1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Amen :)

Mooi verhaal maar ik moet dus wel wat stapjes lager, ik ben 14 en heb dus voorlopig niet echt werk. Ik moet het dus doen van het zakgeld, de feestdagen, de oma's en hopelijk de loterij :+

Maar zoals ik al zei moet ik dus echt eerst weten of in mijn budget categorie een grote verbetering te redden valt.

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Damn, vette stuff Beuk. Vergeleken met dat stelt mijn 5.1 setje niets voor. Jammergenoeg kan ik hem thuis ook niet echt lekker opendraaien om echt te genieten van surround geluid (voordat iemand me kamer binnen komt) en krijg ik met koptelefoon soms een warmer gevoel. Maar ik weet waar ik voor kan gaan sparen als ik later een baan heb en op mezelf woon.
    Verbaast me dan ook niets dat ik er een dikke achtergrondnummertje zat op je filmpje. Wat me opviel in het filmpje: er zat een heel duidelijk volumeverschil tussen je hal/keuken en kamer, terwijl de deur gewoon openstond van de kamer, terwijl dat bij mij niet zo is en ik buiten mn kamer met open deur hetzelfde volume hoor als in mn kamer. Is dat ook zo (komt dus niet door filmpje), of heb je geluisisolatie ofzo?
    Anyway: de beuk erin met je volume;)

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ochjee...het malle filmpje was opgenomen met een digitaal canon fotocameraatje ixus400 weet ik het...dat er uberhaupt geluid opstond was al een wonder lol.
    wat de geluidsisolatie hier betreft die is geweldig....heb zelf niks gedaan maar met beneden alles dicht hoor je boven alleen de hele lage tonen....en je voelt ze ook :)

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Zeg beuk, XBW feestje bij je thuis misschien een idee?
    Ik breng de grenadine mee. :)

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    * Stemt voor

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Haha, buren weg sturen en opendraaien maar :)

Na het lezen van de recensie van de Mordaunt MS912/MS902 ga ik even uitzoeken waar ik die kan luisteren als ik geld heb, damn ze zijn echt enthousiast en ze zijn zeker te betalen door mij!

EDIT: Deze recensie: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1676

7. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

alleen als munch topless de drankjes rondbrengt whaha :+ .

8. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat moet te regelen zijn denk ik. :cool:

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Haha,nou ik dnek ook niet dat je de spullen die men koopt moet vergelijken met Beukers huidige materiaal. Dat beukt namelijk echt :)

Ik heb tijden twee speakers van bose gehad (klein)gehad met een ouderwetse stereo (op het formaat dat nu niet meer bestaat) met een heuse CD speler en cassette deck. Als puber kocht ik een Sony set met surround speakers en daar was ik hele blij mee, totdat me opviel dat ik die krengen vooral had gekozen op lawaai, inplaats van goed geluid. Ik verlangde terug naar die oude speakers. Na lang luisteren heb ik vorig jaar een Onkyo met Mordaunt Short speakers gekocht, en ik ben zeer tevreden. Ik wilde eerst een Bose Acoustimass pakketje, maar qua geluid viel me dat tegen in verhouding met andere sets. Over vijf jaar zien we wel weer ;)

Je moet alles hier erg in persectief zien, als je alleen op zakgeld dingen moet kopen wordt het lastiger dan met een bijbaantje. Werk je fulltime, dan is het helemaal een ander verhaal (alhoewel, tegenwoordig...).

Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2004
  10. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik kan nu een Creative 5500D kopen (gebruikt) voor slechts €76,-

Goeie deal lijkt me, toch?

11. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    is idd een goede deal

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Kheb nog ff rondegeken en kzag dat er wel meer boxen (ook floorstanders) in mijn prijsberijk zit. Dus ik ga gewoon is een keer naar den haag of rotterdam, luister ik of t verschil groot is tussen wat ik nu heb en wat daar staat en dan beslis ik :D

13. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er heeel voorzichtig mee! Ik blaas regelmatig het stof er uit 8)

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor hoeveel kamelen is dat ding nou van eigenaar verwisseld? :)

15. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er vet uit zeker voor een amateur filmpje. De opbouw is heel mooi. Van de gang naar de keuken naar de woonkamer. Een rondje door de woonkamer en weer door de keuken naar de gang. En die set: Wow. Die ziet er echt vet uit! Net zoals de TV. Bij mij hoefde het filmpje maar een half minuutje te laden.

Heel mooie deal. En als de set nieuw is zeker!

16. soulhunter

soulhunter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    re

Zelf heb ik niet erg veel verstand van audiosystemen, maar ik wil wel graag wat reacties horen van mensen hier op het forum, die wel goed op de hoogte zijn.

Ik was namelijk eerst van plan om een z-680 te kopen maar er is me een 5.1 set aangeboden die veel beter zou moeten zijn volgens verkoper.Het gaat om een infinity reference set met een rel q-100 sub voor ongevoor €550.

Qua muziek zal die waarschijnlijk wel stukken mooier zijn maar wat moet ik nog investeren om mooi dolby of dts geluid te krijgen voor films. En is dat wel mogelijk met deze speakers?

Is het tevens mogelijk als er een geschikte versterker bij gekocht wordt, om met de xbox ook dolby surround te krijgen (zit er op de meeste versterkers eigenlijk een optische ingang), en wat is dan een beetje een betaalbare versterker. En heb ik verder nog wat nodig qua apparatuur?

17. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Hey, ik ben helemaal nieuw met Dolby Digital. Ik vraag mij af of je ook een decoder nodig hebt wanneer je een 5.1 set op je PC aan wilt sluiten. Of is dat alleen nodig voor de optische aansluiting die de Xbox vereist?
    Mocht dit wel nodig zijn, dan neem ik aan dat kruidvat en aldi setjes deze decoder niet bevatten, ofniet?

18. player

player fly like a chicken

Leuk Bevonden:
    0

ik zou het houden bij Z-680

heb hem zelf ook; meer heb je echt niet nodig aan volume en functies voor zowel films als games er zit een optische ingang op die je met behulp van een advanced scart kabel een dts/doubly surround uit je xbox krijgt:
    hij is nu momenteel ook goedkoper; 309€ bij wwwfunpricenl !! ipv 399€

kun je overal aansluiten, detecteerd automatisch de bron (bijv. DTS, Dolby® Surround Pro Logic II stereo, tv out enz) en die subwoofer...jesus soms lijkt het wel oorlog!
    trouwens het xbox blad (amerikaans) heeft dit als set om games te testen op geluid.
    een mooi kristal helder geluid, met een diepe oorverdovende bas!
    succes.

Laatst bewerkt: 23 sep 2004
  19. player

player fly like a chicken

Leuk Bevonden:
    0

idd kruidvat en aldi setjes hebben geen decoder, dat maakt het ook meteen duurder.
    wat dat betreft zit je met de logitech z-680 heel goed, voor zowel je pc, tv(dvds) als spel console.
    hij heeft alles wat je nodig hebt:
    quote:

Deze 5.1-set omvat een ingebouwd systeem voor Dolby® Digital- en DTS®-hardwaredecodering. U kunt de Z-680 direct op een pc-geluidskaart, Xbox™, PlayStation®2, DVD-speler, satellietontvanger of andere Dolby-bron aansluiten voor een ware surround-ervaring. U kunt ook 5.1-surround verkrijgen van een stereo-ingang met het geavanceerde Dolby® Surround Pro Logic II-systeem. Bovendien kunt u tot vier ingangen tegelijk aansluiten en elke ingang met een druk op een knop oproepen.

wat wil je nog meer voor 309€ (funprice)

20. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een leuk Dolby Surround 5.1 setje voor mijn xbox. Ik ben bereid ongeveer E100,- uit te geven. Wat kunnen jullie mij aanbevelen?

Ik heb gehoord dat je je set op verschillende manieren kunt aansluiten. Wat zou een goede optie zijn als ik voornamelijk graag goede geluidseffecten wil hebben tijdens het spelen van mijn games en het kijken naar een film?

Bedankt :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina