1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet niemand een antwoord op mijn vraag? zie paar posts terug
     
  2. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb helaas die ser.nr niet opgeschreven, maar op het blad stond wel wat ze allemaal hadden gerepareerd in m'n xbox en dat was bijna elk onderdeel :{ . Ik heb gister even een klein krasje op de doos gezet en merk het wel als ik hem weer terugheb of het dezelfde nog is, beetje dom dat ik het ser. nr niet had overgenomen maarja het maakt mij in principe niks uit zolang de xbox maar goed werkt.
     
  3. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Ging dit om de tulp snoertjes los te krijgen??

    IK kan de foto niet zien, alleen kruisje,maar je wilde toch dat stukje rubber dat bij de splitsting zegmaar net wat dikker is log/weg hebben?? k denk dat dit lastig wordt, aangezien het me aannemelijk lijkt dat dat stukje 1 is met de rest.. dus dat het uit 1 stuk is gemaakt, en niet ff dr overheen geschoven en vastge - 'pritt'.
     
  4. wmdd

    wmdd Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat raden jullie mij aan.

    Ik zag bij Dixons een 2.1 suround set voor 33.-
    En ook een 5.1 surround set voor 80.-

    welke kan ik beter halen voor in een kamer van 3 bij 3.
     
  5. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    doorsparen voor dolby digital 5.1 :)
    voor 80 euro heb je geen dolby digital set dus heb je niks aan die set voor je xbox, voor meer info zie de FAQ
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    in mijn ogen zijn dit soort setjes echt weggegooid geld.
    houd lekker je centen in je zak(al is het moeilijk) en spaar door voor iets wat echt werkt en niet een slap aftreksel is van het echte 5,1 surround.

    koop je dit wel....(moet je helemaal zelf weten by the way)...dan weet ik zeker dat je zodra je de xbox elders op een volwaardig 5,1 systeem heb horen spelen spijt krijgt als haren op je koppie.
     
  7. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    idd, ik ben het ook volledig met the.... en beuker eens.. Hou je geld lekker in je zak. En koop er nu wat leuks van/spaar door voor leuk 5.1 setje à 180 euro.. :)

    edit:

    Tip: Lees even de faq door, je hoeft geen uren door lastige tekst heen te buffelen maar zeker het lezen waard en voorkomt onnodige vragen:)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2004
  8. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Zonde van je geld zo'n wannabee setje.

    Gewoon doorsparen voor een "echte" set of home theater.
    Als je dat eenmaal heb beleefd (omdathet meer beleven is dan luisteren) wil je nooit meer anders.
    Games krijgen veel meer dimensie wanneer je ze speelt met Dolby Digital 5.1 en het volume redelijk hard.
     
  9. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Quackie gaat toch maar voor een nieuwe TV binnenkort. Kan toch niet meer met goed fatsoen dat Loewe prul in mijn nieuwe huiskamer planten. :p

    Heb me alleen alweer een tijdje niet meer bezig gehouden met de ontwikkelingen op tv gebied, geluid is toch meer mijn thing. Dus ik moet mij effe inlezen in het hele tv gebeuren. Wat zijn zo'n beetje de dingen waar je op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe tv?

    - 100Hz (zijn ze dat tegenwoordig niet allemaal?)
    - Meerdere RGB SCART's
    - Component ingang voor progressive scan
    - HDTV (of is dat hetzelfde als prog. scan?)

    Meer? Nog leuke sites waar in info kan absorberen?
     
  10. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    hey, ik ga waarschijnlijk een dolby digital 5.1 setje aanschaffen. Ik ga voor de tip uit de FAQ : Creative Inspire 5500 5.1 .
    Maarrr, maakt daarbij de grote en bouw van je kamer uit?
    Mijn opstelling is zo: de Xbox staat in het midden, en heeft ongeveer 2 meter ruimte op zij aan beide kanten. Verder is mijn kamer ongeveer 5 meter 'diep'. (iets meer) Alleen nou heb ik dus een schuin plafond, want ik woon onder het dak. Op ongeveer 1,5 m rechts vanaf de Xbox staat een schotje in muur, het plafond zit daar op 50 cm hoogte.

    Maken deze beperkingen van mijn kamer (ook gevuld met kasten ed) echt veel uit voor je 5.1 ervaring?
     
  11. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Maak je geen zorgen. Prima setje, en prima kamer hiervoor. Ik denk alleen wel dat je langere kabels nodig hebt. Ik weet niet precies wat lengtes zijn van de kabels die erbij zitten. Volgens mij was dat 2 meter voor de voor speakers, en 4 voor achter.
     
  12. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    ik ben heel slecht in maten, kan net zo goed 4 meter zijn..maar dat lost zich wel op. Mooi dat het niks uitmaakt dat mijn plafond afloopt van 2,5m naar 0,5 m. Maar de CI 5500 is dus compleet? Voor de rest alleen een Advanced Scart Cable halen? Of moet er nog een kabel tussen de scart en het setje.

    wacht ff...dat heet een 'optische kabel'? Zijn daar nog verschillen tussen? en kost dat veel? Of zit zo'n kabel bij het setje?
     
  13. Frank

    Frank Gelegenheidsposter

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Optische kabel zit er netjes bij... Wel moet je nog een advanced scart cable erbij kopen. Die kost 30 euro...
     
  14. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij Lik-Sang (Europe) hebben ze een Xbox RGB/S-Video kabel van het merk Boom. Deze heeft RGB of S-Video op de Scartstekker (omschakelbaar). Verder S-Video, Composite, Stereo Audio en Optical Digital Audio op het kastje halverwege. Verder vergulde stekkers en 2 meter lang. Als je bij Lik Sang Europe bestelt ben je in totaal incl. verzenden €26,95 kwijt. Je kan sinds kort ook met Visa betalen daar. Eerst moest dat via (het onbetrouwbare) PayPal.

    Met deze kabel kan je net iets meer dan met de MS kabel.
     
  15. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok Guys, ik heb een probleempje.

    Gisteren heb ik een nieuwe TV gekocht een Philips 28 PW 8506, Ik had al een Medion Home Cinema Systeem, en een Xbox.

    Het Medion Home Cinema Systeem had 1 Aux ingang, gewoon een Tulp ingang, nu heb ik geprobeerd om de TV en De Xbox samen op die ene Aux ingang aan te sluiten, dmv 2 Phono kabeltjes.

    Ik zal het even verduidelijken, de Tulpstekkertjes met een Puntje noemen ik mannetjes, de met een openingetje Vrouwtjes.
    Ik heb dus 2 kabeltjes gekocht met 1 mannetje en daaraan 2 vrouwtjes. Het ene mannetje heb ik in de + Aux uitgang gedaan, de andere in de - Auxuitgang, toen had ik dus 4 Vrouwtjes over, daar heb ik de + en - van De Xbox en De Tv ingedaan, dus van de Xbox de + in 1 zo'n vrouwtje - in een vrouwtje enz. Toen ging ik het proberen, maar hij deed het dus niet.....

    Ik vond het al raar want naar mijn mening zat alles correct, dus ik alles er weer uithalen, en alleen de 2 Tulpjes van De Xbox erin gedaan. En hij deed het niet meer. Kan het dus zijn dat ik de Aux ingang heb opgeblazen ofzo?

    Ik heb nog Garantie.

    Een bedroefde Voytec
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het lijkt me sterk dat je je aux ingang hebt opgeblazen .. het zou kunnen dus ff terug naar de winkel ... Met jouw medion krijg je echter geen surround geluid van uit je xbox ... maar wel semi surround ... de medion heeft namelijk geen optische ingang (dus ook geen digitale decoder)
     
  17. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat had ik al begrepen, maar wat ik ook aansluit op de Aux ingang, hij doet het niet meer. Daarvoor deed hij het nog perfect.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    terug naar de winkel ... er is vast een storring ... probeer je kabel nog wel even in een andere ingang of in de tv ... zodat je zeker weet dat het niet aan je xbox ligt
     
  19. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1

    De Xbox Doet het gewoon, ik heb een half uur geleden nog gespeelt, met geluid :)
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    dat word bellen met de helpdesk van medion .. good luck
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina