1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Bedoel je de afstand tussen de 2 front boxen of de afstand tussen voor en achter?

De subwoofer kan beter op de grond omdat je anders kans heb dat waar de sub opstaat gaat resoneren.

2. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Tussen de 2 front boxen. En weet je of de set bruikbaar is voor de xbox en of het de opvolger is van de 5500?

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Daar is helemaal geen verhouding voor aan te wijzen. Je moet zorgen dat de font en rear speakers niet te dicht in de hoek hangen (dus niet direct in de hoek monteren maar aan een beugel iets van de wand af). Je moet zorgen dat je zelf in het midden zit en dat de beide speakers op je gericht zijn. Deze moet je op oorhoogte hangen.

De rear speakers hang je, naar elkaar wijzend, op de linker en rechter muur. Dit op een meter boven je oren.

(Ik heb zlefeen compleet ontwrichte opstelling waarbij alle speakers wat hoger hangen, behalve de center op de TV :mad:)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2004
  4. niekJ

niekJ NiekJ

Leuk Bevonden:
    0
    ja de set heeft een optische ingang dus bruikbaar als dolby digital 5.1, heb hem nu ook besteld, krijg hem morgen als het goed is, is denk ik iets beter als de 5500, groter voorral

5. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Is het erg om een box in de hoek te hangen? Want bij mij kan dit moeilijk anders aangezien mijn bed in de hoek staat.

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja hij kan wel in de hoek maar hij moet er niet ingedrukt wordt, hij moet wat adem ruimte hebben zegmaar

7. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens ik heb mijn set binnen. En ik heb de FAQ doorgelezen. Maar ik snap er nu nog niks van. Hoe moet ik alles aansluiten zodat het op de xbox werkt. Kan iemand mij dit uitleggen, het liefst met plaatjes? Alvast bedankt.

8. Tommie

Tommie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag *) :) !!!

Ik heb wil dus Dolby Surround op men xbox want ik ben het doffe en bas-loze tv geluid spuugzat :{
    Ik heb geen geld voor 5.1 want das te duur. Dus wil ik 2.1 ( de goedkoopste )
    Maar in die FaQ staat alleen aanbevolen 5.1 setjes kan iemand ook 2.1 setjes aanbevelen waar ook al het een en ander bij zit dat je nodig hebt voor Surround op je Xbox. Maak ff dit lijstje dan af, met ongeveer de prijs erbij per ding

2.1 Setje € 50-100
    Decoder € ???
    Advanced Scart Kabel € ???

Men budget is ongeveer 100 euro dus moet je ff rekening mee houden :D

TELL ME!

9. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    in de computer totaal staat een test van 2.1 en 5.1 setjes, die zijn bijna allemaal binnen jouw prijs klasse, een decoder heb je niet nodig bij 2.1 en een advanced scart kabel ook niet!

10. Tommie

Tommie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe krijg ik die dan op me Xbox?? Die kabel van die boxenmoeten dan toch in de xbox maar daar is geen poort meer voor . Dus ik snap het ff nie leg is uit?

11. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Zit toch wel een handleiding bij?? :confused:

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Die advanced scart is voor een optische uitgang, die zitten alleen op 5.1 setjes. 2.1 is stereo en wordt gewoon met de rood witte tulpjes gedaan als het goed is. Ik weet niet pcies wat voor aansluiting er dan op zit of dat je gewoon die tulpen erin kan dauwen maar dat weet ik dus niet.

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tien tot twintig centimeter van de muur, plafond, is genoeg!

Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2004
  14. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb nu dus de logitech z-680 en heb hem op mijn Xbox aangesloten. Nou luister ik net als iedereen wel zo'n beetje muziek op de computer en deze is via de tv aangesloten naar mijn stereo. Nou wil ik er dus voor zorgen dat ik mijn muziek kan beluisteren via mijn z-680, maar hoe doe ik dit?
    Ik heb dus 2 mogelijkheden:
    1. Het setje aansluiten op mijn tv
    2. Het setje aansluiten op mijn pc
    Alleen staan de boxen te ver weg van mijn pc om die kabel te kunnen gebruiken en kan heb ik geeneens aansluitingens voor die kabel (geel, groen en zwart dingetje).

Iemand die hier mij mee kan helpen?

15. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke dames en heren............ik ben hier een brooky als het om technische dingen omtrent de xbox gaat dus heb ik een moeilijke duidelijke vraag:

als ik een speakerset wil aanschaffen (dolby digital 5.1) met het bedrag tot en met 200 €

1) welke set zou ik het beste voor dat bedrag aan kunnen schaffen
    2) wat voor kabeltjes en dingetjes moet ik er dan nog extra voor aanschaffen

(ps. kan je ook elke speakerset die je wil, aansluiten op je xbox of......zijn het er maar een paar?)
    alvast bedankt voor iemand die me kan helpe

Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  16. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap ten eerste niet waarom je het geluid van je PC, dóór je tv - richting je stereo stuurt ??

Ten tweede, ik denk dat je even moet kijken welke uitgangen van geluid je allemaal beschikbaar hebt op je computer. Als je bijv. coaxial out hebt, dan kan je die gebruiken (ik neem aan dat de z-680 deze heeft?)...

Waarom zou je het setje op je tv aansluiten?? Je sluit em toch aan op je xbox mag ik hopen. Dan kan je bijv. je xbox via optical in, en pc via coaxial of tulp(tulp==component).

17. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Lees de FAQ:)
    In mn sig staat de link3-)

18. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Nou het is gister toch gelukt om de set aan te sluiten. Ik dacht namelijk dat je de gewone en de advanced scart cable moest gebruiken. Maar het is schijnbaar alleen de advanced scart cable. Ik dus aangesloten, en even geprobeerd. Echt geweldig, ik teste het setje met Saving Private Ryan, heerlijk al die ontploffingen om je heen, al het oorlogsgeweld. En het word nog veel beter wanneer ik de boxjes heb opgehangen en het geluid heb ge-optimaliseerd. Maar nu een paar vraagjes voor de kenners:

- Kan ik de set naast mijn xbox ook op de TV aansluiten?
    - Wat is de beste ophang positie voor mijn boxjes?
    - Wat zijn de beste verhoudingen van het volume van de subwoofer, center en surround boxjes. In vergelijking met elkaar dan?

Ik heb de Creative Inspire 5.1 Digital 5700 bij www.obcs.nl besteld voor 157,51 incl. verzendkosten en BTW. Alles is goed verlopen, ik werd netjes op de hoogte gehouden. Ik kreeg een mail toen het geld binnen was en toen het pakketje verstuurd werd. De volgende werkdag na die mail had ik hem binnen:).

Plaatje.

Laatst bewerkt: 21 aug 2004
  19. Murdock

Murdock Metal Up Your Ass!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen ik heb een groot probleem, de subwoofer van mijn Z680 stond ik de brand. Hij staat goed geventileerd en ik heb nooit problemen met dat ding gehad. Ik zette mijn muziek iets hoger 5de streepje (staat hij bijna altijd op) en ineens zegt dat ding boem en staat die sub in de fik. Ik direct de voeding afgesloten en de stekker eruit gerukt. Is dat normaal dat het ineens gebeurt is met je sub, ik zit nu weer met dat grafgeluid van die tv. K*T

20. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    nee mij overkomt het dagelijks dat me subwoofer in de fik vliegt!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina