1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Beuk nodigd inbrekers uit geloof ik :+

    Nee, je hebt een mooie moderne strakke inrichting!
    Wat mooie planten zal ook mooi staan trouwens :p
     
  2. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou vroeg ik me dus eigenljik wel af... welke installatie klinkt nu beter?

    Die van Quack, of die van Beuker(sr) (om de namen ff mooi volledige te doen :+ )

    Ik kan me nog een bepaald tasje van de snackbar herinneren die ik op een van de foto's had gespot.. was toen Quack op bezoek ging bij Beuk.. Vette hap roelt!_O_ :cool: }:]
     
  3. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij stonden die er op de vorige fotoserie er ook niet:p toen was er meen ik gezegd dat het kwam door de verhuizing.. kennelijk is het nog niet aan de orde gekomen.. ze zouden immers toch snel sterven door extreme vibratie 8) |:- |:- _O_ }:] }:] ;)

    edit: sorriej.. had deze post ook in die hiervoor kunnen editten...:'-(
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    gisteren even de overburen over de vloer.
    super mensen die ook van een leuk filmpje houden(en de buur meneer ook van motorrijden8) )en een lekker stukkie muziek.

    vreten op tafel,de 2 lastrafo's aan, de subwoofers/niersteen vergruizers aan,dvd'tje van terminator 3 erin................en bij de klap van de waterstofcell van arnie viel bijna me klok van de muur.....im not shitting u8) .

    ja het kan hard,zo hard dat je letterlijk niet meer met plezier naar een film zit te kijken en nog net niet het bloed je oren uit spuit.
    zo hard dat mijn massieve 2,5 cm dikke hardhouten vloer de polka begint te dansen.
    de kleine rel staat daarom ook ingepakt tussen 2 stoeptegels in met daarop weer een betonnen vaas met 20 kilo aarde met een krop andijvie erin.......en nog moet ik de tegel aan de bovenkant soms weer op zijn plaats leggen.
    de grote sub staat op rubbers om zoveel mogenlijk lucht te verplaatsen en zo weinig mogenlijk vloer:D .
    mede door het hoge gewicht werkt dit prima en blijft deze jongen ook keurig staan.......alleen de klok erboven rammelt letterlijk helemaal uit elkaar.

    ik kijk meestal films op een stevig niveau.......gisteren ging tijdens deze beuk de kraan even goed open.
    zelfs ik dacht"jezus de boel knalt uit elkaar hier"maar werkelijk geven de spullen er geen krimp om.

    de rotels kunnen zo ongeloofelijk veel stroom leveren dat het zwakste punt van mijn installatie de nuon is.
    wil ik de volle 100% eruit halen dan begeven de stoppen het hier,wat je overigens al merkt tijdens het aan switchen van de rotel's.
    ook dit kan niet tegelijk....eerst de een...dan de ander pas aan.
    ook al zijn beide versterkers beveiligd met een voorschakel element,en een beveiligings circuit die de hele versterker na meet tijdens het inschakelen,kan de stroom er niet tegelijk op gegooid worden.
    doe je het wel.........dan heb ik hier geen licht meer want de stoppen gaan eruit.

    de subwoofers van rel kunnen letterlijk bijna niet kapot.
    elke handgemaakte sub van rel krijgt een ingebouwd circuit dat contstant de stroom meet tegen overbelasting.
    word het echt te veel voor de sub dan wurgt hij deze automatisch af op een niveau wat geen hoorbaar verschil geeft maar wel de boel heelhoud........set safe noemen ze dit.
    prachtig systeem waarbij praktisch geen vervorming optreed.

    wannneer de volgende beving plaats vind weet ik niet...............almere is gisteren weer gewaarschuwd:+
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    planten staan er wel...alleen niet op de foto.
    er komt ook geen surround uit namelijk :)
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ze klinken beide anders.
    ik zal overtuigend meer laag hebben,puur door zwaardere versterking en door meerdere en sterkere subwoofers.
    maar qua surround hoeft het van mij helemaal niet mooier te klinken.
    de denon avc-a10.se van quack is ook een av amp die hier heeft gestaan en klinkt werkelijk faaaaantastisch.
    omdat ik altijd denon gebruikt heb(en nog steeds gebruik) was de keuze om voor rotel versterkers en processors te gaan best wel vreemd en een beetje eng.
    je geeft toch een klein vermogen euro's uit aan iets waar je weinig of totaal geen ervaring mee heb.
    daarom heb ik ook erg lang getwijfeld tussen mijn huidige spulletje en deze jongen van denon.

    nog steeds vind ik deze av amp van hieronder een beest van een versterker om bij te watertanden.
    http://www.homecinemachoice.com/tes.../testbench/Amplifiers/Denon/DenonAVC-A1SR.php

    welke klinkt beter.............eigenlijk bepaal je dat zelf en niemand anders vertel je wat er beter klinkt.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2004
  7. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    Sja... ik heb maar een klein zielig RELetje staan.. dus dat laag ga ik nooit halen.. en dat is maar goed ook voor mijn huisgenoten. Die vinden het nu al eens teveel worden ;)

    Inderdaad, wereld amp!! _O_

    Ik heb nu ook mijn kamer effe opnieuw ingericht, zie paar berichten terug. Fronts en backs staan nu allemaal op gelijke afstand van de luister positie. Voorheen stond de rechter voor speaker een heel end naar links en de linker vlak naast de tv. Gisteren deed mijn tv het eindelijk weer en heb ik de boel opnieuw afgesteld, met dB meter en meetlint. Het klinkt nu allemaal nog veel beter dan voorheen.

    Ik ga vanavond nog effe die plant bovenop mijn REL zetten, zodat die lekker met z'n spikes flink het tapijt en de houten ondervloer wordt ingedrukt. Beter is natuurlijk om 'm nog effe op een tegel en een rubberen tegel te zetten.. maar dan moet Quackie een tuincentrum in... AAAARGH!! Kun je die tegels niet gewoon online bestellen? 8)
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het "pak een tegel voor quack threadje"8)
    quack loopt naar de voordeur,gaat de trap af en zwaait de beneden deur open.
    zet 3 stappen de straat op en kijkt om zich heen.
    u bevind zich nu in het tegelwalhalla en trekt er zoveel uit de straat als u nodig denkt te hebben(graag zonder hondenstront quack)

    quacky...tegeltjes genoeg hoor,er is vast wel ergens een stukkie in haarlem waar ze de boel aan het openbreken zijn dacht ik zo...................en als ik dit zo lees is dit zo ongeveer mijn meest inhoudsloze post ever hier:+

    lees wel eerst even de bijsluiter op de tegel quack.
    "tegels vallend van 12 hoog op voorhoofd van homo sapiens kunnen blijvende schade aanrichten....vooral niet terugkoppen!!!"
     
  9. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    als je nu even je adres hier plaatst quack, dan sturen wij je allemaal een stoeptegel. kosten voor ontvanger natuurlijk. :)
     
  10. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Mijn vader kwam vandaag eindelijk thuis met een dvd speler :). Ikzelf zit al aan de surround maar hij heeft tijden gewacht, in onze woonkamer kan surround ook eigenlijk niet vanwege de rare vorm, van de woonkamer.

    Dit is hem geworden, heeft iemand hier verstand van de kwaliteit van Harman Kardon, we hebben er thuis ook een tuner en versterker van :eek:. Het gaat eigenlijk meer om uiterlijk volgens mij.
    Dit is hem:
    Harman Kardon 506 Limited Edition, en een superdikke scart cable van zo'n 1cm denk ik :eek:
    [​IMG]
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    de scart is dikker dan de dvd speler lol als ik het zo zie :).
    prima spul harman&kardon,aparte styling met die glanzende voorpanelen met veel zwart en groene ledjes.
    goed opgezet en onderdelen van uitstekende kwaliteit en harman levert voor iedere portomonaie wel een stuk geluid,van heel scherp geprijsd tot high end surround spul.

    veel plezier ermee :+
     
  12. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooi speler blokkiej:) congrats:)

    mooi dun, lkkr stylish:)
     
  13. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    was vergeten er "niet op ware grote" bij te zetten :+

    Maar hij is idd zeer mooi gestyld, net als de tuner en receiver, alleen het geluid is duidelijk lager bij de dvd speler dan bij de tv zelf, weet iemand misschien waar dit aan ligt?
     
  14. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn vader gaat morgen een home-cinema set kopen. waarschijnlijk van Sony. nouja: alleen en DVD speler van Sony en een sub woofer. er hangen al 5 speakers.
    die kleine speakers zijn nu aangesloten op de radio met Dolby Surround Pro Logic. niet met tulip stekkers maar gewoon van die draadjes en klemmetjes.

    hoe krijg ik met dit materiaal toch een Dolby Digital.
    xbox hoeft btw niet aangesloten te worden op dit alles
     
  15. shinobi

    shinobi ninja master flex

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    lukt niet tenzij je prologic versterker 6 ch in heeft dan kan hij een proccesor/decoder kopen, maarja kan je net zo goed een nieuwe versterkertje halen met dd/dts die kosten nu ook niet meer zoveel.
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    iedere dvd speler,cd speler,md speler etc..etc heeft zijn eigen techniek.
    de omzetters van digitaal naar analoog zijn geregeld ook van een heel ander merk dan het merk zelf.
    dit is de reden dat de ene speler dan ook anders klinkt dan de ander,en zoals je al gemerkt heb ook anders klinkt als je tv.
     
  17. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi beuk ik ben nu nog bezig met mijn home cinema en ik kan je verzekeren hij gaat echt al julie setjes bij elkaar bevatten 8) 8)
    vrijdag avond komen de fotos. ik denk dat julie hier nog wat kunnen leren.
    no offence

    marijn
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    mooi,ben immers nooit te oud om iets te leren.
    zie ook dat je r6 rijd.....weer een motordude in ons midden...welkom:)
    al onze setjes bij elkaar.......hebbie een bank beroofd:+ .
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ben wel errug benieuwd.
    wat ben je allemaal van plan,welk merk,5,1 6,1 of 7,1,gescheiden processor's en versterking of receiver/av amp/home cinema set?

    wat gaat het worden marijn?
     
  20. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het het klinkt een beetje hoogmoedig maar het is echt zo me vader heeft net bij een of andere pipo allemaal rotel shit besteld. ik weet niet precies welke merken wel krijg ik een sony beamer. maar ik weet er niet zo veel van. het komt ook niet in de huiskamer maar er word appart een kamer voor ingericht en het schijnt echt top of de bill te worden.

    groeten marijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina