1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    lol en voor de mensen die wat minder technisch zijn betekend dit continue uitgangs vermogen.
    het woord zegt het al--dit is het vermogen dat de versterker continue leveren kan bij een bepaalde speaker belasting bv 2,4,6 of 8 ohm.

    de mooie gegevens,die vaak staan te pronken op die schreeuwerige doos waar dan een speakerset in zal zitten die 23 terrawatts levert.....heeft dus niks met rms vermogen te maken en staat er puur op om kopers te lokken.

    als dit er uberhaupt al uit komt is dit pmpo vermogen/muziekvermogen.
    dit is het vermogen dat de versterker als een soort puls voor een fractie van een seconde leveren kan.
    echt een piek dus die hij nooit vol kan houden en vaak gepaard gaat met een enorme vervorming.

    check de advertenties er maar eens op na......de ene na de andere maakt reclame voor hun produkt dat wel 300 weet ik veel watts eruit pompt.
    surf je door naar de technical specs(als ze het er al bij durfen zetten)dan zie je dat het rms vermogen vaak niet hoger is dan 5 keer 10 watts rms:{
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    whahah

    omg:{ naast de faq..die je nu al dromen kan denk ik?? heb ik wederom hier uitgelegd hoe je de boel aansluit en wat je nodig heb.

    dit bedoel ik dus met niet lezen of niet willen lezen en blijf je maar piepen als een koekoek's kuiken dat als eerste en enige vreten wil.
    zelfs in je eigen post(in de quote hierboven) reageer je op een manier die ik werkelijk niet snap :confused:
    iversonfan88 geeft tekst en uitleg over een door jouw gestelde vraag over je scart probleem (wat helemaal los staat van je geluid....was je daar ook al achter?)en bied je meteen een knappe oplossing aan in de vorm van een scart splitter.
    het geeft helemaal niks als je er niets van begrijpt maar houd je vragen dan ook begrijpbaar voor ons.

    probleem 1=je scart.
    oplossing=koop een scart splitter en je kan alles aansluiten wat een scart kabel gebruikt.

    probleem 2=je wilt 5,1 surround.
    oplossing=koop een advanced scart kabel met daarbij een los verkrijgbare optische kabel.
    koop een speakersetje,versterker en DECODER(met optische digitale ingang) en sluit de boel aan zoals eerder beschreven.
    zet in je xbox menu bij de audio opties alles op surround/dolby digital/dts aan(dit kan alleen als de advanced scart erin zit en dus niet met een standaard kabel).

    zo krijg je dus 5,1 surround en niet door een paar speakers te kopen die je dan aan je tv of xbox hangt ism met de scart.....want zo had jij het in gedachten als ik je vragen zo lees.
     
  3. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Heel helder verhaal oompje:) thnx voor t complimentje over mn uitleg.. k zie het iig als complimentje;)

    offtopic.. zit ik te lang achter de computer, of was net voor 1 minuutje deze thread op slot gezet :eek: :eek: :{ :'-( *gaapt* ik ga naar bedje toe. truste everyone...
     
  4. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    sorry dat jullie zo technisch zijn maar dat ben ik dus helemaal niet en daarom zeggen al die termen zoals scart en rms enzo me echt niks en ik zal nu wel weer een domme vraag stellen die in de faq staat maarja...
    In de faq staat dat er een scart kabel van je Dolby surround setje naar je TV moet maar dat kan dan toch niet als je xbox scart kabel daarop zit..., dus ik ''wil'' niet 2 scartaansluiting, maar ik begrijp uit de faq dat ik dan 2 scartaansluitingen moet hebben...

    alvast sorry voor m'n domme vragen... :confused:

    *maar die decoder, kabel, versterker zit toch allemaal in 1 pakket?? ik heb het nu over die logitech/creative uit de faq...

    *en ook als ik nu bv een dolby surround setje koop is het dan over een paar jaar niet verouderd... dus dat de xbox2 dan geen dolby surround sound meer ondersteund, omdat er dan weer nieuwere dingen zijn... wat dat zou ik best wel zonde van m'n geld vinden want ik gebruik hem eigenlijk alleen vor m'n xbox...

    *in de faq staan 2 setjes die van creative en logitech... is het prijsverschil waar voor z'n geld want 180 euri en 380 euri scheelt nogal wat... is er iemand die ze allebei gehoord heeft en die mij kan vertellen welke ik moet nemen... want het lijkt mij dat die van 380 wat meer opties/watt heeft..

    Alvast bedankt...
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2004
  5. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Je hebt maar 1 scart aansluiting nodig om Dolbi Digital op je xbox te kunnen krijgen. Je haalt namelijk je oude scart eruit (ja echt waar :+), en dan stop je er een advanced scart kabel in.
    Zoals je in de FAQ heb kunnen lezen zie je dat de advanced scart cable een appart blokje heeft, waar je een optische kabel in doet. En deze achterin de decoder van je Creative/Logitech set propt.

    Ik weet van de Creative dat er een Optische en coaxiale kabel bijzit, maar van de logitech weet ik het niet zeker. Dus dan zou je alleen een advanced scart kabel moeten kopen om dolbi digital te kunnen ervaren.

    Over het verschil kan ik wel kort zijn. De Logitech kost €200 meer, dus dat komt er in kwaliteit/vermogen zeker ook wel over uit. Alleen zijn de meeste mensen die hier komen studenten met slechts 1 kamer, en hebben niet super veel vermogen nodig om hun kamer met geluid te vullen. Voor de wat kleinere kamers (lees slaapkamer) kan ik je aanraden de Creative te kopen. Maar voor de echt grotere kamers is de Logitech beter geschikt.

    Daarbij komt wel dat ik de logitech voor in een woonkamer er een beetje cheap uit vind zien..maar dat is puur persoonlijk :).

    Hopelijk is nu het een en ander duidelijker, en anders vraag je maar nog een keer *).

    De groeten van blok :)
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2004
  6. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1

    [​IMG]

    voor als je het nog steeds niet helemaal begrijpt hoe het nu met die scart kabel zit..

    edit: uit de faq :

    dit is een TOSlink kabel.. ook wel een optische of optical digital kabel genoemd...[​IMG]

    Hieronder zie je de advanced scart kabel :
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2004
  7. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    ok thanx dudes voor al het advies en ik denk dat ik dan die creative neem omdat ik hem op m'n slaapkamer wil...

    als ik later nog problemen heb vraag ik het wel weer :)
     
  8. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Is er trouwens niet ergens een test gedaan over 5.1 speakersetjes... in de consumentengids zag ik namelijk niks

    en het maakt toch niet uit wat voor TV je hebt? of heb je bepaalde dingen nodig die je TV ondersteunt
    want ik heb een oud ding van de aldi...
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2004
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    al kwam de tv uit west oesbekistan of uit de grabelton op de kermis...zolang er een scart op zit kan jij hem aansluiten op je xbox.
     
  10. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Oke de laatste vraag:

    Waar haal ik die creative uit de faq voor €180,-?
    Ik zie hem alleen maar voor €200+-
     
  11. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    He Beuk,

    Rinus krijgt dit jaar een boel belastingcentjes terug, en wilt een deel aan een mooie set besteden.
    Zelf ben ik er nog niet uit of het een compleet " Home entertainment centre" wordt (Receiver, DVD, boxen) of een losse receiver en boxen.

    Ik wil tussen de €800 en €1000 besteden, maar zoals je weet heb je een heleboel merken, wat zijn in die prijsklasse een beetje de goede merken.
     
  12. MaCk

    MaCk nouhou :(

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje,

    op mn z-680 zit een optical in.
    nou heb ik daar al weer een tijdje vrolijk mn xbox op aangesloten.
    Maar nu zou ik ook mn pc willen aansluiten op mn setje.

    Bestaat er zoiets als een optical splitter?
    Of zeggen jullie dat is nutteloos, gebruik gewoon een simpele
    kabel van je geluidskaart naar je audio in.
     
  13. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je z680 dit kan en je geluidskaart ook dan kan je misschien via coaxial doen? geloof dat het allebei prima kwaliteit is...
     
  14. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    ja je moet een toslink hebben
    dat is een apparaatje waar je meerdere opticaals op kun aansluiten
    ik heb 2 xboxen en een ps2 op mijn z680 aangesloten

    ik geloof dat ze vanaf 30 euro beginnen
     
  15. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    toslink is de naam van het kabeltje, maar er zullen vast ook wel splitters voor zijn.
     
  16. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb de mijne gekocht bij www.shiftcomputers.nl (alleen dan in de winkel). Heb er toen €180 voor betaald.

    Als je naar www.tweakers.net gaat, en dan naar pricewatch/search, dan vind je ook de goedkoopste !

    Succes ermee ! :)
     
  17. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Als je nu een 5.1 setje koopt is het dan over een paar jaar niet verouderd? Zou de xbox 2 bv ook 5.1 gebruiken?
    en als je dat setje op je tv en xbox aansluit krijg je je tv geluid toch ook via het 5.1 systeem...??

    en ik heb geen audio-uitgang zegt een kennis... maar dan kan ik evengoed een 5.1 setje kopen, volgens m'n kennis niet, maar ik hoorde hier dat als je TV uit oezbekistan komt dan kan het wel...
    welke is het nou??

    Heb trouwens de Creative uit de faq voor €135,- gezien...
    klik
    Is er iemand die weet of deze shop een beetje betrouwbaar is?
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2004
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    je audio staat helemaal los van je tv.
    de optische kabel geeft een digitaal meerkanaals signaal door naar het 5,1 systeem die het weer vertaald over al je 6 speakers.

    de scart stekker die in je tv zit geeft enkel een stereo signaal door zodat,mocht je het willen je ook met alleen met het geluid van de tv kunt spelen.

    kortom.......je tv en stereo staan helemaal los van elkaar en krijgen beide een verschillend signaal toegestuurd.
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ha die rinus.....lang leve de belastingsdienst:+

    voor 1000 euro moet je wel gaan slagen, de home cinema sets hebben hier een heel breed aanbod in....de losse delen wordt iets lastiger maar het lukt wel.

    ik begin met losse componenten.....,mijn advies is=kijk eens bij harman kardon met speakers van jbl.
    een goed vriend van mij heeft niet al te lang geleden een set van beide merken gekocht dat als pakket aangeboden werd.
    de kosten lagen rond de 1000 euro.....en das jouw budget.
    de hele set is heel goed op elkaar ingespeeld wat versterking en speakers betreft en heeft een leuke versterkte subwoofer.
    het klankbeeld verraste mij zelfs en was heel goed te spreken over deze combinatie.
    voor dit bedrag was/is dit een monster combinatie.

    wat de home cinema sets betreft is de keuze veel groter.
    de betere merken hierin blijf ik toch jvc en philips vinden.
    qua processor gedeeldte zal het niks schelen......de processors worden zo goed als nooit in eigen huis ontwikkeld en door externe firma's aangeleverd.
    wat afwerking,versterking,speakers etc etc aangaat vind ik dat jvc en philips de concurentie net weer een stap voor zijn......met sony op een hele nette 3de plaats.

    voor 1000 euro slaag je makkelijk in het vinden van een hele leuke home cinema oplossing in de hierboven genoemde merken.

    veel succes ermee rinus.....de belastings dienst......leuker kunnen we het niet maken...wel duurder.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2004
  20. (EXG)XenoN

    (EXG)XenoN Extreme Xbox Gamer

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    4
    ik zag gister in het krantje van de mediamarkt een Logitech X220 voor 44 euro. is dit wat of zeggen jullie van nee?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina