je niet helemaal, maar ik begrijp dus ook niet waarom je geen setje wilt... Zoals in de faq beschreven (zie mijn signature voor de link) zijn er een aantal setjes die zeer geschikt zijn voor 'arme-geldsparende-vakkenvullende-krantenbezorgende-scholieren'.. aangezien ik er zelf eentje ben:+ , heb ik de creative 5500D gekocht .:)


    edit: @ Beuk --> ik denk dat sommige mensen een beetje headstrong zijn, en ik verwacht niet dat hij de FAQ inmiddels heeft gelezen, hangt ervan af hoeveel koppigheid hij in zich heeft, of hoe graag hij dolby digital wil...:p
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2004
  16. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja maar op de site staat dat die 18 watt RMS is (creative)
    En die logitech 505 watt RMS dat scheelt best wel veel...
    Waar staat trouwens RMS voor wat dat staat volgens mij niet in de faq
    en ik heb maar 1 scart aansluiting op m'n tv en daar zit m'n xbox in, betekent dit dat ik geen setje kan nemen of kan je een losse scartaansluiting kopen op de 1 of andere manier
     
  17. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Er bestaan wel switches, maar dat kost flink wat geld.. ckr als je RGB ondersteuning wil... Maar anders kan je beter gewoon af en toen kabeltje verwisselen..
     
  18. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    RMS_Root Mean Squared
    RMS wordt gebruikt voor de meting van het uitgangsvermogen van een versterker bij een specifiek distortion level. Bijvoorbeeld: 7 watt RMS kan gezien worden als ongeveer 10-12 watt muziek vermogen.
     
  19. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    hoe kan ik dan van kabeltjes wisselen als ik dolby op m'n xbox heb want dan moeten allebei de scartaansluitingen erin...
    en ik heb maar 1 scart

    Maar ik kan dus geen losse scartaansluiting kopen...
    dan wordt het een nieuwe TV...
     
  20. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik begrijp nog niet helemaal waarom je twee scart kabels wilt gebruiken. Je sluit je Xbox nu toch ook aan via de Scart? Je gebruikt voor Dolby Digital 5.1 op de Xbox een andere Scart kabel, niet een tweede. De gewone Scart kabel kan je ook gebruiken om via tulpstekkertjes aan te sluiten, dat kan met de advanced scart niet, die kan alleen echt scart.

    Ik gebruik mijn TV alleen voor het beeld. Vanuit die advanced scart kabel gaat een optisch kabeltje naar de Dolby Digital versterker, welke de 5 speakers aanstuurt. Op de TV zit dus eigenlijk maar 1 scart kabel. Nou heb ik er zelf nog 1 scart bij zitten voor de DVD speler, omdat die ook SVCD's afspeelt. De video heb ik via de kabel gedaan.

    Om op jouw verhaal terug te komen... Ik heb het idee dat je de TV als frontspeakers wilt gebruiken? Als je zo'n setje koopt, zou ik gewoon die 5.1 speakers gebruiken, lijkt me mooier klinken dan de TV. Je TV heeft dan niets meer met het audio deel te maken. Overigens geeft die Advanced Scart kabel ook gewoon stereo geluid naar je TV, dus je krijgt wel geluid uit je TV, die zet ik zelf altijd zacht.

    Ik hoop dat het antwoord wat je zoekt erbij zit...
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina