1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P2C

    P2C Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een totale noob op dit gebied, ik wil graag me games ook wat levendiger maken d.m.v dolby digital ofzo.
    Mijn vraag is wat is de beste apparatuur hiervoor dan heb ik het niet over antwoord als speakers enzo:p, dan heb ik het over type apparatuur waar ik wat mee kan en dus op kan kijken en eventueel kopen.
    Wie kan me zeggen wat ik ongeveer nodig heb?

    Greets
     
  2. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoveel ruimte heb ik nu ook weer niet, dus de woonkamer zal dus maar opgeoffert moeten worden als bioscoop. Huis is verder zo goed als af. Zijn nog wat kleine dingen die ik wel wil doen, maar geen megagrote verbouwingen.

    Vandaag even met de hypotheek adviseur om de tafel gezeten. Viel allemaal reuze mee. Dacht eerst nog dat ik zelf nog wat vermogen in zou moeten zetten, maar uiteindelijk blijkt dat ik zelfs nog wat extra kan lenen.. kan dus nu 700 eurootjes extra bij geleend worden voor <kuch>verbouwing</kuch>. Dus dan begint het HT bloed ineens weer te borrelen...

    Dus back on topic...

    Gezien deze kleine financiele meevaller, zit ik er aan te denken toch mijn trouwe Loewe te vervangen door een pittig nieuw modelletje. Uiteraard iets leuks met progressive scan en andere moderne toeters en bellen. Ga dus binnenkort maar eens een middagje RAFen om te kijken wat het aanbod is.

    De Loewe gaat dan fijn naar de slaapkamer. Ik heb nog steeds mijn oude Pioneer versterker, dus de slaapkamer wordt zaal 2 van Quacké's Megabioscoop. Dan koop ik daar nog eens een leuk setje KEFjes bij, voor weinig ;)
    [​IMG]

    Maar mischien wordt het wel helemaal geen nieuwe TV, maar een grachtig mooie G5...
    [​IMG]

    Wat een luxeprobleem ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2004
  3. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Idd zeg, wat een luxeprobleem. Had ik maar zoveel opties. Het klinkt allemaal erg leuk.. kvind die kefjes vooral zo schattig:)

    Ik hoop dat je een goed besluit kan maken
    :)

    iversonfan88
     
  4. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie de dolby surround FAQ :cool:
     
  5. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
  6. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    beste geluidsexperts ik heb jullie hulp nodig. Ik heb laast een suroundsetje gekocht van eltax(planos 5.1 ofzo iets) nou heeft die sub van het setje een aansluiting die mijn reciever niet heeft |:- :'-( .Hoe moet ik dit oplossen???
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  7. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat lust je subwoofer dan? En wat zit er voor je subwoofer aan aansluitingen op je versterker?
     
  8. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    me subwoofer heeft alleen een low level input, en die reciever heeft van die rood witte aansluitingen..dus een probleempje :confused:
     
  9. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Een subwoofer wordt vaak gevoed door één tulpplug aansluiting. Er gaat dan ook maar één kabel van je subwoofer naar de versterker. Als je het als setje hebt gekocht lijkt het me sterk dat je het niet kunt aansluiten.
     
  10. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het surround setje apart gekocht
     
  11. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Ben bang, dat je dan pech hebt. Een subwoofer moet apart worden aangestuurd voor de lage frequenties. Je kunt deze niet "zomaar" aansluiten.
     
  12. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Kheb vandaag ook een Dolby wega theater aangeschaft, en ben (positief) geschroken van de extra's die de xbox heeft qua geluid.

    Je hoort idd bij b.v. RB6/pandora SC geluid achter je.
    Bij DTM en RSCII hoor je alle geluiden rondom je auto (als ik de subwoofer hard zet, voel je de botsing bijna :) )
    En bij Links 2004 lijkt het wel of je ín de natuur staat. Heerlijk om de wind te horen en de vogels fluiten op de achtergrond (en dat alles in Dolby 5.1)

    Echt ik had nooit gedacht dat xbox games nóg meer plezier geven bij een goed geluid.

    Het is alleen jammer dat verkopers van die spullen (en ik ben in diverse zaken geweest) echt bijna nul verstand hebben van wat ze verkopen.
    Termen als: THX, Coaxiaal kabel of DTS zegt ze weinig. Het echt enige wat ze weten is de prijs. jammer, jammer jammer.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2004
  13. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    kan die subwoofer niet op die rood witte klemmetjes worden aangesloten dan??? :'-(
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    voor alle duidelijkheid.......is dit de sub die bij het eltax setje mee kwam??
    ik wil weten of dit een versterkte sub is(actief) of een passieve(zonder versterker aan boord).
    ikzelf denk dat dit een passieve subwoofer is en wordt aangestuurd door het eltax systeem waar tevens de versterking zich in bevind.
    als dat zo is dan worden de overige speaker kabels ook in deze unit geprakt en weet je het meteen.


    geef eerst eens wat meer gegevens over je spullen en dan kan hier een passend antwoord gepost worden.
    succes :+
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
  16. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    gisteren naar day after tomorrow in pathe de munt.
    :cool: ik zat es ff de luidsprekers te tellen ik kwam op 25 (!) uit!
     
  17. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    25 speakers voor 5 kanalen en achter het scherm nog een paar brulpijpen voor het zesde kanaal= 5.1 of het zijn 25 speakers voor 6 kanalen en nog een paar brulpijpen achter het scherm=6.1
     
  18. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    En een resolutie zo hoog dat je ogen uit je kassen geschoten worden._0/
     
  19. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    haha, klas het net idd op tweakers.. zoiets gaat echt nooit de huiskamer binnendringen denk ik hoor. Dan ben je toch ziek lang bezig met set-uppen.. laat staan fine-tune'en!!! :eek: _0/
     
  20. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    het setje is een eltax planos 5.1 als ik het goed heb is dit een actieve sub......
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina