Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik mis inderdaad de adv scart en de Stereo to Dual RCA kabel... (een kabel met 1 uiteinde en aan de andere kant 2 uiteindes...en daarvoor zie ik op de tekening een soort batterij met aan beide kanten 2 uiteindes die tussen je RCA en xbox scart ding met de 3 uiteindes zit (dat snap ik ook niet want op de tekening zie ik dat die met de 2 uiteindes in de 3 uiteindes moet) en ik heb 3 kabels over die in je DVD :confused: moeten...

    Er zijn 2 tekeningen, 1 van consoles en die andere van DVD's en de kabels van de DVD aansluiting heb ik allemaal en die van de consoles heb ik de helft niet!! Moet ik die kabels dan zelf gaan kopen of moet ik het pakket terug sturen??
    Weet iemand of dit zo hoort bij de Creative inspire 5500??

    Ik hoop dat iemand me kan helpen.
    Thanx
     
  2. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Het enigste dat je nodig hebt zijn de Advanced Scart Cable, én het Optische kabeltje.

    De omschrijving van dat ding met een "batterij" is deze misschien?
    [​IMG]

    En dit is de Optische kabel (deze is bij je Creative set zwart, en heeft 2 dopjes aan de uiteinden):

    [​IMG]


    Als je de Optische kabel van de optisch in van je Creative doet, naar dat blokje aan de advanced scart cable, en dan gewoon de advanced scart cable aansluit als een gewone scart. MOET alles het doen. Maar aangezien je nog geen Advanced Scart CAble hebt, krijg je er nu ook nog geen geluid uit.

    Nu ik ff goed naar jouw post kijk, kan het misschien zijn dat jij de Creative Inspire 5100 hebt, voor in de plaats de 5500D (de D van digital).

    Dit is de 5500D:

    [​IMG]

    En dit is de gewone 5100:

    [​IMG]

    PS: ik vind dit makkelijker dan PM, dan worden er ook nog andere mensen (hopelijk) geholpen :)

    Dus je moet eerst een Advanced Scart Cable kopen..als je de juiste set hebt, dan moet het zekerweten geen probleem zijn om hem aan te sluiten !
     
  3. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 7 apr 2004
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol die had ik al eens gepost in de eerste surround thread 2 jaar geleden en 223214331 pagina's terug hahaha.
    was of is nog steeds de grootste sub te wereld.
     
  5. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij kwam me ook al vagelijk bekend voor.. :)
     
  6. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    thanx blokkie tis gelukt,

    hoort het zo dat je je 2 rear boxen bijna tot nooit hoort??!!
    als ik de test doe doen ze het maar als ik een spel doe komt er volgens mij nooit geluid uit...
     
  7. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ben je niet vergeten om in je xbox dashboard (xbox opstarten zonder een cd/dvd erin), de sound opties wel op Dolbi Digital Enabled gezet?
    Want dan doet ie het namelijk ook niet, dan staat ie hoogstwaarschijnlijk nog op stereo.
    Anders moet je even kijken of de decoder wel op Dolbi Digital staat, en niet op stereo :)

    Ik hoor het wel, veeeel luister plezier :D
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ik vreet die dingen altijd met schil en al op joh:9
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ben straks naar leimuiden om de dvd speler een software update te geven.
    heb geen flauw idee hoelang het gaat duren maar het zal wel in een poep en een scheet kaar zijn.
    3 minuten werk en 300 minuten in de file lol zal het wel weer worden.

    gisteren nog een stukkie finding nemo zitten kijken en boy o boy wat is die film mooi van kleur......meesterwerkje.
     
  10. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    8-ball - Ik had die set ook, is niet een van de sterkste sets, maar je kan het geluid van je rear boxen iets harder zetten dan compenseert het een beetje.
    Nu ik die set heb ingewisseld voor 2 b&w voor en 3 mission speakers merk je wel echt een verschil, zeker omdat je nu genoeg vermogen hebt en dus ook de rear speakers lekker hoort.
    Maar ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt..

    edit: misschien maakt het ook wat uit wat voor optische kabel je hebt? Ik heb nu een monstercable en bij die creative gewoon zo'n heel dun kabeltje.
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ben een beetje sceptisch omtrent glasvezel kabels in het algemeen.
    een dure coax kabel van bv monster of ixos daarintegen zal eerder een beter resultaat geven als een flut exemplaar.
    het gebruik van edelmetalen,de afscherming en isolatie werken hierin enorm mee.
    wat zal er anders zijn aan de samenstelling van een glasvezel kern denk ik steeds.
    de connectoren(stekkertjes) zijn van de duudere kabels wel van veel betere kwaliteit.........maar de signaal overdracht daar gaat het om.

    voor setjes zoals die logitech of creativjes zal ik niet te gek gaan doen moet hele dure toslink kabels.
    heb je een wat dikkere setup dan zou ik gewoon voor een wat deugdelijkere aanluiting gaan.
     
  12. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    IK heb er altijd aan zitten denken om de Logitech Z680 te kopen, en dach altijd dat dit DE top was voor zijn prijs iig dan. Maar nu heb ik ook de Creative Labs MegaWorks 510D gezien en ik tweifel nu welke het beste is. Ze kosten ook evenveel.
     
  13. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Dan zal ik als ik jou was gaan kijken naar design enzo.

    De Z-680 wordt al een tijdje verkocht dus het zal niet zo gek lang meer duren voordat er een opvolger van komt. Wat betreft die Creative set is dat 1 van de nieuwste modellen.

    Persoonlijk vind ik de Z-680 erg mooi, maar te duur. De speakers van de Creative vind ik minder mooi.

    Heb je ze allebei al beluisterd? Dan moet je dat eerst eens doen dat scheelt ook wel wat :)

    Greetz blokkie
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    alles werkt zoals het werken moet.
    software voor menu sturing is aangepast,aantal opties erbij gekregen,wat bugs zijn verwijderd,opstart scherm en screen savers zijn een stuk netter en tevens heb ik gevraagd of de speler meteen maar regio vrij gemaakt kon worden......was geen probleem werd mij verteld.

    kijk dat is service van een beetje gerenomeerd merk.
    niet meteen zeiken over geld,geen wachttijden maar gewoon zorgen dat je klanten tevreden zijn en tevreden blijfen.....want die komt nog eens terug om weer iets te kopen van het zelfde merk.
    3 duimen omhoog voor rotel.
     
  15. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker nette service! :)

    Maaruh... hoe weet je of er nieuwe software voor zo'n apparaat is? Oftewel... is er nieuwe software voor mijn Denontje? 8)
     
  16. gerjan

    gerjan Guest

    uhm opt internet kieken?

    "flashsoftware denon ....."

    google is je beste vriend:p
     
  17. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    ik dacht juist dat de Z680 nieuwer was :eek:
     
  18. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    En in veel reviews lees je idd dat de BASS soms zijn werk TE GOED doet :p. En hij teveel aanwezig is, is dat idd echt zo ? Want die van creative heeft minder bass maar meer surround speaker vermogen.
     
  19. box_menno

    box_menno Fatboy slim addict..

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    1
    Jaah dat is zo.
    Maar dan kun je verhelpen door de bass bijna uitzetten (heb ik ook) Hij gata dan veel strakker laag i.p.v. harde bass klappen en hij is dan ook minder aanwezig...
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    even bellen met penhold in geldermalsen.
    zij zijn de importeur van denon van de benelux en weten meteen antwoord op je vraag.
    ik was er destijds ook met de denon 2800 dvd speler die ik voor de rotel had.
    ook toen kon ik zo even langs komen voor een stukkie software.......bellen dus.

    Poppenbouwing 58
    4191 NZ Geldermalsen
    Netherland
    TEL : 31-345-588 080
    FAX : 31-345-588 085
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina