1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
  2. evisu

evisu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand hier uit opmaken of er een sub aansluiting opzit of anders hoe heet de aansluiting van een sub?

Audio in 2
    Audio uit 1
    Digitaal in (coax) 0
    Digitaal in (optisch) 0
    Digitaal uit (coax) 0
    Digitaal uit (optisch) 0
    Meerkanaals input x
    Pre-out x
    On Screen Display x
    Aansluiting naar PC x
    Luidspreker selector A, B, A+B

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het zou Pre-Out kunnen zijn, om welke receiver gaat het?
    De ene fabrikant noemt het Pre-out, de andere Sub-out, LFE-out enz...

4. partyanimal

partyanimal Be afraid.If u dare!

Leuk Bevonden:
    0
    K denk dat ut wel een sub-out is want anders zou hij tog gewoon bij de audio-uitgangen staan?

5. partyanimal

partyanimal Be afraid.If u dare!

Leuk Bevonden:
    0
    Dolby Surround is the consumer version of the original Dolby multichannel analog film sound format (Dolby analog and Dolby SR [Spectral Recording]). When a Dolby Surround soundtrack is produced, four channels of audio information—Left, Center, Right, and Mono surround—are matrix-encoded onto two audio tracks. These two tracks are then carried on stereo program sources such as videotapes and TV broadcasts into the home, where they can be decoded by Dolby Pro Logic® to recreate the original four-channel surround sound experience.

A result of Dolby's expertise in matrix surround processing, Dolby Pro Logic was the foundation for multichannel home theater, and was the reference decoder for creating the surround sound audio tracks in thousands of commercially available videocassettes, laser discs, DVDs, and television programs.

With the introduction of the Dolby Digital multichannel film sound format, Dolby Digital has replaced Dolby Surround as the preferred technology to deliver multichannel audio to consumers via DVD-Video, digital television, and games. However, every Dolby Digital decoder also provides a Dolby Pro Logic-compatible stereo signal on its analog outputs.

---------------------------------------------------------------------------------

In more than 40,000 cinemas and 30 million homes worldwide, Dolby Digital is the reigning standard for surround sound technology in general and 5.1-channel surround sound in particular.

Dolby Digital is a highly sophisticated and versatile audio encoding/decoding technology. Dolby Digital technology can transmit mono, stereo (two-channel), or up to 5.1-channel surround sound (discrete* multichannel audio).

The superior coding efficiency of Dolby Digital-and its ability to deliver high-quality discrete multichannel audio without compromising video quality-has made it the designated audio standard for DVD worldwide

Dolby Digital is also the preferred multichannel audio standard for direct broadcast direct to home satellite and digital cable systems. Nearly 25 million digital cable and satellite set-top boxes are currently in use worldwide supported by 30 million audio/video receivers equipped with 5.1-channel Dolby Digital decoding. Virtually every DVD-Video player sold today offers a two-channel mixdown of the Dolby Digital 5.1 movie soundtrack as well as a digital output for connection to a 5.1-channel audio/video receiver.

In the film industry, the Dolby Digital soundtrack is optically encoded right on the filmstrip, in the space between the sprocket holes. Placing the soundtrack directly on the film allows it to coexist with the analog track, a cost-effective and simple solution for film distributors and theatre owners. The sprocket hole area has also proven highly resistant to wear and tear, so that a soundtrack encoded in Dolby Digital will remain free of pops and hiss for the useful life of the print.

* The sound information contained in each of the six available channels is distinct and independent. These six channels are described as a "5.1-channel" system, because there are five full-bandwidth channels with 3 Hz to 20 kHz frequency range for Front Left and Right, Center, and Surround, plus one "Low Frequency Effects" (LFE) subwoofer channel devoted to frequencies from 3 to 120 Hz.

*** met dank aan www.dolby.com ***

-------------------------------------------------------------------------------

Check de FAQ!!!!!!

Laatst bewerkt: 16 jan 2005
  6. the game is on

the game is on Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heren, daar zijn we weer.

Ik zit zoals u weet nog steeds opgescheept met die (*&&^^&%& Ware soundset.
    samengevat komt het er op neer dat ik een set heb die geen optische uitgang heeft en ervan uitgaat dat het aangestuurde geluid al 5.1 gecodeerd is. Aangezien een decoder fucking duur is heb ik wat nieuws gezien. Is het niet mogelijk om een 5.1 dvd speler tussen mijn Xdoos en die soundset te zetten. Er is nu namelijk een aanbieding bij de Macro van een dvd speler voor 30E. deze stuurt wel digital dolby aan en heeft een optische aansluiting?

7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die dvd speler heeft hoogstwaarschijnlijk een optische uitgang en je hebt een optisch ingang nodig. Dus je hebt er niets aan.

8. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

de dvd op zijn kop neer zetten of andersom :+
    dan word het wellicht een ingang.

flauw he.......je kan hier idd niks mee.
    je heb een ingang nodig waar de xbox zelf zijn signaal in kwijt kan.
    het kan werken want er zijn wel dvd spelers met zowel een "in" als een "uitgang"......maar wat die kosten wil je echt niet weten.
    het wordt op deze manier van aansluiten in principe zo omslachtig en duur dat werkelijk geen mens op deze planeet het zo heeft aangesloten vrees ik.

9. the game is on

the game is on Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan wordt ik mischien wel de eerste;> nee maar helaas dan maar stereo luisteren en ff sparen voor een goeie set waar ik wel wat aan heb.

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Gooi die troep weg en spaar voor iets redelijks. Het gaat niks worden zo en het geluid wat eruit komt zal ook niet zijn om over naar huis te schrijven.

11. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Philips MMS 460 vind ik er zelf echt top uitzien en de prijs is zeer aantrekkelijk. ik zoek geen dolby digital, simpel omdat het me gewoon teveel kost. Kan iemand vertellen of ik deze 5.1 set op mijn xbox kan aansluiten of niet?

12. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar dan krijg je stereo geluid.

Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  13. BoneCrusherrr

Leuk Bevonden:
    0
    stero geluid? wat is stero geluid dan? is dat mooi of niet ?

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat hij stereo bedoelt en dat is gewoon normaal geluid.

Enne, je kan hem gewoon aansluiten op je xbox hoor. Dat kan bij alle 5.1-sets.

Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  15. BoneCrusherrr

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal wel even vragen of ik het in de winkel mag testen..ik vind het een onwijs mooie set met een mooie prijs maar echt jammer dat er dan geen digital op zit..

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Tipex? Beuk? Welke van de speakerkabels op http://www.hobo.nl/ kan ik het beste gebruiken? Ik wil niet van die super mega kabel maar ook weer niet al te simpele. Zolang het maar beter is dan het netsnoer wat ik nu gebruik :+

Nee maar er staat van den hul en monsterkabel van alle soorten en maten dus ik weet niet wat ik nu aanmoet. Ik heb toch redelijke speakers leek me zo (nu de versterker nog ;)) dus het moet wel goede kabel zijn. Help me please.

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb er zelf van den hul tussen hangen, effies checken welk type het precies is, gebruik 2 verschillende. Heb ook nog een stuk qed 25th anniversary aan me center hangen. Tientje per meter vind ik meestal wel meer dan genoeg :) Hoewel me nieuwe interlinks tussen me voor en eindversterker dan weer 150 per stuk zijn en had er maar 5 nodig :)

18. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze:
    Van Den Hul CS-122 €12,00
    Van Den Hul D-352 €18,00

19. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ongeveer 2x 3 meter nodig. Eigenlijk maar 1 x 2.5 meter en 1 x 1 meter maar ik wil de toekomst in de handhouden dat de speakers misschien nog is verder van de apparatuur gaan staan dus ga ik gewoon voor 2 x 3 meter. Verkoopt Hobo ook in halve meters? Dan doe ik 2 x 2.5 meter.

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ze gewoon effies bellen, ik doe ook alles telefonisch met ze.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina