1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gtaer

gtaer Adje

Leuk Bevonden:
    0
    zou er ook een xbox output zijn met 6 tulp stekkerstjes?

Die ik dan op zo'n 5.1 speakerset kan aansluiten

Dan heb je ook gewoon Dolby.

Dat is dan toch gewoon een alternatief voor zo'n optische ingang waar meer signalen tegelijk doorkunnen op 1 aansluiting.

Aleen dan gewoon 6 stekkertjes die verdeeld worden naar de speakers.

Ik heb namelijk een boxenset waarbij je 6 van zulke stekkertjes kan aansluiten om over de 5.1 speakers aan te sluiten er staat bij die set bij dat je dan wel Dolby hebd

2. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon dolby bestaat niet, er is dolby digital, dolby prologic en geen dolby maar hoort er wel bij: DTS

En lees de faq!

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    je moet ten alle tijden een decoder hebben die het signaal voor je omzet.
    ik geloof(weet het niet 100% zeker)dat een verloopsnoer met 6 tulpjes niet voor de xbox te verkrijgen is.
    mocht dit er wel zijn dan zou het uiteraard mogelijkheden creeeren.....denk alleen niet dat het bestaat.

ga je voor pro logic surround dan zal het signaal dat als een stereo signaal binnen komt omgetoverd moeten worden door een decodertje die er een pro logic matrix van maakt.
    deze pluist het stereo signaal uit elkaar en maakt er een heel leuk (analoog) gesimuleerd surround signaal van.

gebruik je de advanced scart samen met de (los verkrijgbare) optische kabel dan verstuurt de xbox zelf al een kant en klaar 5,1 gecodeerd signaal naar je decoder die het bij binnenkomst weer vertaald naar een echt digitaal 6 kanaals geluidfeest.
    6 pure kanalen digitaal en volledig discreet aangestuurd.....uiteraard wel analoog overgebracht richting de speakers.......knallen maar :)

4. aapje

aapje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik sluit alles goed aan,alleen et probleem is dat me boxen wel geluid producere alleen veelz te zacht, voor wat ze normaal kunne, ;)

Laatst bewerkt: 6 okt 2004
  5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    en op je versterker en op je scart?

je moet het witte en rode tulpie in een aux/cd/tape ingang achter op je versterker aansluiten.
    de gele laat je in het scartblokkie zitten voor het beeld.

volgens mij gaat er ergens iets helemaal fout als ik je post lees......op je cd speler werkt het wel??
    over wat voor stereo hebben we het hier?

6. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat hij met laag, laag volume bedoelt. En dat z'n aux ingang dus veel zachter klinkt dan wanneer hij een cd afspeelt. Maar ik heb nooit dyslectologie gestudeert, dus ik kan het fout hebben.

7. aapje

aapje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedoel inderdaad laag volume, sorry voor me zeer onduidelijke brief ;)

Laatst bewerkt: 6 okt 2004
  8. gtaer

gtaer Adje

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind t maar vervelend die geluidssetten die je moet doorzoeken om eindelijk iets te vinden wat betaalbaar is en goed werkt op je xbox. Vooral in winkels is t gewoon niet te doen om aan iets goeds te komen. Ik heb deze week echt 10/15 winkels afgegaan incl. speciaalzaken.

Waarom ontwerpen meerdere makers niet gewoon 5.1 sets speciaal voor de xbox die alle outputs aankan die de xbox te bieden heeft met de aansluitingen die je nodig hebd die in de winkels verkrijgbaar zijn. Zou veel makkelijker zijn en mischien zelfs wel erg goed verkopen.

p.s ik hoop dat ik een output vind met 6 tulp stekkertjes

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    zoeken naar betaalbare geluidssets die je in 1 minuut aansluit op de xbox??????
    er zijn er genoeg,zelfs in de faq staan er een paar voor zo rond de 200 euro.
    waar jij naar op zoek bent is gewoon verkrijgbaar bij de grotere electroboer/pc zaak of locale mediafart.

ik kan het mij gewoon niet voorstellen..sterker nog ik geloof het niet dat na het bezoek van ongeveer 15 winkels(waaronder speciaalzaken) dat je niet iets gevonden heb wat betaalbaar is en prima werkt op een xbox.
    zou ik nu de straat op gaan dan ben ik binnen een uur in het bezit van een surroundset die ik in 1 minuut aansluit op de xbox en nog geen 200 euro kost.....

als je het niet weet en je staat in de winkel te draaien dan vraag je toch gewoon een verkoper erbij,leg duidelijk uit wat je zoekt en waar het voor is en je staat binnen 10 minuten weer buiten met iets wat werkt.

10. gtaer

gtaer Adje

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry ik ben r vergeten bij te zetten dat t over sets gaat met optische ingang. ;)

En ik heb r gewoon duidelijk naar gevraagd en ik sta niet in de winkel te draaien!!! :mad:

En ze hadden inderdaad zat 5.1 surround sets maar geen 1 met optische ingang.

Als jij dan ook eens ff in de straat aan een simpele set met optische ingang kan komen woon jij in een hele fijne plaats.

11. pmmeke

pmmeke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bestel die nou gewoon op ebay. Prob opgelost gtaer

12. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de FAQ is doorgelezen maar ik kom er nog steeds niet uit hoe ik mijn stereo die Dobly Pro Logic ondersteunt aan mn xbox moet aansluiten.

ff op de plaatjes klikken, dan worden ze groter:

[​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt: 7 okt 2004
  13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    gewoon op die stereo ingang links en rechts(linker plaatje,bovenste 2 aansluitingen).
    die andere kan je alleen gebruiken met een externe decoder en 6 tulpstekkertjes.

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    koop dan gewoon die creative 5500 of een logitech variant van deze multimedia speakerset.
    vraag eens in de winkel of ze er een hebben staan(kan ook met de telefoon,hoef je de deur niet eens uit)
    bestel zo'n ding op het internet zoals eerder geopperd hier........ik had hem nu al werkend op de xbox gehad.

of spaar ff door en koop een home cinema setje.......altijd beter.

15. xplayer

xplayer Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    krijg ik dan wel surround geluid?

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    wel prologic.....geen dolby digital.

dus wel surround maar geen 5,1.

probeer het eerst eens uit(haal wel ff de stroom eraf als je gaat scheuren aan de kabels)en post dan eens wat je ervan vind.

succes ermee :)

17. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt geen verstand van surroundsets maar ik heb van MasterApu wel een paar tips gekregen. ;) Mijn idee is om een Creative 5.1 5500 set te kopen en een Advanced Scart kabel.

Ik sluit de Advanced Scart kabel aan op de kruisdoos. Vervolgens sluit ik de 5.1 set aan op de Advanced Scart kabel maar wat moet ik dan doen met de optische kabel die ik bij de Creative 5.1 5500 set krijg? En zit in deze opstelling ook een soort "decoder" of is dat de Advanced Scart die deze functie op zich neemt?

Alvast bedankt!
    Kelovitz

PS: Het zou kunnen dat een soortgelijke vraag al gesteld en beantwoord is maar ik heb geen zin om meer dan 50 pagina's door te spitten terwijl ik hier met één simpele post hetzelfde bereik! 8)

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    dezelfde vraag is ¨pas 123.000.000 keer gesteld......en net zo vaak beantwoord.
    meestal gesteld door mensen zoals je zelf al quote,die geen "zin" hebben om het gewoon op te zoeken,en meestal beantwoord door mensen die nooit de moed opgeven(of gewoon gestoord zijn).

daar gaan we weer.......advanced scart in je xbox....andere kant uiteraard in je teeeeeeveeeeee.
    optische kabel gaat in het stekkerdoosje wat aan je advanced scart zit(haal het plastic dopje van je optische kabel af).....de ander kant verdwijnt in de ingang op de 5500.

enne........ de faq........das 1 pagina.:+

who's next?

19. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ...Bedankt :confused:

Uit de titel van dit topic kan ik wel degelijk opmaken dat hier vragen gesteld worden en men ook verwacht hier normaal antwoord op te krijgen.

De vragen die ik gesteld heb komen niet voor in de FAQ! (Waar staat dat de Creative 5.1 5500 set een decoder heeft? Waar wordt mijn vraag over de Advanced Scart beantwoord? Hoe weet ik dat deze opstelling werkt als ik met al deze termen niet uit de voeten kom!?)

Maar ik begrijp het wel... tijd van de maand he. _0/

Laatst bewerkt: 8 okt 2004
  20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    In de faq staat toch wat je nodig hebt en hoe je t moet aansluiten...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina