1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Voor 100 euro heb je niet echt veel keus voor een 5.1 setje voor op je xbox.

2. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal de term "Digital" wel vergeten zijn :+ want ik heb echt veel van die 5.1 setjes gezien rond die prijs. En de merken leken mij niet verkeerd, Creative bijvoorbeeld.

3. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar zoals je al zegt, daar zal dan waarschijnlijk geen decoder bijzitten die ervoor zorgt dat je games/films met dolby digital kunt afspelen.

4. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Als je voor die speakerset wil gaan, dan zul je idd ook nog in een versterker moeten investeren. Dus dat wordt dan ook nog eens minimaal 2 a 300 euro. Maar dan heb je wel iets veel beters dan zo'n z680 thingy. Dus als je het geld er voor over hebt zou ik het zeker doen. Weet je toevallig ook welke speakers het precies zijn? Type nummers, specs etc.

5. TomoStrike

TomoStrike Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ksnap der helemaal niks van!

Ik ben misschien een beetje dom maar ik snap der niks van. Ik wil graag een 5.1 setje bij me xbox maar als ik gwoon tv kijk dat ik dan ook 5.1 geluid hoor.
    Van die FAQ snap ik niks en overal lees ik dat ik wat anders moet kope. |:-

Kan iemand mij misschien uitlegge wat ik nodig heb en welke dinge ik het beste kan kope? plz.....

6. soulhunter

soulhunter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk moet ik er niet op in gaan, maar vooruit: 5.1 betekent 2 front speakers, 2 rear speakers, 1 center, en een subwoofer.

De mogelijk bestaat om voor relatief weinig geld 5.1 geluid te krijgen uit de xbox maar dat is gewoon stereo geluid uit 5 boxen.

Als je dus echt dobly surround wilt hebben, dus echt film geluid, voor de films en de xbox heb een 5.1 set met DECODER nodig en een OPTISCHE INGANG.
    Als één van beiden mist kun je geen dobly geluid krijgen uit de xbox, tevens heb je nog een advance scart kabel nodig.

Dit gaat ongeveer: creative 5700 digital €160+ adv. scart €30 + optisch kabeltje (dacht €10, weet niet zeker) dus €200 kosten. Dan heb je dobly surround.

Maar als je dat niet (dobly surround, maar gewoon stereo) wilt ben je voor rond de € 100 klaar, kan ook voor minder maar dan is de kwaliteit ook stukken minder.

Makkelijker kan het niet uitgelegd worden. Neem ook even de moeite om de faq te begrijpen.

Het gaat erom of je dobly wilt of niet.

Laatst bewerkt: 23 sep 2004
  7. soulhunter

soulhunter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is deze set; http://www.areadvd.de/hardware/infinityreference.shtml

Zeg me maar of dit een goede prijs is voor de set, en vergeet de sub niet die erbij zit.

Ik was eigenlijk van plan om een z680 te kopen, aangezien daar zoveel op aangeloten kan worden. Is dat ook mogelijk op een betaalbare versterker; xbox, dvd-speler, sb live digital van de computer.
    Dit is wel handig om van te voren te weten, aangezien ik veel muziek op de computer heb staan.

Laatst bewerkt: 23 sep 2004
  8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet wel zeker dat t veel beter is dan die logitech boxjes hehe. Als je het kan betalen zal ik het zeker doen maar ik zou wel goed kijken of er voor het geld van die boxen enzo niet een betere boxset te vinden valt :)

9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik ken deze combo niet..infinity samen met rel...maar dat het 2 absolute klasse producten zijn dat kan ik je wel vertellen.
    welke speakers infinity gebruikt weet ik zo 1.2.3 niet uit je verhaal te halen maar de rel q100 ken ik daarintegen wel.

de q100 wordt niet meer gemaakt(dat niet wilt zeggen dat het een slecht ding is...integendeel zelfs)dus oude partijen van de q100 zullen nu voor een mooi bedrag de shop verlaten.
    kijk eens op http://www.rel.net/ om voor jezelf eens een beeld te scheppen wat een "rel" sub inhoud.
    het vergelijk met de z680 en zijn sub is mischien wel een hele leuke...... *)

de logitech ramt er qua vermogen een berg stroom door waar heel veel subs een puntje aan kunnen zuigen.....maar maakt veel vermogen een sub meteen goed???.......nee dus :eek:
    ik zeg niet dat de sub van de z680 een prutsding is.....nee hoor..tis een prima sub..................maar het is geen rel.
    de q100 is in tegenstelling tot de logitech sub puur gebouwd om voor 1 ding zorg te dragen en dat is wat hij dan ook een stuk beter doet dan zijn logitech vriend die het dubbele aan vermogen heeft.......maar lang niet zo laag kan als de rel.

de jongens in engeland weten wat je nodig heb om een subwoofer eruit te laten springen in zowel muziek als home cinema opstellingen omdat ze:A..weten hoe ze een sub moeten bouwen en B: omdat ze weten wat een sub echt moet doen.

de infinty/rel combo als speakerset beter als de z680????........absoluut.....maar er moet dan nog wel een receiver bij gekocht worden....en dat kost ook geld.

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    en na mijn verhaal kom ik erachter dat hierboven alles over je infinty speakers staat whahaha.....beuk je bent een blinde nagelaap :)

nee lol....dit vergelijken met een z680.....samen met de rel sub notabene.

koop de infinty/rel combo kerel...trust me :)

Laatst bewerkt: 24 sep 2004
  11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Speakers uit Engeland zijn vaak degelijker en vooral qua geluid een stuk dieper en levendiger dan Oosterse en Amerikanse gevallen.

12. TomoStrike

TomoStrike Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nog bedankt voor de info maar als ik me xbox via die scart cable op me dvd speler aansluit waar 5.1 geluid uit komt sou et dan ook werke?

13. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee, je dvd speler heeft geen geluidsingang maar alleen uitgangen

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    nee.....dat wort heelemaal nikx.

lees eens rustig de faq door man........echt het is gemaakt en geformuleerd zodat het grootste grobbekuiken het nog snapt.
    het staat er allemaal in...lees het gewoon eens rustig door.

15. TomoStrike

TomoStrike Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ach tja.. die wijzen nog naar mijn website. En daar staat het spulletje inmiddels niet meer. 8)

Maar ook zonder plaatjes moet het nog prima te lezen zijn. Zijn toch alleen maar wat logo's en fotootjes.

17. TomoStrike

TomoStrike Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. soulhunter

soulhunter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    re

Dat is dus de vraag, is ie wel zo goed als de ms scart kabel.

Er was wel iemand op het forum die eerst zo'n soort kabel gekocht had en problemen had met het geluid, had ging van 5.1 dobly naar stereo.

Later heeft hij een officieele ms kabel gekocht. Het blijft dus een beetje gokken of die even goed is als de echte kabel. Dus wil je geen risico lopen dan zou ik het niet doen. De ms kabel kost dacht ik bij gcshop.nl €25.

19. soulhunter

soulhunter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die boxen van infinity zijn dus wel goed als ik het zo hoor.

Maar wat voor een versterker zouden jullie me advieseren, ik wil xbox en een dvd speler erop aan sluiten en eventueel de geluidskaart (sb live digital).

Tevens 5.1 met dts, dolby surround en natuurlijk moet de versterker de boxen wel goed aankunnen. En is het aan te raden om een simpele philips\sony dvd speler erop aan te sluiten. Ik hoor van wat mensen dat die wel zwaar investeren in een dvd speler, maar ik vraag me af of de geluidskwaliteit dan zoveel zou toenemen.

En nog bedankt voor het reageren op de andere posts

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Welke versterker je koopt ligt heel erg aan je budget. Ik was destijds het meest onder de indruk van Onkyo. Betaalbare versterkers van Nad, marantz, en dergelijke vond ik minder dan Onkyo's versterker in dezelfde prijsklasse. Maar het is vooral een kwestie van smaak in ieder opzicht, de één zoekt een andere klank dan de ander. Vraag is ook welke muziek je er graag op beluistert.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina