1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Zo heb je met die 5500 nogsteeds 2.1 geluid :p :+
     
  2. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3

    hmm, ik zit nu weer te twijfelen of ik toch maar een hoger budget systeem moet nemen; de z-3 of de z-2200

    als ik de z-3 neem zou ik denk ik de z-3i nemen, past mooi bij m'n iPod :)

    en ik weet niet of ik de z-2200 neem, want da's een beetje overkill en waarschijnlijk komt er straks nog een nieuwe uit samen met de nieuwe z en xjes.

    + er zit bij de z-3 en de z-2200 toch weer een handigheidje: de remote, en een kabeltje waarmee je je console kan aansluiten. dit zit niet bij de x-230 en kost toch wel weer 5 euro.

    edit: huh, weird, er staat dat tha-d als laatste gepost heeft maar ik heb als laatste gepost :confused:
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2004
  3. Bender

    Bender Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Langere optische kabel?

    Even een kabel-vraagje...

    Weet iemand hoe lang de optische kabel kan zijn die tussen de xbox en de versterker moet zonder dat de kwaliteit drastisch naar beneden gaat?

    Ik heb eigenlijk zo'n beetje 15 meter nodig. En weet iemand misschien waar je zo'n lange kabel kan shoppen?

    Thanks!
     
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij http://www.s-video.nl (Home > AUDIO/VIDEO > KABELS EN ADAPTERS > audiokabels) kun je tot 20 meter krijgen in hoeverre je het gaat horen dat je dergelijke lange kabels gebruikt is lastig te zeggen.
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    bij optisch (licht) zou je het neit meoten merken. let er wel op dat je de kabel niet te veel buigt als je hem neerlegt; er kan dan namelijk licht(informatie) verloren gaan. voor de mensen die weten waar ik het over heb: de grenshoek van het optische draadje...
     
  6. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Die oudere optische kabels(en goedkope) kan je idd niet in korte bochten buigen, maar ik heb laatst een 5 meter kabel gekocht die net als een gewone kabel opgevouwen zat.
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    toen je hem kreeg ja, maar je kunt hem niet opgerold gebruiken, (als mijn natuurkunde leraar gelijk heeft)

    als je weet van wat voor materiaal het precies is, kun je berekenen welke hoek je het mag oprollen:p, maar dat is voor de echte freaks:9
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2004
  8. Bender

    Bender Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0

    Tering, kost wel 55 euro... Dit is wel 'Het neusje van de zalm' zoals ze het zelf noemen, dus ik mag aannemen dat de kwaliteit goed is.

    Thanks...
     
  9. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan er niet eens een lijstje gemaakt worden van de huidige:
    beste 2.1 qua prijs/kwaliteit
    beste 5.1 qua prijs/kwaliteit

    wat is het beste dat je kunt krijgen voor 50€, 100€, 150€, 250€...

    Mensen die er zich echt mee bezighouden zouden dit snel kunnen doen & mensen die er nx van weten(zoals mijzelf) zouden er veel mee zijn.
     
  10. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    De prijzen van die gasten zijn nogal aan de lage kant vind ik eigenlijk. Toevallig zelf pas geleden een scart kabel aangeschaft van 10 meter lang, doet het prima dus ze leveren wel goeie producten heb ik het idee.
     
  11. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb even een vraag over 6.1, is het zo dat de extra middenachterspeaker het beste een center speaker is of maakt dat niet uit? De vraag is dus of je met 6.1 twee centers moet gebruiken of mag het ook een ander soort zoals boekenplankmodel zijn.
     
  12. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou juist geen center nemen. Die zijn meestal geoptimaliseerd voor stemmen. Gewoon eenzelfde speakertje als de rest van je surrounds is het beste.
     
  13. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeiemiddag mensen,
    FF een vraagje, ik heb dus laatst een nieuwe versterker gekocht, de Pioneer VSX-D712
    Aangezien ik al mijn geld heb uitgegeven aan een goede versterker doe ik het tijdelijk ff met mijn oude boxen:

    2x Philips 120 Watt (front links/rechts)
    2x JVC 45 Watt (surroundback links/rechts)
    Ik ben best tevreden met het geluid dat deze setup geeft.

    Nou heb ik van een vriend van mij een paar oude boxen van hem gehad, Sony 60 Watt (volgens mij heb ik alle merken nou wel gehad... ;) )
    Dus ik vroeg me af wat nou het beste is. Kan ik een van mijn Philipsboxen als subwoofer oid gebruiken? En dan een soort 4.1 setup maken, dus subwoofer, front left/right, surround back left/right.
    Of kan ik beter mijn huidige setup uitbreiden met surround left/right, dus 6.0 setup met front left/right, surround left/right, surround back left/right.

    Thanx

    EDIT: oh, nou zie ik net in het boekje staan "use speakers with a nominal impedance of 8 Ohm to 16 Ohm". Mijn boxen zijn 6 Ohm (4x) of 4 tot 8 Ohm (2x), kan dit slecht zijn voor mijn versterker?
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  14. twilsens

    twilsens Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    volges mij kan dat nie slecht zijn voor je versterker maar eerder voor je boxen omdat die dan overbelast worden ofzo gok ik
     
  15. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff een flinke vraag:

    Stel; ik koop de DDTS-100 Dolby Digital decoder van creative:
    [​IMG]
    En ik heb een Philips A5.600 5.1 set:
    [​IMG]
    Kan ik dan door middel van de 5.1 plug van de 5.1 set:
    [​IMG] (zonder die zwarte dingetje erop)
    in de decoder:
    [​IMG]
    [​IMG]
    en dan een optisch kabeltje vanuit de input naar de advanced scart van mijn xbox doe surround sound krijgen?
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  16. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, je moet je speaker set via de 3 rode en 3 witten tulip ingangen aansluiten, dus niet eerst van 6 naar 3 kabeltjes gaan, maar alle 6 de tulip kabels in je versterker pluggen.

    Ik denk het hoor, als het niet zo is mag iemand mij verbeteren
     
  17. sonnyke87

    sonnyke87 Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    als er in mijn dvd speler een decoder zit, kan ik dan een logitech setje op aansluiten voor surround?
     
  18. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een pc-setje, dus hij heeft alleen die drie stekkers. Via een geluidskaart kan ik dus wel 5.1 weergeven. Dus eigenlijk fungeert de decoder als de geluidskaart.
     
  19. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    NIET als sub gebruiken!! Als je aan die versterker al een passieve sub kan hangen. Kun je niet een als center en een als surroound back gebruiken? Dat lijkt me stukken beter.

    Geen probleem hoor! Zolang het maar niet teveel gaat afwijken. Volgens mij zit het hier wel goed. Als het geluid gaat vervormen moet je het wel wat zachter zetten, maar dan moet het denk ik ook er verschrikkelijk hard staan, voordat dat gebeurd. Veel plezier ermee, iig! :)
     
  20. Nature_1

    Nature_1 Stephanovic NL

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff een flinke vraag:

    Anyone?? :'-(
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina