1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
  2. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Het bedrag is lekker laag. 641 euro voor alles bij elkaar. Alleen keek net even op kieskeurig.nl en daar staat (volgens mij) die versterker die bij deze set zit ook (alleen in het zwart)

Valt mij alleen op dat hij in vergelijking met de andere versterkers niet echt een hoog punt krijgt... Vooral duurzaamheid scoort heel laag. Beetje vreemd

Linkje

3. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het een andere receiver, namelijk de STR-DE695.
    Link

Ik heb zelf ook lang zitten denken om deze te kopen, maar uiteindelijk een Yamaha RX-V440RDS gekocht, vooral omdat hier de 6e versterker al in zit en de Sony heeft alleen een pre-out voor een surround back.

Laatst bewerkt: 23 dec 2003
  4. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, daar ben ik weer eens...
    Ik wil dus een dezer dagen de Creative Inspire 5500 kopen, maar heb nog een aantal vragen.
    Situatie is als volgt:
    Ik wil de mogelijkheid hebben om zowel de Xbox als m'n DVD speler op de 5.1 set aan te sluiten, so far so good want ik weet dat het kan.
    Toch is er een "probleempje"(?), want mijn DVD-speler heeft alleen een coaxiale ingang, en geen optische...
    Voor mij is het geen probleem om de kabeltjes te verwisselen bij gebruik tussen Xbox en de DVD-speler, ik wil alleen zekerheid hebben dat het mogelijk is om 5.1 geluid af te spelen i.s.m. uitsluitend een coaxiale ingang....

Alvast bedankt :).

5. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Als je een coaxiale UITgang bedoelt: Zolang de uitgang digitaal is _kan_ er 5.1 signaal doorheen gaan. Dus of dat nou optical of coaxial is maakt geen donder uit.

Als je DVD speler een coaxiale INgang heeft dan heb je er niets aan, want je moet immers de DVD speler UIT en de Creative IN.

6. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6

Dit kan perfect, want de Creative 5500 heeft een optische INgang, een Coaxiale INgang, en een gewone meende ik. Dus je kan je iksboks via de optische aansluiten, en je dvd speler via de coaxiale :)

7. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, dank u allen _O_.
    Enne Pejannl, ik heb het even nagekeken en het is inderdaad een coaxiale uitgang (digitaal).....

8. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
  9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

thx was eerst een soort certificaat voor av-amps/receivers en versterkers die aan een aantal criteria voldeden,maar is tegenwoordig echt een geluidsstandaard geworden.
    http://www.thx.com/
    ontwikkeld in de skywalker studio's om thuis apperatuur zo natuurgetrouw te laten klinken net zoals in de bioscoop.
    net "als" zeg ik,want een woonkamer is niet te vergelijken met een bioscoop.
    de verschillende hardware zoals versterkers,speakers,subwoofers enz enz wordt in deze studio getest om te kijken en vooral te beluisteren,of deze aan die criteria voldoen.
    tijdens de testen worden er de meest vreselijke dingen uitgehaald(tot kortsluiten aan toe)om te zien hoe de apperatuur zich hierbij gedraagd.
    alles wordt bekeken zoals voeding,aansluitingen,opbouw,afwerking...alles dus.
    alleen de beste spullen komen hierbij door de keuring heen en zijn daarna het stempel thx waardig.

thx heeft alweer een aantal varianten geproduceerd zoals thx,thx select,thx ultra,thx ultra2.
    in feite zijn de thx chips puur voor nabewerking van het orginele geluid......er valt dan hierbij ook niks meer met de equalizer bij te klooien(probeer maar eens uit quacky;) )of af te regelen.
    ik zelf heb van alles van thx gehad en nog steeds staan hier in huis,en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet altijd onder de indruk van sommige thx soundtracks ben......maar geluid blijft uiteraard persoonlijk.
    het belangrijkste van de thx stuff vind ik dan echt het kwaliteits label en op de 2de plaats de sound.
    koop je dus een thx gecertificeerde versterker/receiver,dan weet je iig dat je uit het enorme aanbod er toch weer iets leuks uit gevist heb.
    nogmaals...de testen die de spullen moeten ondergaan liegen er niet om en staan dan voor de consument ook borg voor jaren lang kijk en luisterplezier.

en snel ff tussendoor......de komede dagen ben ik erg druk.......beuk wenst jullie allemaal hele fijne vreetdagen toe een een heel goed 2004 allemaal:+ .
    denk om je poten en oren met vuurwerk..........met je kin de afstandsbediening van je home cinema set bedienen is erg lastig...toedeloe:+

10. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Zal dast ook effe aan het FAQie toevoegen.

Dat heb ik uiteraard al lang gedaan. Ik zit sjowwiesjo al erg weinig aan die knoppies te pielen. Zit eigenlijk alleen maar aan de bas om mijn arme huisgenootjes een beetje te sparen, of juist niet 8)

Hehe... jij ook hele fijne dagen! En nog veel leuke audio dingetjes kopen het volgend jaar natuurlijk :)

11. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ja nou weet ik het ook niet meer :). Ik d8 dat de receiver 5x100 watt was, maar zowel die van die link van mij als die van jou heeft dit niet. Hij ziet er in ieder geval wel hetzelfde uit (alhoewel die set die ik wil kopen in zilver is)

Maar leg dat eens uit waar je mee beeindigt. Sony heeft alleen een pre-out voor een surround back?!? Sorry ben beetje leek... :)

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De 6de versterker is niet ingebouwd.
    Dat betekend dat je d.m.v. een aparte (externe) versterker het surround back kanaal moet verkrijgen. Die pre-out is een onversterkte uitgang.

13. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
  14. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De set die in de Makro-folder stond was volgens mij toch 5x120 watt, dus ik denk dat het deze is.

En een pre-out is, zoals Arjan84 ook al zei, een uitgang waarop je een 6e versterker aan kan sluiten, zodat je 6.1 geluid hebt.

15. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds gisteren zijn er weer wat speakertjes vervangen door de celestion mp1 ik heb ze zitten beluisteren in Eindhoven en was eigenlijk meteen verkocht.

Je moet ze wel combineren met een subwoofer maarja das ook de bedoeling het ze hebben een piek van 150 wattjes das genoeg for me place :) het zijn boekenplank speakertjes

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Zoow:9
    Hoe duur waren ze per/stuk als ik vragen mag:cool:?

17. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Veelste duur (vindt mijn vrouwtje:))

maaruh ik was 375 euro kwijt voor ze :)

18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Haha, ik ken dat ja;).
    Niet iedereen heeft begrip voor onze hobby8).

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vanmorgen mijn Xbox terug gekregen van het service punt , na problemen met Dolby Digitaal tijdens het gamen.
    Meteen de Xbox uitgepakt bleek er in de doos een nieuwe Xbox te zitten.
    Meteen de Xbox aangesloten op mijn JVC , blijkt er nog geen steeds DD-geluid te zijn bij het gamen.
    Ik was zo pissig dat ik meteen de JVC heb vervangen door een echte Dolby Digitale versterker.
    Ik heb nu een Yamaha RX-V540RDS gekocht , heb altijd al een Yamaha willen hebben.
    De versteker heeft een 6.1 versteker met 6x 115 Watt :9
    Ik heb nu perfect Digitale geluid bij de games van de Xbox.

20. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb net ff gemeten wat de afmetingen zijn van m'n kamertje en hij is 3.2 m bij 3.9 m en ik denk dat de creative 5500d hier het beste bij past. nou nog sparen!! 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina