Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja het lijkt me wel, hij is ook geschikt voor consoles. Ik heb nog niet echt research gedaan want ik wil wel eerst ff weten of Qware een beetje betrouwbaar is en nog een beetje kwaliteit levert.

    Het is logisch dat hoe meer je moet dokken hoe meer kwaliteit je meestal krijgt, maar ik ga niet bakken met geld uitgeven aan een paar boxen. Daar koop ik wel gewoon games van.
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de speakers en een simpele (160watt) sony versterker.
    [​IMG]

    Me is soooo happy :D:D
     
  3. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    you lucky bastard

    EDIT:is juh versterker 2x80watt of 2x160watt?????
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2004
  4. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hier mss owk andwoord op mn vraag?

    Tis nl. zo dat k een 5.1 reciever hep met een pre-out voor 6.1 weet iemand owk wat voor versterker ik dan het best kan gebruiken om die zesde satteliet aan te sluiten. Ik hep een Sony STR-DE 695 en JBL SCS200.5 .


    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    2x160watt denk ik. Ik mocht hem meenemen van de man waarvan ik de speakers kocht en hij had ze samen met de speakers gekocht en die zijn 200 watt.
     
  6. thijskiej17

    thijskiej17 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    waar voor is optische kabel en hep je perse decoder nodig voor dolby surround?
     
  7. nycity

    nycity OPTIMUS

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Jáh, je hebt per sé een decoder nodig voor Dolby Surround; anders werkt het niet (FAQ)

    Een optisch kabel is een kabeltje tussen je xbox en je decoder.

    Zelf had ik een vraag over het verschil tussen optisch en coax? Zit hier bar veel verschil tussen of is het nihil? Of is de een toch beter dan de ander?
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb nu de speakers en alles aangesloten, als speaker draad gewoon stroomdraad gebruikt. Het klinkt nu al helemaal te gek! Kga morgen even goede speakerdraad bestellen +nog wat snoeren om me pc aan te sluiten enzo.
     
  9. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    K weet niet of er verschil is tussen de kwaliteit maar bij Sony raden ze coaxiaal verbinden aan als je de keuze hebt. IK weet niet waarom maar ut stond in de handleiding van mn reciever(Sony STR-DE695)


    k stel mn vraag nog maar een x want hij werd tot nu toe genegeerd:
    Weet iemand hier mss owk andwoord op mn vraag?

    Tis nl. zo dat k een 5.1 reciever hep met een pre-out voor 6.1 weet iemand owk wat voor versterker ik dan het best kan gebruiken om die zesde satteliet aan te sluiten. Ik hep een Sony STR-DE 695 en JBL SCS200.5 .


    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2004
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is beter Coax of Optisch.

    Daar zijn de meningen over verdeeld.
    In de praktijk zal het niet veel uitmaken zolang je maar een goede digi-kabel neemt.
    Of je moet met de high-end sets gaan werken.
    Op een normale set zul je die verschillen praktisch niet merken.
    Het merendeel zal zeggen en een voorkeur hebben voor de coax verbinding.

    Om een digitaal signaal door een optische verbinding te transporteren, moet het elektrische signaal eerst in licht worden omgezet en aan de andere kant weer in een elektrisch signaal.
    Hier "kan" wat van het signaal verloren gaan.
     
  11. Xerion

    Xerion Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is beter optisch of coax?
    Het is digitaal dus het is vrij vanzelfsprekend dat er geen verschil is tussen optisch of coax, de decoder zou bij signaalverlies namelijk niks of iets heel vreemd moeten weergeven.

    Vraag party animal.
    Waarom wil je een 6e speaker aansluiten als daar nog geen ondersteuning voor is.
    Als je perse een 6.1 systeem wil dan zal je een erg prijzige versterker moeten aanschaffen. Ik heb zelf een sony Qs reciever daar zit ook die optie op(pre 6.1) maar ik ben zeer tevreden met 5.1. Ik zou dan gaan voor een harmen/kardon of yamaha reciever die hebben meestal dit soort opties.
     
  12. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Mss ben ik niet duidelijk geweest, maar ik heb deze reciever al en ik heb dus een andere versterker (er bij) nodig om die 6de satteliet aan te sluiten vanwege het alleen aanwezig zijn van een pre-out. En er is dan mss nog wel weinig ondersteuning voor maar de reciever kan zelf een midden achter kanaal uitmengen d.m.v. surround back decoding. En op dvd's die dolby ex of dts es ondersteunen zit wel 6.1. Mijn reden dat ik dit allemaal wil is dat ik niet echt teverden ben met mn huidige 5.1 opstelling. Ik weet het trouwens ook nog niet eens allemaal zeker (of ik het wel doe) maar dat hangt af van de aanschaf prijs van alles.
     
  13. Xerion

    Xerion Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb je dan idd voor een deel verkeerd begrepen, je kan idd dan een extra versterker kopen maar of er ook lichte versterkers zijn voor een satteliet speaker...daar heb ik geen id van.
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    je kan gewoon een stereo eindversterker erop aansluiten maar een mono blok kan ook.
    gebruik je een stereo amp dan is je 7de kanaal nog steeds wel mono,maar wel over 2 speakers verspreid....klinkt beter dan met 1 extra speaker..trust me.

    uiteraard kan je ook een mono versterker kopen en daaraan 1 speaker hangen.
    let wel op de weerstand van je speakers......zorg dat je versterker(mono of stereo) daar wel geschikt voor is.
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Sony STR-DE695.....deze amp had jij toch?????

    deze heeft alles aan boord om direct 6,1 weer te geven.....dus ook de versterking.

    waarom zoek jij dan een losse amp om 6,1 te maken?

    dit is hem toch???

    http://www.800stereo.com/prods/sony-str-de695.html
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2004
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Misschien heeft het Europese model deze ingebouwde versterker niet ??
     
  17. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    k weet nie hoe het zit met europees of usa model maar mijn reciever heeft in ieder geval alleen een pre-out.

    @beuker kun je mss ook wat voorbeelden noemen van versterkers (stereo en mono als ut kan) die voor dit doel gesgikt zijn. Of vraag ik nou te veel???



    P.S. k ben ben onder de indruk van je setup!!!
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2004
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoeveel speaker aansluitingen zitten er achterop je receiver.....als het het model is wat jij aangeeft in je post dan heeft hij zeker weten een aansluiting voor een 7de kanaal....de extra surround"back"speaker.

    je heb je pre out dan helemaal niet nodig joh.

    de tower of power van beukie. :)

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/106_0604.JPG[/plaatje]
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De volgende info over de STR-DE695 stond op kieskeurig.nl

    Wel opletten: op het internet zijn verschillende specificaties te vinden.
    De receiver bevat inderdaad DD-EX en DTS-ES 6.1 decoding, doch heeft
    slecht 5 effectieve speakerconnecties (+ sub natuurlijk).
    De 695 heeft wel een PRE-OUT voor het surround back kanaal.
    Wil je dit gebruiken, dan heb je wel een extra externe versterker nodig.
    (maar eerlijk, gaat dit surround back kanaal nu echt het ultieme verschil geven vergeleken met de "virtuele" speaker die je kan emuleren ...?).
    In ieder geval, op het net is deze 695 blijkbaar ook te vinden als echte 6.1
    receiver met 6 effectieve luidsprekeraansluitingen.
    Strange... Waarschijnlijk slechts te krijgen in UK of US.
    Dus laat U niet misleiden :het hier gaat om een DOLBY DIGITAL-EX/DTS-ES receiver met "slechts" 5 speakerkanalen plus subwoofer.
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    geef eens een link pikachu waar je dit gelezen heb?
    ik heb welliswaar maar een paar tellen gekeken op het net.....maar ben toen alleen maar de 6,1 receiver tegengekomen...ook alle nederlandse sites gaven dit dus aan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina