1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Een van de belangrijkste dingen waar je op moet letten:
    watt in RMS en niet PMPS (of zoiets),
    optical in, in je versterker/decoder
    decoder voor genereren DTS (dus geen simpel pc 5.1 setje met enkel boxen).

Als je 5.1 wil dan moet je toch beginnen met rond de 170 euro. Dan heb je een kwalitatief goed 5.1 setje voor een leuke prijs. Goedkoper zul je ze vaak niet snel vinden, of je vind prut. En goedkoop is duurkoop. Beter even sparen voor een echt 5.1 setje dan opgescheept zitten met een niet werkend 5.1 setjes.

2. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Ik heb een setje voor mijn computer die nu wat ouder is maar die me nog steeds bevalt. Ik heb de Cambridge Soundworks Desktop Theatre 5.1 DTT2200 lange naam ik weet het maar volgens mij hoort het eerste stuk er niet bij. Er staat ook EAX en Creative bij.

Ik wil zo'n soort kwaliteit ook hebben voor mijn XBOX alleen ik weet niet echt wat nu zo'n soort kwaliteit is. Kan iemand me nu nog helpen :)

3. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Moeilijk te zeggen. Wat de een kwaliteit vindt, vindt de ander prut. Ligt ook aan je omgeving. In een kleine kamer kan je met minder watt een heel goed geluid krijgen, terwijl je in een grotere kamer meer watt wil hebben om lekker volume te hebben. Ik weet niet wat voor kwaliteit het setje heeft. Maar als je een 5.1 set wil met kwaliteit, dan is de Creative voor 170 euro een uiterst goede. Goedkoper zal je ze niet snel vinden die je kan gebruiken met je Xbox.

4. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Die Creative van 170 euro kan je die makkelijk aansluiten zeg maar zonder versterker en allemaal dat extra gedeunte want ik heb een 2.1 setje gezien wat je heel makkelijk kan aansluiten bij dixons.

http://www.hardware.info/reviews.php?id=110&page=9 <-- deze heb ik nu voor mijn pc. Is oud ik weet het.

Laatst bewerkt: 26 jul 2004
  5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Het enigste wat je nodig hebt is een advanced scart cable en een optische (toslink) kabel. Verder heb je geen versterker/decoder nodig want die zit erin. Als je een 2.1 set aan wilt sluiten moet je een Xbox<>tulp kabel kopen waarbij de rode en witte tulpstekkers een flink stuk loszitten van de gele, of je moet er verlengkabels voor kopen. Aansluiten is dus niet zo moeilijk. Kabeltjes van de boxen in woofer of decoder. Optische kabeltje van decoder naar optical out op advanced scart kabel en klaar is kees.

6. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    [2K] Heb jij ervaring met dit setje? Of heeft iemand anders er ervaring mee. Is dit setje waar voor zen geld. De set is verkrijgbaar voor 150 euro. Ik wil z'on bedrag uitgeven aan een 5.1 setje. Heeft iemand anders nog andere tips?

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ik zelf heb het setje niet, maar er zijn genoeg anderen hier op het forum die hem wel hebben en ik hoor er erg positieve verhalen over. Ideaal voor de wat kleinere (slaap) kamers. Niet al te duur en goed geluid.

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnen een paar maanden toch maar een nieuwe tv kopen. Ik wil er tussen 1500 en 2000 euro aan besteden. Mijn oog is voorlopig gevallen op de Panasonic TX-36PD30:

Big huge motherfucker.. 92cm beeldbuis en een gevaarte van 81 kilo. Klik plaatje voor meer info. :)

9. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    mooie tv dan kan je hem progressive aansturen met je hk dv25, maar in die prijs klasse zou ik liever gaan projecteren. Ik vind de pana's altijd al mooi ogen, dit is ook een juweeltje :D

10. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    hatseeee...wat een bullebak quacky....de doos die hier omheen zit is zo groot als de slaapkamer als menig forumlid hier hahaha.
    koop een paar goede componentkabels hierbij quack.... http://www.ukshop247.co.uk/hifi/product347.html
    ik heb deze kabel in 3 meter hier liggen en hij geeft een megabeeld.
    pracht tv.....kom zeker kijken als je hem heb staan.

toedels :)

Laatst bewerkt: 27 jul 2004
  11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beuk reply eens man :)

12. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij kan ook maar net door mijn deur.. maar dan moet ik 'm waarschijnlijk wel eerst uit de doos halen. Hij heeft ook nog een kleiner broertje, de TX-32PD30. Die kost rond de 1500 en heeft een beeldbuis van 82cm.

Maar is het verstandig om nu al uit te kijken naar een tv met HDTV enzo?

13. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn volgens mij nog niet echt tv's (hier dan) die hd werkelijk supporten in de zin van dat ze daadwerkelijk displays hebben die 1980x1080 als resolutie hebben.

Vaak worden het al hdtv's genoemd als ze 480p en 540p supporten, maar dat zjin geen officiele hd resoluties. 1280x720 is dat wel. Die laatste is een resolutie die je de laatste tijd wel eens tegenkomt bij plasma's / lcd tv's.

Daarbij komt ook nog dat er geen echt aanbod is van hdtv materiaal, zijn wel een aantal leuke ontwikkelingen gaande en het zit er ook echt wel aan te komen maar je bent zo wel weer een paar jaar verder ben ik bang.

14. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

http://www.thomson.de/images/TNE/pdfcontent/images/l_32wb642s.jpg

de test van home cinema van de thomson.(wel in pdf)
    http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=3711

en ik zie nu dat je gelijk gaat krijgen tip.......de thomson is niet een echte hdtv ook al heeft hij de meeste pixels van alle tv's in zijn klasse het aantal beeldlijnen is niet genoeg.
    ik lees in een mailtje dat het stopt bij 576p.....damn.
    er is inmiddels een enorme topic over deze tv op een av forum onstaan.
    http://www.avforums.com/frame.html?http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=99029&page=4

de reviews van de tv zijn vreselijk positief.....helemaal omdat deze tv echt een koopje is....belangrijkste is dat ik erook nog eens heel erg tevreden mee ben.
    volgende tv (over een jaar of weet ik het??) word een lcd of wellicht ga ik ook wel de projectie in tipex...dan bel ik je wel hahaha.

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

HDTV gata toch vooral om meer frames, inplaats van twee halev frames telkens complete beeldvulling?

16. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
  17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HDTV gaat voornamelijk over hogere resolutie van je bron materiaal, daar waar staandaard tv 720x576 is heb je bij hdtv bronnen van 1280x720 en 1920x1080i. Daarbij hoeft het niet persee progressief te zijn, de hoogste resolutie kom je vaak tegen als interlaced signaal. Het aantal frames ligt meestal op 24.

Microsoft heeft zijn eigen hd variant gemaakt, voor wat leuk demo materiaal kun je hier kijken: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provider/film/ContentShowcase.aspx

Wel een snelle pc nodig :)

18. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
  19. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Aha dus je krijgt zeg maar alleen maar stereo geluid als ik het goed begrijp. Maar die MasterApu wil gaan kopen die heeft dat wel?

20. CyriLLuZ

CyriLLuZ Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt deze staat ook in de faq aangegeven als setjes die je gewoon kan kopen. Dit komt omdat er een dolby digital decoder inzit.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina