1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je "krijgt" ze nergens je moet er overal netjes voor betalen. Je moet ook effies wat meer info geven, budget, aantal speakers etc.

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

voor het huis tuin en keuken home cinema setje zou het onzin zijn om kabels zo dik als startkabels van een vrachtwagen te gebruiken simpelweg omdat deze dingen bij lange na niet de stroom afleveren wat een beetje receiver wel doet.
    wat wel kan is eventueel van dezelfde dikte(of een maatje meer)speakerkabel kopen van een van de gerenomeerde merken zoals bv monster of ixos en nog een x aantal anderen.
    het koper verwerkt in deze kabels is van veel hogere kwaliteit en veel zuiverder............puur zuurstofarm koper dus.

zie het als een optie waar je set nooit slechter van zal worden maar in hoeverre het geluidsbeeld ervan opknapt.....daar heb ik helaas geen antwoord op.

de standaard kabeltjes die meegeleverd worden bij bijna alle thuisbios sets zijn van een 0,5 mm dikte tot 1mm.
    op mijn setje hier kan 1 kanaal al een enorme puls afgeven die op kan lopen tot 30 ampere.
    zover komt het immers nooit want de huiszekering knalt er na 16amp al uit.... een kabeltje van 0,5 mm dikte zou in zo'n geval bijna omgetoverd worden tot gloeispiraaltje omdat hij zoveel stroom totaal niet kan verwerken.

3. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Logic 3 5.1

Ey peopz,

Vandaag heb ik deze dolby set besteld in een lokale gameshop besteld:
    Heeft iemand ervaring met deze set?

Ik vond 'm erg goed klinken in de winkel! Er werd tevens bij vermeldt dat ik alle kabels erbij zou krijgen, zoals advanced scart en toslink. :)

Greetz,
    qlimaxter

4. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hoe duur was die set?

5. Exige

Leuk Bevonden:
    0
    225,- euro. Goede koop, of miskoop?

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Moeilijk te zeggen. Wat zijn de specs ervan?

7. Exige

Leuk Bevonden:
    0
    Hier een site met specs >klik<

Laatst bewerkt: 5 aug 2004
  8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vind het een hoop geld. Specs zijn geloof ik gelijkwaardig met Creative setje (die zo een 60 euro goedkoper is). Betaalde een jaar geleden 250 euro voor mijn 5.1 set, met bijna 3x zoveel watt en dts.

9. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand een goede tip voor mij?
    Ik zoek:
    DTS
    min 300W muziekvermogen
    Aansluitingen voor TV, Xbox, video en pc
    Tuner
    eventueel DVD-speler
    Prijs tot 400 euri

Wat is dan beter? Homecinemasetje, (mooie JVC gezien bij Its), Losse componenten (is toch wel wat duurder door losse boxenset, ik heb overigens al 2 goede grote speakers) of iets anders...

Kan iemand mij helpen? Bedankt

Edit: De link in de post van Glimaxter is niet goed (of het ligt aan het vage internet hier op m'n werk)

Laatst bewerkt: 6 aug 2004
  10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk niet dat je voor 400 losse componenten kan kopen. Tenminste, dan denk ik dat je beter een Home cinema set kan kopen. Ik zou als ik jou was gewoon even langsgaan bij een goede zaak waar je zelf kan luisteren enzo.

11. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
    Losse componenten zijn idd redelijk duur, vooral die boxensets hakken erin. Is er nergens een setje met 3 boxen te koop 1xcenter, 2xrear zodat ik gewoon mijn eigen boxen erbij kan gebruiken (2x200W)

12. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou nu een goeie versterker kunnen kopen en daar je 2 speakers aan kunnen hangen en het voorlopig even met stereo doen. Dan kun je nog effe doorsparen voor achterspeakers, en tenslotte een centerspeaker. Zo heb ik het ook langzaam opgebouwd. Losse componenten hebben toch wel heel veel voordelen. Vooral als je wilt upgraden. Ik zou daar zeker voor gaan.

13. Murdock

Murdock Metal Up Your Ass!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Logitech Z680 aangeschaft en nu wilt mijn broer er ook een. Maar het probleem is dat hij ze nergens echt kan ophangen. Dus wou hij iets van een zuiltje hebbe waar hij ze op kan zetten. Maar waar kan je die halen/bestellen.

14. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Mediamarkt heeft allerlei zuiltjes en speakerstands.

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, losse componenten zijn beter maar je moet het wel leuk vinden om te upgraden. Wat Quack zei kan goed, koop je nu een mooie reciever waar je je 2 boxen op aansluit. Dan weer verder met de rest van de boxen. Maar als je in 1 x klaar wilt zijn en dr verder niks mee wilt doen moet je een home cinema set kopen.

16. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Zag wel bij het Kruidvat nog een setje kwaliteits speakers van wel 280watt voor nog geen 40 euri. Die zou je dan alvast als surround speakers kunnen nemen. Heb je tenminste wat. Dan kun je nog effe doorsparen voor wat betere kwaliteit ;)

17. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Naast mijn 'full-time job' hier als mod werk ik ook nog o.a bij domino's en de AH en bij de AH liep ik door het magazijn heen waar mijn oog viel op een home cinema set. Onze manager chago wist mij te vertellen dat dit setje 130 euro ging kosten waarschijnlijk maar ik weet niet of het alleen deze prijs is met bv airmails ofzo.

Kheb geen officiele specs of leuke fotos maar dit is wat ik me kan herinneren van de zijkant van de doos:
    dvd speler
    kan mp3 afspelen
    fm radio zit erin
    subwoofer = 40 watt
    kleine boxjes = 20 watt
    dolby prologic 1 en 2 (ik weet niet of het bestaat maar volgens mij stond dat er :9)
    dts
    en jaja...een decoder ervoor!!!

Ik zal morgen wel ff alles over schrijven op een papiertje dan is het tenminste zeker.

de logitech z-680 kan je voor 300 euro krijgen dus wat wil je nog meer?

Laatst bewerkt: 7 aug 2004
  18. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo mensen _0/ ,

Ik ben weer terug van vakantie, en het forum heeft uiteraard niet stilgestaan. Mijn wensen ook niet.

Ik zag gisteren het krantje van de jubileumuitverkoop van de mediamarkt in Utrecht (wees gerust beuk:) Ik koop em bij de BCC.. goedkoper..).

Daarin zag ik een, volgens mij spik-splinter-nieuw, model van sony.
    De KV-28CL11

[​IMG] Specs op Sony site .

Ik ben 1 klein stapje verwijdert van het naar de winkel rennen, en dat is namelijk even jullie om jullie mening vragen, als jullie de specs evt. hebben gelezen.

imho is dit voor mij prima keuze, wilde niet meer dan 700 euri uitgeven, en was eerst van plan voor een samsung te gaan. Maar toen zag ik dat dit model maar iets van 550 euro kost. En meestal vind ik ook nog dat sony een mooier beeld heeft.

Op de site van BCC staat nog niet dat ze hem in hun assortiment hebben, maar ik ga maandag eventjes langs.

Graag jullie mening! :)

Groetjes! iversonfan88

Laatst bewerkt: 8 aug 2004
  19. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Weet iemand de afmetingen van de sub en de satelliet boxjes van de Creative GD580 set? Kan het namelijk nergens vinden.

20. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Speaker dimensions
    Satellite 141 x 95 x 77 mm
    Subwoofer 180.1 x 240.3 x 280.6 mm
    Decoder 224 x 174 x 69 mm

Klik

Laatst bewerkt: 8 aug 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.