Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. obi-wan

obi-wan THEY TOOK YOUR JOB!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam deze website tegen(het derde plaatje).

Is dit wat of is het echt bullcrap?

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom wil je coax naar optisch doen?

Alle tussen stukjes gaan natuurlijk ter koste van de kwaliteit...

3. obi-wan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was alleen geïntreseerd. Ik ben namelijk opzoek naar een goedkope home cinema set met een digitale optische ingang, mocht ik die niet vinden maar wel een met een coaxiale ingang dan kan ik zoiets kopen.

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Nou ik denk dat je dan beter ff kan kijken naar een setje met gewoon optische ingang. Betere kwaliteit en scheelt weer in de kosten. Kijk is naar een logitech of creative setje.

5. Ahara

Ahara Guest

Pioneer dcs 222. (of misschien dsc)

6. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand deze vraag beantwoorden?

7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Moet je tv een audio uitgang hebben

8. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    of een koptelefoon uitgang, dan kan je je tv ook op je versterker aansluiten

9. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb volgens mij z'on koptelefoon aansluiting en 3 andere gaatjes met de kleur rood, geel en wit. Zie hier:

[plaatje]http://img56.exs.cx/img56/1631/PICT0065.jpg[/plaatje]

10. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ziet er eerder uit als ingangen voor audio (rood en wit) en video (geel).

Achterop je tv zul je ongetwijfeld ergens een witte en rode aansluiting kunnen vinden. Koop een kabeltje dat je vandaar kunt aansluiten op je setje en klaar is MasterApu :)

11. pmmeke

pmmeke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is het verschil eigenlijk tussen s video en S VHS video? Op mijn tv zit een s vhs aansluiting en die trekt een beetje op de fiche van de advanced scart kabel s video maar hij past niet echt denk ik. Nogthans je zou zweren dat de fiche erin zou passen. Moet ik harder duwen of vergeet ik die aansluiting best?

12. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor de link, ben op zoek naar zo'n optische schakelaar(xbox/satelliet ontvanger).

Mediamarkt: JVC TH-A25 voor 159,-

13. macouno

macouno discombobulated

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Jaw... hoest met jou dan?

Maarre... mijn vraag.... is er dan echt niet gewoon een convertortje los te koop waar je het optische signaal van je xbox in kan omzetten naar analoog zodat je ook gewoon een lekker goedkope set kan kopen???

Enne hebben jullie deze al eens gezien? http://www.jr.com/JRProductPage.process?Product_Id=3952927

14. obi-wan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog even zitten zoeken naar verschillende setjes en toen kwam ik deze tegen: Samsung HT-DS100

Mijn vraag aan jullie: is dit setje goed, heeft iemand hem misschien en is de bestekeus.nl wel te vertouwen?

@Jaw-001; thx, maar ik heb weinig goede dingen gehoord over de JVC TH-A25 en de xbox samen. Me ouders hebben de JVC TH-A35 en daar komt helemaal geen geluid uit als ik me xbox er op aansluit, maar toch bedankt ;)

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    ziet r wel goed uit, over het algemeen is samsung ook een redelijk goed merk, dus ik denk dat r niet veel mee mis kan zijn

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom zou je een optisch signaal om willen zetten naar analoog. Sluit m dan gewoon op de standaard rood/wit tulpen aan :confused: Ksnap zowiezo niet waarom iemand een 5.1 set wil kopen en er amper geld aan wil uit geven. Maar dat moeten die mensen zelf weten :)

17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk wil je het naar analoog omzetten. Digitaal is sowieso niet om aan te horen. Het bedoelde convertortje heet gewoon een decoder, en die zit in iedere Dolby Digital versterker. Het zet namelijk het digitale signaal om naar analoge signalen waar de speakers weer raad mee weten teneinde lucht in trilling te brengen zodat het weer door onsch oortjes opgevangen kan worden, zodat we kunnen genieten van stampende dino's ed.

Gemiddelde losse decoder kost bijdeweg bijna evenveel als gemiddels goedkoop speakersetje met decoder. Dus een goedkope oplossing is dit ook niet.

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ow wacht kheb het verkeerd gelezen, ik dacht hij een digitaal signaal om wou zetten naar een stereo signaal en dat ie dan dacht dattie 5.1 geluid zou hebben zonder decoder ;)

19. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Hee Macouno! Alles goed hoor, met jou ook? Komt er nog een HALO(2) LAN?

Ik moet zeggen dat ik hem nog niet met mijn xbox geprobeerd heb, maar op de PC aangesloten heb met optische kabel.

20. macouno

macouno discombobulated

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha nee Amarant natuurlijk niet. Er is hier bij mij om de hoek gewoon een aanbieding waar je een 5.1 setje kan kopen voor 34,50 euro... EN natuurlijk klinkt die set voor geen meter. Maar voor dat soort geld wil ik best horen of er iemand achter me loopt. Alleen heeft die set geen digitale imput. Ik heb helemaal geen surround nodig, maar als geintje zou ik t wel leuk vinden. Als ik surround koop is het dus ook niet omdat het "mooi" klinkt, maar omdat ik wil horen wat er waar gebeurt...

Oh enne JAW dude... Ik zit al een dik half jaar niet meer in dat pand, dus heb ik geen beschikbare ruimte voor een grote Lan.... maar de 11e komen er zowiezo wat mensen bij me langs. Dus misschien, als je wilt... nou ja... een man of 10 past wel in m'n huissie, mail me maar als je zin hebt om te komen. ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina