Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    als het goed is zit er op je scart kabel die van je xbox naar je tv loopt 3 stekkertjes die je hebt aangesloten op de scart kabel, een rode een witte en een gele.

De gele is voor het beeld en de rode en witte zijn voor het geluid.
    Je haalt de rode en witte stekker uit de scart en plugt deze achter in je 2.1 set(meestal in de subwoofer)
    Ik hoop je hiermee geholpen te hebben anders hoor ik het wel

2. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    zal wel een zekering ofzo zijn door gebrand, of kortsluiting

3. Ik wil graag mijn Dolby Surround set van medion aansluiten op de TV zodat ik ook het geluid van me Xbox daarop hoor.

Wie weet hoe dit moet?

4. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    lees de FAQ is door!!

en je kan niet je xbox geluid via de tv naar je surround set laten lopen

5. niekJ

niekJ NiekJ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een paar dagen de creative inspire 5700, hij werkte perfect tot op de dag van vandaag. Als ik een film ga kijken of een intro van een game kan ik de stemmen vrijwel niet meer horen, de rest van geluid wel. Ik heb een advanced scart en een optische kabel.

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Stemmen komen door de center dus kijk even of het volume van je center heel laag staat en anders kan het er ook aan liggen dat de center kapot is. Maar dat zal je moeten testen door je center even op een mp3 speler of iets aan te sluiten.

7. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zag s ff kijken naar de kabels van de centerspeaker.. ik had ook een paar keer wat kabeltjes te los zitten... hoorde ik het heel vreemd..

8. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wat de beste verhouding is om de boxjes op te hangen. Hoe hoog moet ik de front en rear boxjes ophangen, en hoe ver van elkaar af?

9. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    op oor hoogte is het beste dacht ik, maar vraag anders ff aan beuk of quack die hebben wat meer verstand van dingen goed afstellen

10. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    oorhoogte is idd het beste...blijft altijd wel de vraag of de ruimte dit toelaat.
    bij plaatsing van je spullen blijf je toch altijd afhankelijk van de mogelijkheden die je kamer bied...of niet bied.

11. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    of de mogelijkheden voor het uitbouwen van je huis voor een perfecte surround/bios kamer :9

12. niekJ

niekJ NiekJ

Leuk Bevonden:
    0
    ja nu doet ie het af en toe wel af en toe niet maar vaker niet dan wel, het is idd de centerspeaker

13. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    weet iemand welke set beter is voor kleine ruimtes? (die creative of die logitec set)

14. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    maakt niet echt uit voor welk merk je kiest in dit geval.
    in deze prijsklasse zit te weinig verschil om het uberhaupt verschil te noemen.
    uitschieters als bv de geweldige z680 zijn daarintegen weer wel van hele andere koek maar over het algemeen zijn alle multi media sets zon beetje het zelfde qua mogelijkheden,vermogen en zelfs uiterlijk.

15. soulhunter

soulhunter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te overwegen om ook een creative 5.1 5700 digital te kopen. Maar heeft het dolby digital geluid in games echt zo'n grote toegevoegde waarde of niet? Halo met dobly is wel zeer cool moet ik zeggen maar zijn er ook andere games die er echt gebruik van maken, qua gameplay dan?

16. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Ja _0/ :+

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nou, de toegevoegde waarde is vrij groot, vooral bij films. In game is het vaka supergoed uitgewerkt, maar als je lived zul je het volume omlaag moeten knallen op je medespelers te kunnen verstaan. ;)

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Rear Speakers moet je aan de muren aan beide kanten van je oren hangen en dit ongeveer een meter boven je oren (onderkant ene meter boven je oren). Veel mensen richten deze speakers recht op de luisteraar op oorhoogte. Hierdoor krijg je wel een surround effect maar dit heeft niks met deoorspronkelijke bedoeling van de mixcers te maken. Denk er vooral om dat je ze niet direct in de hoek hangt, (een hand tussen de speaker en de muur).

Frontspeakers moeten eigenlijk op oorhoogte, gericht op de luisteraar. Een leuk alternatief is ze hoger ophangen met beugels, en ze naar de luisteraar richten. Vroeger was dat gebruikelijk bij speakers voor muziek met het oog op bassen. Bij een satelietset heeft dat echter helemaal geen voor nut (de lage frequanties worden compleet overgenomen door de subwoofer).

De center boven of onder je Televisie (mooist is achter een fimldoek, maar ik ga er vanuit dat je dat niet hebt) en de subwoofer ernaast. Beide recht opd e luisteraar gericht.

Mijn eigen center is totaal ontwricht omdat mijn TV te ver naar links staat puur voor het uiterlijk.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2004
  19. Roberius

Roberius Hero of Nazaroth

Leuk Bevonden:
    0
    Een vraagje: ik heb een xbox (duh) en een dvd-speler/dolby decoder/dolby surround speakerset met flink wat in/uitgangen erop
    OK: ik weet dat ik een advanced scart kabel en een optisch kabeltje nodig heb om m'n xbox op mn dvd-speler aan te sluiten.
    Maar het probleem is: op mn dvd-speler zit alleen een optische output... Nu heb ik gehoord dat je die ook als input kunt gebruiken maar is dat echt waar?

20. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Nee.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina