1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar zijn idd veel discussies over...het vermogen. Ik heb er ook veel over gelezen in reviews, maar het is iets van continu die 50 of 45W terwijl anderen een piekvermogen geven ofzo, weet het ook niet precies. Wat iedereen wel zegt, is dat het niet allemaal om het vermogen draait; een 50 W kan veel mooier klinken dan een andere 100W. Maar ook de gasten van reviews vinden dat je het echt niet aan het geluid hoort en dat je er makkelijk grotere boxen aan kan hangen.
    Ik heb hem nog niet voluit gezet, dan gaat alles stuk denk ik 8) Maar ookal zet ik hem hard, dan vind ik het allemaal nog behoorlijk (heel erg) zuiver klinken. Maar ik ben natuurlijk ook niks gewend :9

    Yes, de plaatjes doen het in al hun glory _O_
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2005
  2. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat erg dan? dat vermogen..
    waar heb je t voor nodig?
    ik heb t volgens mij niet nodig..
    t lijkt mij n beetje overkill om meer te hebben

    gratz :+
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een grote ruimte met goed geluid wilt vullen, zul je wel veel vermogen nodig hebben. Voor mijn kamertje is de HK meer dan genoeg _O_
     
  4. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    het zou me verbazen als die versterker geen gem. kamer kan voorzien van een vrolijk deuntje. zolang je geen feestzalen wil vullen gaat het prima.
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou omdat Beuk zei dat je vervorming kreeg als je een versterker van 50 watt zo hangen aan speakers van 200 watt. Maar Harman Kardon is de enige die dat heeft en er zit vast wel iets achter :)
     
  6. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe groot is jouw "kamertje" dan?
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond dit in de CNET review:

    '...

    Regarding the AVR 130's modest power rating, we'd like to bring up another specification that's almost always a more reliable predictor of build quality and power: the receiver's weight. The AVR 130 tips the scales at 23.8 pounds, right up there with many 100-watt-per-channel receivers. In comparison, Sony's STR-DE895 receiver (110 watts x 6) weighs 21 pounds. That's why we weren't at all concerned with the AVR 130's modest ratings, and our listening tests confirmed that hunch.

    ...

    Any lingering doubts about the AVR 130's skimpy wattage rating vanished when we cranked the volume on the Terminator 3: Rise of the Machines DVD. Whew, the nuclear blast that follows the opening credits instantly demonstrated the AVR 130's heavyweight sonics; bass power, definition, and dynamic punch were all excellent.

    ...'


    Hij is inderdaad behoorlijk zwaar :9

    Uhm....3.5 bij 6 ofzo :9 met schuin dak O-) meer dan genoeg dus...
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2005
  8. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    die van mij is 3 bij 4.. met n gewoon dak..
    dus dat HK apparaat heeft meer dan genoeg vermogen voor mijn "kamertje"
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Vond deze op een ander forum.
    Leek me hier redelijk van toepassing.

    [​IMG]

    :cool:
     
  10. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0

    volgens mij kan een factor 4 prima
    50 watt versterker i.c.m. 200 watt speakers.
    maar misschien heeft beuker andere ervaringen.

    en een paar honderd watt is echt voldoende voor de gem. kamer
     
  11. 4thhorsemen

    4thhorsemen Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het ligt er maar net aan hoe puur een versterker zijn vermogen loslaat.
    geloof me...bij de receivers van harman kardon is het opgegeven vermogen meer dan voldoende om een ieder uit de bank de stampen.
    als harman 5 keer 50 watts rms claimt dan komen ze er allemaal uit bij een zeer lage vervorming van het geluid.
    resultaat....ook bij hogere volume's blijft de "sound" rotsvast,blijft helder en dynamisch en heeft geen lucht tekort.

    geeft een home cinema setje van de locale wasknijperfabriek hetzelfde vermogen op...reken er dan maar op dat als hij dit uberhaupt "mocht" leveren dat dit dan gepaard gaat met een enorme vervoming.
    resultaat....het geluid wordt vreselijk schreeuwerig is verre van zuiver en is niet meer te volgen.

    dit zorgt ervoor dat een kwalitatief goede en pure versterker/receiver van bv een 50 watts rms prima te gebruiken is samen met een speaker die met gemak de 200 watts rms aankan.

    gebruik je dezelfde speaker op een flut versterker die net genoeg stroom levert om het standby lichtje te laten branden dan kan je wel eens bedrogen uitkomen en zelfs de boel kapot maken.
    je speakers hebben liever teveel stroom dan te weinig...klinkt gek maar het is wel zo.
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ooooo wat een heerlijke dingen komen er toch weer uit in surroundland :)

    neem dit ding nou eens......water loopt in me bek als ik dit weer zie en krijg gewoon zin om weer terug te stappen naar old trusty denon haha.
    kijk en wees onder de indruk :+

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/1_gr_av_AVCA1XV_PSilver.jpg[/plaatje]
    44 kilo en 28 cm hoog(zelfde als de rotels by the way)
    10 keer...jawel...10 keer 170 watts rms bij 8 ohm.
    volledig 9.1 ready,behuist echt alle surroundformaten en man wat ziet hij er lekker uit.

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/1_gr_av_AVCA1XV_back.jpg[/plaatje]
    een paar aansluitingen voor de nodige apperatuur whahaha:+......ik ben de weg al bijna kwijt lol.

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/1_gr_av_AVCA1XV_inside2.jpg[/plaatje]
    de binnenkant met de bekende koelribben plus een of meerdere ventilatoren om de handel koel te houden bij warme prestaties.


    wat een pracht van een receiver......oja de prijs.





    6100 eurootjes.....en hij is deze allemaal waard.
     
  14. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    6100 eurootjes en nog geeneens meer stekker ingangen.. :+
    zelfs mijn stokoude onkyo heeft dat :9
    kan je cassette recorder, platenspeler, etc van stroom voorzien 8)
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    waarom ook niet je zonnebank en wasmachine :+

    vroeger zag je dit wel vaker(toen we ook nog kuilen hadden en geen drempels) zodat je alles door kon lussen........wat overigens vreselijk stom is want je steelt stroom van je receiver die hij maar al te hard nodig heeft...wisten ze vroeger veel joh :confused:
     
  16. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht gewoon dat het een soort ingebouwd stekkerblok was..:?
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    nee want hij haalt zijn stroom uit dezelfde voeding die de versterkers ook voed........kijk maar eens goed achterop.
    ik weet zeker dat er een vermelding op staat die doorgeeft dat je bv maar maximaal 250 watts extra mag trekken.
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn nieuwe HK zitten er 2 O-) (zit niks in hoor :p )

    Zeeeeeer sick ding btw _O_ zit er iets achter dat onderste paneel?
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  19. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    die oude onkyo dingen van mij zijn zo oud dat ik ze nu makkelijk als stekkerblok kan gebruiken..8)
     
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi ding die denon maar ik heb toch liever losse componenten hoor, al dat spul in 1 doosje dat is niet ideaal plus als er iets stuk gaat ben je gelijk alles kwijt.

    Vandaag maar eens gebeld over me rotel want ik had al twee weken niets gehoord. Dus ik dealer gebeld, deze had nog niets gehoord en zou rotel gaan bellen. Dus ik werd later teruggebeld, ze waren er net mee bezig bij rotel, right..... anyway ze hadden geconstateerd dat er geen video uitkwam, nee echt? :) Het lag toch kennelijk niet aan de eindgebruiker, verassend allemaal :) Ze gingen kijken of ze het konden fixen, dus hopelijk hoor ik binnenkort weer wat en kan ik hem weer in ontvangst nemen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina