1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    gaat niet lukken hoogste wat je eruit kan halen is 4.0, je center gebruik een aparte aansluiting omdat je denk ik via de center de rest van de speakers aanstuur.

2. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen :
    *Dolby Digital decodering 5.1 audio
    *Dolby DigitalTM and DTS Bitstream Out for surround sound

Thanx!

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
  4. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Dus Dolby DigitalTM and DTS Bitstream Out for surround is beter als Dolby Digital decodering 5.1 audio, dat is wat ik begrijp uit de faq.

5. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DTS is meestal beter dan een DD audiotrack

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

DTS is in theorie beter vanwege het feit dat het minder gecomprimeerd is. Het is dus minder in elkaar gedrukt. Bij comprimeren gaat er informatie verloren. In een extreem geval is dit hoorbaar zoals het verschil tussen bijvoorbeel een 128kbs MP3 en een originele CD).

Bij DTS en Dolby Digital moet gezegd worden dat Dolby Digital een betere manier van comprimeren heeft en dat er zelfs op geweldige sets amper verschil te horen is tussen DTS en Dolby Digital. Het verschil tussen deze twee standaarden zit schijnbaar vooral tussen, en niet in de oren van luisteraar.

Mede doordat DTS in bioscopen wordt gebruikt zweren veel mensen erbij.

Zelf heb ik een Onkyo versterker en paar fijne engelse boekenplank speakers en daar waar ik het geprobeerd heb kan ik eigenlijk geen grote verschillen aanwijzen. Ik denk dat DTS iets plezieriger klinkt, iets sprankelender, maar het kan best eens mijn verbeelding zijn. Ik heb echter ook nooit echt goed vergelijkingsmateriaal gehad, in de vorm van twee scenes met de verschillende formaten achter elkaar.

Enige manierom het te testen is twee dezelfde scenes, zelfde volume, in de twee verschillende formaten direct na elkaar kijken.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2004
  7. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien mijn plaatselijke PC-boer de Creative Inspire 5.1 Digital 5500 niet geleverd krijgt, wil ik de set misschien online gaan bestellen. Heeft iemand dit ook gedaan? Zo ja, waar? En was dit een goede ervaring?

Of kan ik misschien beter naar een andere set kijken?

Zie ook de Creative Inspire 5.1 Digital 5500 thread.

8. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk spreek je voor jezelf....

het is zeer beslist wel te horen, of je set kan het niet goed weergeven,vooral bij boekenplank is het moeilijker onderscheid te maken, maar zelfs dan kan je het wel horen. ik zie dat je niks zegt over een sub in je set maar daar is de grootste verschil merkbaar de lfe niveau is is beduidend beter bij dts.

just my 2 cents

9. pobo

pobo Ganja User

Leuk Bevonden:
    0
    dvd

of hoe kan ik eigenlijk gebruik maken van die ingeboude AC3 en DTS decorder in mij dvd-speler,of moet ik nog een versterker kopen

Laatst bewerkt: 11 aug 2004
  10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het verschilt ook nog eens enorm per film/muziek. Ik heb hier DVD's liggen waar de Dolby Digital track lekkerder klinkt als de DTS versie. En andersom ook bij weer ander materiaal. Het feit dat de LFE track van DTS lekkerder klinkt, komt omdat ze die 10dB harder opnemen als dat van Dolby. Het blijft een kwestie van smaak, en het hangt zoals je al aangaf ook van de apparatuur af.

Via het set-up menu van de DVD-speler. Sla er de handleiding even op na anders. Je moet het AC3/DTS signaal uitvoeren via een Coaxiale/Optische uitgang naar bijv. een versterker. Dat kan een aparte versterker zijn, maar ook op zo'n digitaal 5.1 set van Creative of zoiets dergelijks.

Laatst bewerkt: 12 aug 2004
  11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Hmm, ik heb een goede set speakers (MS). Ik kan wel claimen dat ik verschil hoor, maar ik heb geen twee zelfde scenes achter elkaar kunnen luisteren. Het ligt er ook aan hoe goed een versterker omgaat met de signalen. Belangrijk detail! De Soiund van DTS is harder, dat zegt niks over geluidskwaliteit.

Zelfs tests in luisterruimtes laten weinig verschil horen. Ik heb ook DTS neo en dergelijke maar ik weet niet helemaal wat ik er aan heb. Het is beide goed, maar voor een echt goede DTS soundtrack moeten ze veel ruimte op de DVD gebruiken. Dat is op DVD's met zowel DTS als Dolby Digital dus niet het geval.

Je moet het zo zien, gebruiken ze de ultieme vorm van DTS is het beter. Maar meestal gebruiken ze maar de helft van de mogelijkheden en aldus is het verschil klein.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2004
  12. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

het logitech z680.000.special edition setje zoals het er nu bij staat in huisje beukie.....herrie gegarandeerd.

foto's maken tijdens een filmpie ziet er niet uit....beeld lijkt werkelijk nergens op...ziehier.

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

volgens mij lees je dit vanuit een boekie of internetsite wat de specs betreft van een of ander apparaat.

wat hier staat is dat hij zowel dolby digital als dts ondersteund.

14. eXpy NL

eXpy NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Das erg vet....en erg duur heb je geen fotos van je speakers enzo? _O_

15. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Hellboy!! _O_

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

hier een klein stukkie woonkamer voor een beetje overzicht.
    echte foto's van mijn speakers alleen heb ik niet.

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/105_0566.JPG[/plaatje]

deze is wat ouder.

hier staat een side surround op...maar ook een oude foto.

niet zoveel of eigenlijk geen goede pics van mijn speakers dus.

17. eXpy NL

eXpy NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nueh maar zie wel welke het zijn zijn wel hele vette bose speakers wordne ook bij discos vaak gebruikt veeeeeeeeeeeeel geluid heb je daar _O_ mooi setje man

Ps: cooll huis zit er flex uit 8)

18. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Quackie's meuk...

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    flexibele plankies quackie whahaha :)