1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    je sluit gewoon de rode en witte tulpjes die uit de normale(bijgeleverde)scart kabel komen aan op je surround setje.
    de gele houd je over en die prak je achter met het scart blokkie achter in je tv voor alleen het beeld.
    set in je sound settings de xbox op dolby surround en dat is dan ook alles wat er uit te halen valt.
    dolby digital zit hier niet in gewoonweg omdat je geen decoder heb.

leuk voorbeeld weer.....4500 Watts aan pmpo vermogen lol........rms(continue dus)blijft er volgens hun 5 keer 3 en 1 keer 15 watt voor de sub over.
    ik denk dat ik dan in totaal 7.000.000 watts pmpo moet hebben whahaha....bel the rolling stones maar voor een popconcert

2. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben misschien van plan een 5.1 setje te gaan kopen. Ik wil niet te veel geld besteden. Z'on 150 euro. Nu had ik een paar vraagjes: Wat is het verschil tussen Dolby digital en Dolby surround? En weten jullie aantrekkelijke setjes voor een mooi prijsje. De geluidsset is voor mijn xbox bestemd.

3. JorkyL

JorkyL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    het verschil is dat de xbox geen dolby surround ondersteunt. lees de faq voor extra info.

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

kijk eens goed in je eigen xboxdashboard voor je eigen info ;)
    natuurlijk ondersteund de xbox dolby surround...sterker nog,als jij geen advanced scart er achter in heb hangen kan je alleen maar kiezen tussen mono/stereo of dolby surround.

5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hatsee

lees eerst even rustig de faq door masterdude......zo goed als alles staat hierin vermeld.

en het verschil tussen dolby surround en dolby digital...............................das spijt hebben dat je niet eerder dolby digital heb gekocht.

Laatst bewerkt: 26 jul 2004
  6. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt het z'on groot verschil? Hoor je de geluiden ook om je heen bewegen? Hoe lang zijn de draden van de boxjes meestal of zijn ze draadloos? Welk setje heb jij? Hoeveel geld ben je zeker kwijt aan een setje?

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

als je in 5,1 dolby digital een spel speelt dan hoor je werkelijk alles om je heen gebeuren.....je zit er echt midden in......je staat zelf op het slachtveld,zit werkelijk achter het stuur van je race auto en met shooters vliegen de kogels dwars door je kamer heen.

de meegeleverde kabels van de diverse surroundsetjes zijn meestal lang genoeg voor de gemiddelde kamer......maar een paar extra snoertjes kopen bij de electroboer kan nooit kwaad uiteraard.
    draadloze speakers ed zijn er wel maar een succes is het niet.....staar je hier niet op blind.

wat de prijs van deze setjes betreft zijn er veel meer mensen hier die zich er meer mee bezig houden dan ikzelf,en zij kunnen je veel beter vertellen bij welke winkel of op welke site je de beste en goedkoopste set zal vinden.
    ikzelf denk dat je minimaal zo tussen de 100 a 150 euro voor een beetje dolby digital(met decoder uiteraard!!!!!) kwijt zal zijn.

en wat voor "setje" ik heb en wat het gekost heeft zal ik je niet mee lastig vallen ;)

succes met de aankoop _0/

8. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb dit setje op het oog. Heeft iemand ervaring met dit setje: Creative Inspire® 5.1 Digital 5500?

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    even zoeken op het forum master.......ook hier zijn al talloze discussies over geweest.
    veel users hier maken gebruik van dit setje en er valt genoeg over te lezen hier....gewoon even zoeken.

succes.

10. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    beuk had al uitgelegd, maar wat ik begrijp is dat je 3 mini-jack ingangen heb(meestal groen, oranje, zwart o.i.d) en dan moet je van de standaard xbox kabel die je erbij krijgt de rode en de witte tulpstekkers in de verloopstukje steken(rood en witte female tulp ingangen naar een streo-mini-jack) en de verloopstuk weer in je groene ingang op je boxen-aansluiting, enzoals gezegd dolby-surround in de xbox-dashboard kiezen.

ik hoop dat vanaf nu de mensen meer de faq lezen daar staat alles helder uitgelegd :)

11. shinobi

Leuk Bevonden:
    0
    Als dit je eerste set wordt dan zal hij je bevallen, maar ga niet, ik herhaal niet bij iemand luisteren die een goede set heb staan anders zal dit setje je tegen vallen. Voor een kleine slaap kamer is dit een goede set.

12. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Dus geen glaasje grenadine gaan drinken bij Beuk... ;)

13. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraag waar halen jullie je geluidssetjes? Ik ben online aan het zoeken maar ik kan niet echt iets vinden in de buurt van Eindhoven.

14. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn versterker heb ik van Beuk, speakers bij Hobo in Haarlem en DVD speler van RAF in Amsterdam :)

15. shinobi

Leuk Bevonden:
    0
    8)
    haha klopt

16. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij hoorde er ook nog altijd een flinke dosis snackbar voer bij, toch beukie:p

Ben nu op vakantie dus het zal nog wel een tijdje duren voordat jullie wat langere posts van mij zullebn krijgen. Nog een paar weekjes ofzo.

Ondertussen wel een hele hoop gekibbel met dat opvliegende persoon zeg :{ :eek:

Groetjes!

P.S. Lief blijven tegen elkaar he;)

17. Murdock

Murdock Metal Up Your Ass!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe hard mag ik mijn Z680 zetten?? Ik zit nu al bij het zevende streepje en ik wordt bijna gek. Maar mag hij nog harder zonder dat ik hem opblaas.

Alvast Bedankt

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    In princiepe hoor je volume op max te kunnen zetten. Dit is niet erg aan te raden en als je hem te lang op max hebt staan kan het schade opleveren aan je boxen, maar om even te testen kan het geen kwaad. Probeer het gewoon eens uit zou ik zeggen.
    Heb ik ook een keer met mn set gedaan toen ik alleen thuis was, maar als ik hem al erg zacht zet worden andere mensen thuis boos:+

19. shinobi

Leuk Bevonden:
    0
    Vraag dat maar eerst aan je buren }:]

De z680 kunnen best hard, het is een kant en klare set dus het zal wel op elkaar afgestemd zijn.

met andere woorden beuken die hap :cool:

20. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Als je een 5.1 setje wil kopen voor je xbox rond de €60 en €100 wat zou je dan halen. Ik wil voor Halo2 en nog meer spellen er 1 gaan halen alleen ik ben niet slim in de vaktaal van dolby setjes. Ik heb wel al op www.tweakers.net bij de pricewatch gekeken maar ik word niet echt wijs van uitdrukkingen zoals watts met satelites en iets van RMS... Kan iemand mij helpen please...

/edit.. kga even de faq lezen :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina