1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerjan

    gerjan Guest

    FOTO'S FOTO'S Maak me GEEEEEEEEEEK8)

    pappie te veel naar Cribs gekeken op mtv? ;) lucky you
     
  2. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    het is een hobby van em en ik vind het best :)
     
  3. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    hmz:mad: mn pa had idd diezelfde richting in moeten slaan:p:p.maar helaasss
     
  4. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg waar blijven die foto's??
     
  5. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    De fotos komen pas zaterdag avond dat had ik toch gezegd.
     
  6. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil dat setje wel eens zien wat mijn setup doet verbleken... ;)
     
  7. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ik wel wat heb overdreven, doordat ik zo enthousiast was.
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    weet je zeker dat dit de receiver wordt......want dat zal dit diegene zijn die jij bedoeld.
    http://www.onkyo.net/uk/cms/products/home/av_rec/TX-NR900E/index.htm
    nog steeds een klapper van een receiver met een grappige feature erbij in de vorm van de ethernet connectie.
    op deze manier heb je beschikking tot bijna elk radio station op deze planeet via het internet whoooops zo de receiver in.
    vermogen is prima (de firewall test wijst uit dat de waardes meer dan kloppen) afwerking ook.......eigenlijks niks te zeiken......en ik ben een zeikerd af en toe(zeker voor mijzelf :+ )

    http://www.onkyo.net/uk/cms/products/home/dvd_play/DV-SP800/index.htm
    de dvd speler.......kijk das een hele leuke.
    een van de echt weinige spelers die ook een thx stempel mee krijgt....klasse.
    even een noot voor je vader.....let op deze speler heeft ook een progresive scan aan boord die standaard alleen een ntsc tuner heeft.
    op een pal tv toestel gaat dit systeem niet werken met pure progresive.
    op een beamer durf ik het niet te zeggen(roept tipex om hulp bij deze)
    al met al echt een beuker van een dvd speler....hele goede keuze.

    de speakers/sub van het duitste merk phonar zijn ook weer van topkwaliteit.
    ik meen zelfs dat ook tipex deze as1000 sub thuis heeft staan.
    goede materialen voor zowel kast als speakerelementen.
    ('t schiet me in ene weer te binnen.......je hoort bijna nooit wat over de interne bekabeling van speakers......andere keer wellicht:confused: .)
    lekker spacey uiterlijk(ik vind ze erg mooi) glasfiber/carbon drivers erin...top top top_O_

    de beamer...........daar zal ik je niet mee lastig vallen.....ik heb er geen ervaring mee dus kan ik je niets vertellen...tipex aan de andere kant juist weer wel.

    al met al mooie spullen die mooi op elkaar zijn afgestemd.
    persoonlijk had ik voor toch iets zwaardere versterking gegaan en een andere sub of wellicht 2 van deze as1000.
    als ik zo zie wat je pa heeft uitgekozen dan weet ik zeker dat jullie daar heel veel plezier van gaan beleven.

    groetjes beukie:+
     
  9. marijnvanooijen

    marijnvanooijen Playing Oblivion

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt hartstikke bedankt voor de info. (gaat gelijk vader halen om te laten lezen). bedankt dat je alles ff voor me habt op gezocht. ik zal zaterdag het eindresultaat laten zien :) :)
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik vond hier nog een mooie bewoording van het hele THX gebeuren.
    het is niet door mij getyped maar komt van hifi.nl en geeft een hele goede uitleg over alles rond om de THX normen en eisen voor apperatuur.

    THX Tomlinson Holman eXperiment
    THX is een set standaarden en eisen voor bioscopen en thuisbioscopen, opgesteld door Lucasfilm Ltd. Deze standaarden en eisen moeten door apparatuur en bioscoopzalen worden gehaald/nageleefd om een THX certificaat te krijgen en te houden.

    Voor home theater versterkers betekent dit o.a. genoeg vermogen en stabiliteit, voor speakers een bepaalde afstraalkarakteristiek en minimaal haalbare geluidsdruk en voor voorversterkers o.a. genormeerde in- en uitgangsgevoeligheden en een aantal andere functies. THX is dus geen geluidsformaat!

    Maar THX stelt niet alleen eisen op, ze hebben ook de volgende functies om een soundtrack in een huiskamer meer te laten klinken als in de bioscoop. Dit noemt men "post-processing" en vind plaats NA decodering van Dolby Digital of DTS:

    1. Re-Equalization: vermindert de scherpte van een soundtrack afgespeeld in een home theater. In de bioscoop is er minder hoog, door demping van het geluid door het scherm en grote luisterafstand.
    2. Timbre Matching: zorgt ervoor de de front luidsprekers beter op de surrounds aansluiten qua klank, met een homogener resultaat tot gevolg.
    3. Adaptive Decorrelation: zorgt dat de surround speakers nooit een mono geluid weergeven, maar geeft een pseudo stereo effect, om de surround minder plaatsbaar te maken en ruimtelijker.

    Verder kun je de subwoofer beschermen door het piek niveau in te stellen dat de subwoofer nog weer kan geven en zijn Time alignment (het in de tijd corrigeren van speakers die op verschillende afstanden van de luisteraar staan) en Bass Managent (het routeren van bas naar subwoofers, om kleine speakers te ontlasten) goed geregeld.

    Het is niet nodig om alleen maar THX apparatuur te gebruiken, maar THX apparatuur werkt wel zeer goed met elkaar samen. Een garantie voor de beste geluidskwaliteit is het niet perse.

    Inmiddels zijn er 2 THX normen: THX Ultra (de oorspronkelijke THX norm) en een minder
    strenge THX Select norm, bedoeld voor kleinere kamers, met o.a. minder hoge eisen aan luidsprekers.
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik w8 trouwens(en ik denk nog veel meer) nog steeds op de surround faq beste chefs van xboxworld.
     
  12. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    iedereen zit hier te wachten op de foto's van marijn :) kben ook beniewd
     
  13. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie zojuist bij RAF/Staffhorst Utrecht, dat de volgende combi, nl. marantz eclipse 36 + Mordaunt Premiere, in totaal 898 euro's kost...

    De standaardprijzen bedragen normaal --> 1499 + 599 = 2098 euro....

    Is dit een acceptabele combinatie??

    Anders wil ik voor de sony htp 5100 home cinema kit gaan (losse componenten..voor 850 euro)..

    bedankt,

    mariaXi
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ga er zeker maar vanuit de raf echt wel weet of een goeie match is of niet.
    wandel er eerst maar eens heen om te kijken en luisteren als je echt interesse heb.
    't is iig geval een hele leuke aanbieding van 2 hele goede merken.
     
  15. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Die is afgekeurd omdat er in de faq staat dat er geen games met DTS voor de xbox zijn.. op de DTS site staan vervolgens wel PS2 games, die DTS ondersteund. Dus dit zou dan wel eens de illusie kunnen wekken dat de Xbox een inferieure machine is, tov de PS2. |:-
     
  16. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige probleem waar ik een beetje mee zit is dat de dvd alleen maar dvd-r (min) kan lezen.

    is dat een probleem??
     
  17. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn speler kan officieel helemaal geen gebrande DVD's afspelen. Toch heeft hij helemaal geen moeite met het afspelen van DVD-R's. Komt mischien wel omdat ik 'm regiovrij heb laten maken. Maar het ligt een beetje aan jou of je het een probleem vind of niet. Ik vind het geen probleem omdat ik een DVD toch wel orgineel koop als ik 'm goed vind :)
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    jezus meen je dat:confused:
    ik zeg het gewoon.....wat een kutsmoesje.....'t is ze weer gelukt:confused:
    whahaha te gek voor woorden|:-
     
  19. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij blijft wel lekker onofficieel, dan heb ik het tenminste allemaal zelf in de hand.
     
  20. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Sorry ik weet niet helemaal de status van je faq Quack, maar wel heb ik even navraag gedaan.

    Volgens mij liggen de zaken anders dan nu voorgespiegeld. Ik laat nog weten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina