1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    bij 4 ohm smakt de denon avr 1905(dat was hem toch??) die normaal bij 8 ohm 80 watts rms doet bij 0.07 thd er met gemak een 130 a 140 watts continue(rms) in.

zo uit mijn hoofd kunnen de b&w's maximaal 200 watts rms aan......kom je toch al redelijk in de buurt dacht ik zo.

meer power is niet echt een probleem voor je speakers....meestal is zelfs iets teveel beter voor je boxen als een te kort aan vermogen(met tekort bedoel ik iets van 2 keer 20 watts)en de kans op beschadigen bij spelen op "hoge" volumes is dan bij een te groot vermogen dan ook kleiner dan bij een receiver of versterker met een laag vermogen.

de denon trekt het met gemak pimmy..........zwaarder kan natuurlijk altijd.......maar houd rekening met een serieus hogere rekening aan de kassa.
    echt vermogen...kost ook een vermogen.

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind dat vermogen ook prima maar er was dus dat verhaal dat de 1905 te slap zou zijn en dat het dan niet meer goed zou klinken blabla. Maar de 1905 is dus een prima reciever voor mij?

3. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    en dit wordt beweert op een "ht" forum lol :)

wat doet die knakker daar die dit jouw wijs probeert te maken.
    een zwaardere amp kan idd in combinatie met de b&w's...met gemak...je kan zelfs de mijne eraan hangen(dan heb je 750 watts :+ rms bij 4 ohm) en dan speelt het ook prima,maar dat de denon geen power genoeg heeft is een fabeltje.

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Dus ik kan gewoon makkelijk voor die Denon gaan. Maar hoe de hell kom jij aan 750 watt, ik mis nu iets want ik kom alleen maar recievers tegen van onder de 200 watt (bij 8 ohm).

5. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vanmiddag naar de mediamarkt (staat toch bekend als redelijk goedkoop)
    Denon avr-1905 429 euri! :mad:
    Ik ga hem dan maar mooi in DLD halen voor 339 _O_

6. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    mijn 2 kanaals rotel kan zelfs volledig stabiel 2 keer 1500 watts rms leveren bij 2 ohm en dan nog 0.03 thd......das powerrrrrrrrrrrr.

bij 8 ohm(nu dus) draait hij op 2 keer 400 watts rms bij 0.03 thd.
    bij 4 ohm wordt het 750 watts rms bij 0.03 thd.
    en bij 2 ohm........zie bovenaan _O_

de 5 kanaals broer die daar op staat levert nu bij 8 ohm 5 keer 200 watts rms bij 0.03 thd.
    bij 4 ohm wordt dat 5 keer 330 watts rms bij 0.03 thd.
    en bij 2 ohm een 5 keer 600 watts rms.
    beide rotel versterkers trekken per stuk 1200 watt....das dus 2400 watt van het netwerk(en dan reken ik de actieve subwoofers er nog niet bij)..........genoeg voor een zeer intensief feestje dacht ik zo }:]

and again....the tower of power :+

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/106_0604.JPG[/plaatje]

Laatst bewerkt: 30 dec 2004
  7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je ooit op wereldreis gaat wil ik wel op je eindtrappies passen hoor beuk :)

Iemand nog een leuke tip voor een low budget receiver voor bij me pc-tje? Heb min of meer een 5.0 setje over die ik bij me pc wil neerzetten. Heb mijn oorspronkelijke mirage speakers nog, ooit nog 3500 florijntjes voor neergeteld en is toch zonde om die stof te laten happen. Wil er eigenlijk niet veel meer dan 3 a 400 euro's voor neertellen, 2de hands mag ook. Een leuk instapmodel marantz of een denon ofsjow.

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Kijk dat is idd power :) Maar dan wel ongelooflijk duur. Dat komt nog wel als ik later groot en sterk ben ;)

9. partyanimal

partyanimal Be afraid.If u dare!

Leuk Bevonden:
    0
    idd

@beuker(sr) Kijk us op www.hifi.nl moet je daar ff bij "UW SETS" een profieltje aan makuh.
    _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
    Kunnen we ff wat meer over je set leren kennen.
    Alleen als je zelf wil. Je moet je natuurlijk ook niet verpligd voelen hew O-)

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu de keuze uit deze twee:
    Logitech X-230
    Creative P-380

Welke is volgens jullie de beste? Volgens mij zit er niet zo heel erg veel verschil in namelijk. Het enigste verschil is de prijs, de Creative is 6€ duurder bij Media Markt.

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

kijk dan ook bv naar die denon avr 1905 tipex.......ik vind het persoonlijk een wereld ding voor die centen.
    hij kost nog geen 400 euro,heeft de mogelijkheid tot zelfs 7,1,je kan bij gewoon 5,1 een 2de ruimte van muziek voorzien,speelt zo'n beetje alle surroundformaten af en......'t is een denon......dus helemaal top.

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit ik zeker ook aan te denken. Zit nog een beetje te twijfelen of ik nu eentje koop of wacht tot ik me huidige denon ga upgraden en die dan doorschuif naar boven. Maar dat zal hoe dan ook nog wel een half jaartje duren want dan zijn weer 5 a 6000 euro verder :)

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

goed zoeken partybeest :) .......hij staat er allang tussen.

en zoals je wellicht al opgevallen is.......mijn setje is in vergelijk met een heleboel anderen maar kinderspeelgoed.........maar ik ben er vreselijk tevreden mee.

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

waarom schakel je ook niet over op rotel dan?
    de combi rotel b&w is als ijs met slagroom.

je houd anders gewoon je denon en gaat door voor een losse processor en de rmb 1075.......wat dacht u daarvan?

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ook Nad en Onkyo hebben nu zulke budgetversterkers met verdomd vele mogelijkheden. Gewoon ene paar winkels binnelopen en kijken waar een van die versterkers het goedkoopst is, vervolgens bij een andere winkel (die je het meest waardeerd) over de laagste prijs beginnen ;)

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het plan ook min of meer beuk :) wil de 1068 of de 1098 als voorversterker en een 1095 of 1075 als eind versterker.

Alleen de 1095 is een beetje overkill wellicht nu want ik heb al een 1080 (2x 200) en zit maar met een 5.1 opstelling op het moment. Wil wel weer naar 7.1 maar dan ik wil ik de b&w scm1's aan me muur (dat zijn dezelfde als de 805, me huidige fronts maar dan voor aan de muur).

Goedkoopste oplossing is de 1068 + 1075 + scm1's en dan later de 1075 upgraden nog wellicht.

17. partyanimal

Leuk Bevonden:
    0
    GEVONDEN!!!!!

Laatst bewerkt: 28 dec 2004
  18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    ik staarde mijzelf altijd blind op pure power......de rotels kwamen en de denon's gingen de deur uit.
    de 2 eindtrappen die ik nu gebruik zijn,en horen echt in het allerzwaarste segment thuis...........maar als je me eerlijk vraagt of ik hier nu ook gebruik van maak?

horen en voelen is geloven zou ik willen zeggen......helemaal de 2 kanaals rb 1090 is werkelijk een bullebakmonster versterker die totaal geen grens meer kent.
    het scala aan speaker's die uit deze versterker het volledige potentieel wilt halen is niet erg groot maar wat er wel is kost een fortuin.......ik zou de 1090 zo graag eens willen horen op een set zware nautilus speakers.
    de 901's die ik nu gebruik kunnen het volle vermogen wel aan maar zijn uiteindelijk toch min of meer een soort speakers die eerder thuis horen in een discotheek en klinken daarom ook echt het best als de muziek stevig aanstaat......zeer stevig aan bedoel ik dan ook.
    wat ik bedoel is.....ik maak niet altijd van deze teringherrie en ben er daarom ook van overtuigd dat een mooie set b&w's de rotel setup 3 keer beter kan laten klinken dan met de huidige speakers bij lagere volume's.
    voor dit genot heb je dus totaal geen 7 keer 3737464 watts nodig en is bv een rmb 1075 meer dan voldoende.
    tipex....heb je wel eens goed gekeken waar die rotel amp's tot in staat zijn bij bv het leveren van bv hun piekvermogen....ik meende dat zelfs hun allerzwakste model,de rb 1050 van 2 keer 70 watts bij 8 ohm,in staat is om bij iets van 1 ohm een piekvermogen eruit te blaffen van 470 watts bij minder dan 1% thd.
    enig idee wat er los gaat als je jouw rb1080 in combinatie met een rmb 1075 eens goed boos maakt????
    puur door het gebruik van een enorme overmaatse voeding hebben deze versterkers gewoonweg "altijd lucht".............in mijn geval teveel lucht want als ik beide eindtrappen echt "boos" zou maken dan zit je hier niet meer voor je lol.

daarbij zijn de 901's dan wel geweldige party beukers die je gewoonweg niet kapot krijgt......zelfs niet met de rb1090.......maar altijd die kolere herrie maken vinden zowel ik als de halve buurt hier ook geen optie.

19. partyanimal

Leuk Bevonden:
    0
    K denk nie dat dr zoveel verschil tussen zit. Maar je kunt ze toch gewoon even gaan beluisteren bij de MM of de Vobis ofzo.

K hep zelf dus de JBL scs200.5

http://international.jbl.com/home/p...rodId=SCS200.5/230&SerId=SCS&language=ENGLISH

en de STR-DE695B
    http://www.sony.be/PageView.do?site...ponents/HFC Receiver&productsku=STRDE695B.CEL

Weet iemand ook welke speaker kabels ik hiervoor ut best kan gebruiken?????

Btw. De Oehlbach kabels heb ik alleen om de Driades met de versterker te verbinden.

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Lol jouw set kinderspeelgoed beuk? Wat is mijn set dan in vergelijking met dat, een korreltje zand op het strand?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina