Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De Inspire heeft als enige een optisch ingang en DD/DTS decoder.

2. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Dus daarmee kan je als enige het aan de xbox aansluiten?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als Digitaal geluid wil dan zal je de Inspire moeten hebben.

4. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Verschilt de 5500 veel met de 5700? Weet iemand dit uit ervaring?

5. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0

Ehm ik heb de 5700 en deze ondersteunt DTS. Dus dan zou die ook DTS moeten aangeven.

6. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb een hele andere set als jou, dus die van mij werkt waarschijnlijk ook anders. :{

7. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    hatsee...beide buren zijn weg....de een is met vakantie.......aan de andere kant is iedereen aan het werk of op school.
    dit houd in............................beuk kan serieuze herrie gaan maken 8) ....het stof kan uit de speakers,de kabels kunnen warm worden gestookt en gaan met die banaan.
    pakt nu de laatste cd van the prodigy en start beneden de boel vast op....wie belt alvast het seismologisch instituut?? }:]

Laatst bewerkt: 14 sep 2004
  8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Whoohaaa... lekker dan!

Ben de afgelopen dagen bezig geweest de boel weer netjes af te regelen. Vond eindelijk mijn db metertje weer terug, dus ik kon weer serieus gaan afstellen. Het boekje van mijn Denon op schoot, en prutsen maar 8)

Grappige is wel dat mijn subje in mijn nieuwe huis stukken beter presteert. Ik heb 'm een heel end terug moeten schroeven, want hij stond gewoon veels te hard met de instellingen van mijn vorige huis. Hij klinkt nu ook veel strakker, en ook met muziek klinkt het allemaal veel beter. Binnenkort nog even wat kabels doortrekken naar mijn achterspeakers, zodat ik straks ook nog van 7.1 kan genieten :)

9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me nog wel een leuke discussie herinneren over db meters, ghehehe

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.......:)

hoop muziek nu in de tent hier lol.

11. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Alle ruiten zitten er nog in?? 8)

12. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Laatst bewerkt: 14 sep 2004
  13. TheWalrus

TheWalrus Guest

DB meters... tja, leuk, maar noodzakelijk? Voor muggezifters misschien ;)

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik mijn creative setje ook besteld, geen problemen mee gehad destijds

15. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Noodzakelijk jah, tenzij je een db setje van 100 pleuro's hebt, vraag maar aan beuk :D

16. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik merk toch dat als ik het met de hand heb afgesteld ik er vaak een paar db naast zit. Zeker met de sub wil het nog wel eens enorm schelen. Als je toch al een paar duizend euro hebt uitgegeven aan je HT setje, waarom dan niet ook effe voor een paar tientjes er een db meter bij doen om het allemaal perfect af te kunnen regelen. En doe er dan ook gelijk een rolmaatje bij om de afstand naar je speakers goed te meten. :)

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil tussen een goed afgestelde set en een niet afgestelde set is redelijk schokkend, het geluid klopt gewoon niet. Je kunt het vooral goed horen in scenes waarbij voorwerpen zich door de kamer moeten verplaatsen, dus vliegtuigen die over vliegen, auto's die voorbij komen zetten. Is je set niet goed afgeregeld dan vallen er gaten in het geluidsbeeld, is het goed afgesteld dan hoor je niet meer waar de overgang van de speakers zit en dat maakt echt heel veel verschil.

Wat quack zegt je bent er niet met het neer kwakken ;) van wat hardware, je moet het ook nog afregelen.

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    er zijn al een aantal receivers en home cinema sets op de markt(sommige al een tijdje zoals pioneer)die een ingebouwde db meter hebben.
    in de receiver/home cinema set wordt dan automatisch de boel afgeregeld als je in het menu de boel hiermee opstart.
    de test tone gaat in de rondte en (soms los) ingebouwde db meter gaat hiermee aan de slag.
    bij sommige moet je ook nog eens klappen(ja echt :) )zodat de meter de acoustics van je kamer mee berekend..........zelfs de fabrikanten besteden er nu veel meer aandacht aan.

en ik....ja ook ik moet nog steeds de boel afregelen met een goede db meter ook al ben ik ervan overtuigd dat zoals het nu draait ik er heel erg dicht bij zit..het menselijk oor blijft een van de beste meetinstrumenten maar een db meter kan je zeker dat kleine beetje extra geven.

19. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Maar misschien gaat het me niks aan maar Quack en Boomer hebben jullie daadwerkelijk een paar duizend euro uitgegeven aan een geluidsset en welke dan?

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Check hun signatures, dat spul krijg je niet voor niets hoor :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina