1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laserpico

laserpico Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Via de TV

Mijn TV heeft wel al dolby surround en heeft ook een home cinema set. Maar dat zit allemaal aan de TV, we hebben geen DVD speler. Behalve dan de xbox! Zou ik dan ook Dolby Suround hebben als ik de scart nu gewoon in de tv plug. Of moet ik allerlei kabeltjes kopen?
    Groetjes,
    Dennis
    (laserpico)

2. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Om welke tv gaat het? Heeft hij surround of digital? En je hebt blijkbaar ook de faq niet gelezen.. doe dat effe..

3. TomoStrike

TomoStrike Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In mijn dvd speler zit wel een optical ingang, kan ik em daar op aansluiten?

4. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    op je dvd speler een optical ingang?? weet je dat zeker??? dat komt namelijk niet zoveel voor, als het echt een ingang is kan je er via een optische kabel en de adavance scart set je xbox er op aan sluiten, ik vraag me alleen af wat voor zin dat heeft want op je dvd speler heb je niet je Boksen aangesloten? ofwel ?

5. soulhunter

soulhunter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    re

Als die een decoder voor Dolby surround, DTS dan kan het. Weet je zeker dat het optisch in is en niet optisch uit. Dit is namelijk een groot verschil.

6. pobo

pobo Ganja User

Leuk Bevonden:
    0
    hoi ik heb een logitech z-640 en wou een decorder bij kopen Deze namelijk
    gaat dat werken wat is julie ervaring daar mee.
    het kost ongv €120 in de winkels dus is het eigenlijk het wel waard omdat te doen klinkt het geluid dan echt goed. :confused:

Alvast Bedannkt _O_

7. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    als er geen versterker aan boord zit van de dvd speler dan zal je er toch een losse versterker tussen moeten zetten anders krijgen de speakers geen stroom.......lijkt mij heel sterk dat deze "dvd speler" een optische ingang heeft.

ik heb ze wel gezien op dvd "spelers" maar dat was bv een denon dvd a1.......en die kost ruim 4800 euro.

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe draft versie van de FAQ. Heb het stuk over de benodigdheden en het aansluiten wat aangepast. Hopelijk is het er duidelijker op geworden. Let me know!

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    de faq zoals gebruikt door xbw is wel aan vervanging toe wat de foto's betreft.
    veel mensen hebben toch echt wel baat bij het zien van de verschillende pics.......kan daar ook wat aan gedaan worden?

10. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Daar is deze faq voor. In de hoop dat hij nu wel netjes met de plaatjes op xbw.nl gezet wordt :)

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Quack, moet de huidige versie van de FAQ worden vervangen door degene die je net postte? Of is dit nog maar een proefversie? Let me know als ie klaar is (pm me maar ofzo).

En nog iets... het lijkt me hoog tijd voor een nieuw deel. Nou lijkt het mij het beste om deze door een echte audiofiel op te starten :) Die kan dan een leuke eerste post in elkaar draaien met wat feitelijke info, handige tips en natuurlijk links naar de xbw FAQ en voorgaande delen. Wie wil? PM me met wat je van plan bent!

12. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil deze effe door de luitjes hier laten lezen, zodat er nog eventuele fouten uitgehaald kunnen worden (kan ik me niet voorstellen) en eventuele aanvullingen. Daarna kan hij vervangen worden.

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ok prima. Aangezien ik niet vaak in deze thread kijk kun je me het beste ff een pm sturen als het zover is. Ik zal ook kijken of het mogelijk is om de plaatjes voor de faq op xbw zelf te hosten, zodat die het ook altijd doen (kwam er vandaag pas achter dat de plaatjes in de huidige faq het niet meer doen :eek:)

14. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    wel ff aangeven dat de gd580 de opvolger is van de 5500 en *wel* DTS weergeeft...en ook nog es goedkoper is!
    heb ik een vraag, is het bij alle 5.1 setjes zo dat de hoek tussen front left en front right samen maar 45/60 graden is? ik heb het nu in de hoeken van mijn kamer gezet, dus zeg maar in een hoek van 50-60 graden met mijn tv (120 dus bijelkaar \ 120 / \60| ) Mijn rear speakers staan ook echt achter mij.
    Maar volgens de FAQ horen die naast je te staan...
    ..bij de gd580 zat geen echte instructie hoe je het moest plaatsen, dus als jij me ff zou kunnen verlichten...

15. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Okay

Dat plaatje is eigenlijk niet al te best. Deze is beter:

Die ook gelijk maar in de faq gezet. Dit geeft echter de ideale situatie weer. In de praktijk zal je daar bijna altijd vanaf wijken. Zal ook even een apart stukje over plaatsing van speakers, en afstellen daarvan in de faq zetten.

16. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    De plaatjes in de faq zijn niet scherp. Ik kan nauwelijks lezen hoeveel graden daar staat.

17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0

There you are...

18. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Moet ik nu mijn scherm gaan meten ofzo?:confused:

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Je zit echt niet vast aan die opstelling, experimenteren is de leus. Rear Speakesrdie op oorhoogte gericht naar d eluisteraar hangen, geven wel een leuk effect, maar aldus DTS, THX en Dolby handleidingen moet je ze hoger ophangen (meter boven je oren), en wel loodrecht op elkaar, voor mooie, aanvullende geluiden.

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    het is heel leuk dat dit soort "meetstandaardwaarden"(whoehaha..wat een woord) volgens sommige fabrikanten worden meegegeven,maar meestal kan je er niks mee.

de fabrikant,de mensen van dolby,thx en dts gaan er dan maar gewoon van uit dat iedere kamer qua vorm er net zo uit ziet als een echte bioscoop terwijl dit 9 van de 10 keer helemaal niet zo is.

als je de boel wilt gaan instaleren kom je een vaak vloedgolf aan obstructies tegen in de vorm van kasten,planten,meubels,ramen die het je er niet makkelijker op maken en dan hebben het nog niet eens over de vorm van de kamer.
    begin eerst eens rustig te kijken wat de mogelijkheden "wel" zijn in de kamer en niet wat "niet" kan......daar kom je vanzelf wel achter.

probeer speakers zoveel mogelijk op oorhoogte te instaleren,werk de kabels netjes weg zodat je je nek er niet over breekt,laat geen "lussen" van 4 meter er tussen hangen(hoe korter de kabel hoe beter),sluit alles aan zonder dat de stekkers in het stopcontact...de boel vernielen gaat 30 keer sneller dan het weer maken,kijk eventueel meteen of er de mogelijkheid is om je speakers aan de wand te bevestigen met echte speakersteuntjes.

succes allemaal. :+

Laatst bewerkt: 29 sep 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina