Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    als die linkjes eens zouden werken dan kon iemand mischien kijken wat je bedoelde?

    page not found hier?????
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    klik hier eens op...hier vind je alles van alle merken.
    http://hifi.pagina.nl/
    kan je eerst eens kijken of je wat leuk vind in een bepaalde prijsklasse en dan selecteren of zoeken op internet naar recenties van dit product......zo doe ik het altijd als ik iets weer in mijn kop krijg.

    dan ga ik naar de winkel om te kijken,luisteren,klooien en weet ik het allemaal.
    't kost altijd geld dus ik wil er zeker van zijn dat het de beste keuze is geweest........het duurt dan iets langer voordat er wat in de huiskamer staat.........maar je koopt iets waar je uiteindelijk helemaal tevreden mee bent.
     
  3. bass

    bass bass ...®

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    oh dat si een mooi elink idd. bedankt man :D

    je kan je geld ook maar een keer uitgeven dus ja dan geef ik liever iets meet uit aan iets goeds dan dat ik er later achter kom dat ik weer een prutsle heb gekocht.
     
  4. xsxs

    xsxs Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    wil iemand mij nog helpen?



    p.s. ik zou ook willen weten of je die seround sound dan kan gebruiken voor gewone tv zenders (jah kheb er geen hol verstand van)
     
  5. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    pikachu heeft je al antwoord gegeven en 5.1 via tv zenders kan alleen als je tv 5.1 ondersteund(dat zijn niet echt veel tv;s)
     
  6. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te twijvelen tussen de sony dav-s550 en de logitech Z-680. welke van deze 2 zouden julie aanbevelen. Of zouden julie geen van deze advieseren maar een andere set.

    groeten marijn
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Sony DAV-S550 heeft helaas geen Scart-aansluiting met RGB.
    Deze set heeft alleen Component Video en S-VHS.
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben op zoek naar een nieuwe surround receiver:)
    Nu heb ik al een aantal modellen gevonden die ik wil gaan beluisteren binnenkort:

    - Denon AVR-3803
    - NAD T-762
    - Marantz SR-7400
    - Onkyo TX-701E
    - Sony STR-DA3000 ESB
    - Pioneer VSA-AX3/5
    - Yamaha DSP-AZ2
    - Yamaha RXV-2400

    Prijzen liggen zo'n beetje rond het maximale dat ik van plan ben er aan uit te geven.

    Hebben jullie nog tips waar ik op met letten tijdens het beluisteren?!
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik ben heel tevreden met mijn onkyo versteerker. Dus de keuze was voor mij gemakkelijk geweest. Ik heb ook vrij blind mijn Onkyo versterker gekocht. Destijds heb ik hem vergeleken met marantz, Nad, en allerlei vage merken, en de onkyo versterker maakte de meeste indruk. Ik kreeg ook bij meerdere winkels te horen dat het de voorkeur van de verkoper had. maar goed, dat ligt net aan de dag en de personen die je treft.

    Je moet vooral letten op je eigen gevoel. Liefst met ogen dicht luisteren. Van wat voor muziek hou je? Neem dat mee en kijk of het hele geluidsspectrum goed vertegenwoordigd is. Test ze het liefst met de speakers die je zelf ook hebt.

    Ik denk dat je sowieso kwaliteit in huis haalt.
     
  10. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    ik word gek van m'n pa. :{

    hij zit al weken te luisteren in diverse winkels op zoek naar een goede 5.1 set. hij heeft het over marantz, en over quadral. hij wil er ook zo af en toe ook een leuk cd'tje mee lusiteren, dus goed stereo geluid is zeker een pre. hebben meerdere mensen hier ervaring mee, wat betreft stereo geluid van een cd uit een 5.1 set. en klinkt dat ook een beetje? en wat voor merk 5.1-set is dat dan?
     
  11. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt prima stereo afspelen op een 5.1 set. Ik zet 'm zelf dan altijd alleen over mijn front speakers, dat klinkt meestal het beste.
     
  12. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Lees de FAQ van Quack anders staat in mijn sig dan had je al voordat je deze vraag had gesteld ervan uit kunnen gaan dat het niet zou gaan lukken.
     
  13. cortana

    cortana A.I

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel aansluitpunten zitten er nou op een advanced scart kabel? Kan je bijv. het rode en witte draadje op de advanced scart kabel zetten voor gewoon stereo geluid?
     
  14. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    De advanced scart kabel heeft:
    -(Helemaal Rechts op de foto) Scart (RGB) voor in je tv
    -(ingang zit aan de onderkant van het "blokje" dat je op de foto ziet) Optische-IN, voor van je decoder/tuner/wat dan ook naar de advanced scart
    -(Helemaal rechts op de foto)Ding voor in je xbox, net zoals bij de gewone scart kabel.

    Hij heeft dus geen rode/witte/gele tulp stekkertjes, simpelweg omdat je deze niet nodig hebt voor Dolby Surround, want dan KRIJG je geeneens Dolby maar Dolby Pro Logic (slap aftreksel daarvan) :cool:

    [​IMG]


    Greetz Blokkie
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Helaas hadden ze gisteren niet alle receivers staan:'-(
    Maar ik heb er toch een aantal kunnen beluisteren:)
    Ik twijfel nu eigenlijk nog tussen de Pioneer VSA-AX5i, en de Yamaha RXV-2400. Beide modellen zijn THX Select gecertificeerd, en hebben een microfoon bijgeleverd om vervolgens het zwikje automatisch af te stellen:cool:.

    Heeft iemand misschien ervaring met een door THX gecertificeerde receiver?! Zijn deze daadwerkelijk anders dan een niet THX receiver? Of betaal je gewoon extra voor dat zegeltje op de voorkant?? De winkel medewerker had er de ballen verstand niet van dus aan hem kon ik het niet vragen:+
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    THX is vooral een keurmerk, waarvan niemand weet wat het precies betekend. Uiteindelijk betekend het dat je de versterker in combinatie met THXspeakers zou moeten gebruiken en je aan bepaalde regels moet houden bij de plaatsing.

    Dat microfoonsysteem zit toch op bijna alle door jou genoemde versterkers?

    Als je een THX versterker koopt is het ook mogelijk om hem telkens weer op te laten sturen om steeds de nieuwste innovaties er in te laten zetten. Ik weet niet wat dat precies kost :mad:
     
  17. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Kleine opmerking in het zwarte kastje zit een OPTICAL OUT.
     
  18. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Krijg net makro krantje onder ogen. Daarin staat ineens een Home cinema set van Sony.

    De HTP-3500 (Kan hier gek genoeg niks van vinden op Sony.nl)

    Goede specificaties;
    - 5x120 watt satelietspeakers
    - 1x110 watt subwoofer
    - Weergave van: DVD-R, DVD-RW,DVD+R, DVD+RW, CDR, CDRW, VCD, SVCD, SACD, MP3, JPEG
    - Decoder 5x80/100 watt (weet zo niet welke van de 2) --> Dolby digital, DTS, Dolby prologic 2

    Dus volgens mij goede specs. Zag alleen nog een setje van een ander merk er langs staan en daar stond bij die decoder ook nog eens Dolby digital AC-3 bij. Wat wil dat dan zeggen? Erg dat dit niet op setje zit wat ik op het oog heb?

    Wilde nogmaals eerst voor een setje gaan met pascal speakers, maar die is dus niet in de aanbieding en kost 732 ofzo. Verder zit daar een minder goede versterker bij. En de subwoofer is volgens mij hetzelfde als die bij dat aanbiedingsetje zit. Dus alleen die satelietspeakers zijn ietsjes beter (denk ik)

    Prijs van het 'aanbiedingsetje' is 641 incl. btw.

    O ja ik hoor ook van anderen dat zuiltjes nu helemaal HOT zijn. Schijnt 'ruimer' geluid in te zitten. Maar ik vraag me af: in hoeverre merk ik daar iets van in mijn ietswat 'krappe' slaapkamer? En daar komt nog bij, voor zuiltjes aan de voorkant heb ik wel plaats, maar ik krijg geen zuiltjes achter mijn bed gepropt...
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2003
  19. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Die Sony is top!
    Ik heb ook zoiets, er komt echt subliem geluidje uit.
    Je zou ermee een goede koop doen hoor.
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Okee thanks voor de uitleg;)

    Ik ga volgende week nog eens luisteren met m'n eigen speakers, en dan eens kijken of ik de knoop kan doorhakken:9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina