1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja duitsland is wat te ver voor mij (woon in Zoetermeer, helemaal in het westen) maar ik zie hem ook in Nederlandse winkel voor 345 staan. Het is een 7.1 reciever als ik het goed begrijp, is dit wat denk je Beuk?

2. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee volgens mij niet.. :{
    voorzover ik duits kan mixt hij dat 7de kanaal erbij.

Duitse review

..kon geen nederlandse review vinden..

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Denon AVR-1905

Endstufe: 7-Kanal-Endstufe
    6 Ohm, 1kHz, 0.7% Klirr

Front L/R: 115 W + 115 W
    Center: 115 W
    Surround L/R: 115 W + 115 W
    Surround Back L/R: 115 W + 115 W

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
  5. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    7.1 Dolby Digital Surround EX, Dolby Pro Logic IIx & DTS ES Discrete 6.1 A/V Receiver

hij word ook zo aangeduid..dus het zal idd wel 7.1 zijn..blijkt maar weer eens hoe goed ik duits kan }:]

Laatst bewerkt: 22 dec 2004
  6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat is waar, dan kan het er nog steeds bij gemixt worden. Maar dat lijkt me sterk.

7. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil waarschijnlijk deze gaan halen.
    http://www.qware.info/products/products_specifi.php?product_id=110
    Maar nou is mijn vraag aan jullie:
    Weet iemand of dit wat is? Hij kost maar 25€ bij Bart Smit. Ik kon wel nergens vinden hoeveel Watt de boxen hadden, heb daar verder ook geen verstand van.

Heeft iemand ervaring met deze, of met andere Qware producten?

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Sja, het zal natuurlijk niet veel soeps zijn voor 25 euro. Maar als je niet meer geld eraan wilt uitgeven kan je m best nemen.

9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    die denon is een 7,1 receiver.......en heeeeel scherp aan de prijs......leuk ding.
    wat ik niet weet is of deze receiver in het bezit is van een chipset die al 7,1 ready is of eventueel via software is op te waarderen als er straks echt 7.1 dvd/audio tracks op de markt komen.
    de versterking heeft hij iig wel al aan boord......ik zal eens verder gaan speuren.

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hij zet het signaal toch helemaal digitaal om van bv stereo naar 7,1.
    ook een leuke feature is dat deze receiver bv ook als 5,1 set te gebruiken is waarbij je de overige (op dat moment niet in gebruik zijnde) 2 kanalen kan aansturen om bv in een andere kamer ergens in het huis van een stereo muziekje te voorzien.

dus jij kijkt lekker 5,1 een filmpje in de woonkamer......en je moeder luistert in stereo naar haar frans bauer marathonmega cd in de slaapkamer............ik noem maar wat :)

11. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja kijk ik wil er niet al te veel aan uit geven, maar een beter geluid ben altijd wel voorin. Ik wil gewoon ff weten of het wat voorsteld, en niet dat het rotzooi is.
    Want voor 10€ meer heb ik deze van Thrust. Welke advies kun je me geven? Thrust of Qware?

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Zal niet veel verschil inzitten. Ik betwijfel ook of zo'n setje beter geluid geeft dan je TV. Misschien dat de subwoofer wel wat lage tonen eruit kan rammen maar voor de rest zal het meevallen. Je zegt zelf van of het wat voorsteld of dat het rotzooi is, ik zou zeggen rotzooi dus. Als je dan goed geluid wilt voor weinig geld kan je het beste even voor een logitech of creative setje kijken. Ben je wel wat duurder uit maar dan is het ook een verbetering.

13. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beter geluid dan je tv zal je waarschijnlijk altijd krijgen (neem aan dat je geen uberdure tv hebt) alleen al vanwege het feit dat er een subje bij zit.
    alleen het probleem met zo'n setje dat je over een halfjaar alweer geneigd bent uptegraden..net als pimmy zei kan je beter ff doorsparen voor een Creative/logitech..anders is die 25 euro weggegooid geld

EDIT: ga waarschijnlijk volgende week me denon halen..weet nog niet precies welke 1705 0f 1905 _O_

14. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga toch niet voor de Denon, ik heb ff rondvraag gedaan en hij is veels te zwak voor mijn luidsprekers. Wordt me aangeraden om voor wat meer vermorgen te gaan. Dus dat wordt een 5.1/6.1 voor mij.

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    wie raad jouw dat in godsnaam aan pimmy?

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat vraag ik mij ook af.
    Pimmy heeft advies gekregen om een versterker te kopen met meer vermogen dan de Denon.
    Ik vind de 6x 115Watt van de Denon al veel.

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    wat was de weerstand van jouw b&w speakers ook alweer.
    als het bv 6 ohm is dan gooit de denon die bij 8 ohm heel schoon 80 watts rms produceerd bij 0.07% vervorming er op dat moment gewoon een dikke 110 watt continue in.

110 watts rms bij een 0,07% thd is prima....ik weet zeker dat als je die denon vol open knalt dat hij er met gemak 130 watts in beukt.
    dit is meteen het verschil tussen bv een sony receiver,spullen van pioneer en tal van andere meelopers.
    bijna al deze merken geven halve en of misleidende info en gegevens op.
    het komt nog zo vreselijk vaak voor dat deze producten aangeprijst worden met enorme vermogens........die ze alleen leveren als piekvermogen of bij ruim 10 % vervorming van het geluid.
    tussen 10% en 0.07% thd(vervorming) zit niet een klein beetje verschil.......daar zit ongeveer de gehele indische oceaan tussen aan verschil.

daarom ben ik rete nieuwsgierig welke meneer/mevrouw jouw heeft wijsgemaakt dat de denon niet krachtig genoeg zou zijn voor jou b&W's.

ik denk zelf dat het een kereltje was in een of andere winkel....klopt dat?

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn plaatselijke Yamaha heeft mij heel goed voorgelicht.
    Voordat ik de RV-X540RDS heb gekocht heb ik ook eerst de gegevens op de site van Yamaha nagekeken.
    Ook heb ik de verschillende reactie van gebruikers op kieskeurig.nl gelezen.

Alleen kwam ik er achter dat MM een stuk goedkoper was dan de Yamaha dealer en
    heb hem toen maar gekocht bij MM.

Omdat mijn huidige speakers eigenlijk veel te licht zijn voor de Yamaha , ben ik nu de speakers aan vervangen.
    Als eerste heb ik de Subwoofer vervangen voor een Yahama YST-SW215.

@beuker (sr).
    Ik ben nog opzoek naar een goede speakers.
    2x front , 1x center , 3x rear.
    Beuker (sr) weet jij welke speakers ik hiervoor het beste kan kopen.

Gegevens Yahama.
    8/6/4/2 Ohm.
    90/110/145/180 Watt.

19. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Mensen op HTForum.nl De speakers zijn 4 Ohm

20. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    ik heb zelf nu nog een logitech z-3e setje voor me xbox staan, misschien dat ik later nog wel 5.1 koop, lijkt me namelijk een erg grote aanvulling op het "game-gevoel"

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina