1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @evisu: je hebt zowieso 6 kabels naar de 6 speakers. Daarnaast moet je er kabels van je geluidskaart naar de speakerset toe, dit zijn er waarschijnlijk 3. Dan heb je ook nog een stroomkabel en dan heb je ze allemaal geloof ik.

    @JKI: Als je een echt prologic versterker hebt zitten er waarschijnlijk ook maar 3 speakers aansluitingen op, voor surround geluid schiet dat een beetje te kort. Een Dolby digital versterker zal wel vaak prologic weergeven over alle speakers.
     
  2. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0

    Om surround geluid uit de xbox te krijgen hep je egt een dolby digital decoder nodig. En die zit niet in een dolby prologic versterker.... helaas
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil misschien de philips FR760 of heel misschien FR740 kopen, maar daar staat op de kieskeurigsite dat het een prologic versterker is. Er zitten wél 5 uitgangen voor boxen op... (en een subwoofer)


    Edit:mad:partyanimal: maar waarom heet deze versterker dan een surroundversterker? :confused:
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2005
  4. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0


    deze versterker heeft geen decoder voor dolby digital. Je kunt er alleen surround geluid uitkrijgen door een dvd-speler met ingebouwde dolby/dts decoder aan te sluiten. Maar dat kan dus niet met de xbox of je moet een externe decoder gebruiken (eigenlijk een aparte voorversterker of surround processor dus) maar dat loopt aardig in de centen,,,,,,,,,,




    EDIT: @ JKI omdat hij meerkanaals signalen kan versterken ipv 2 kanaals
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2005
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe weet ik eigenlijk dat kieskeurig gelijk heeft en dat het een prologic is en geen digital? Staat dat eigenlijk op de versterker zelf?
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk op de philips site ....
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    daar staat ie niet...

    Laat eigenlijk ook maar. Ik snap waarom een surround versterker geen coax of optische ingang hoeft te hebben, en dus weet ik ook waarom die FR760 geen zin heeft als ik hem voor mn xbox wil gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2005
  9. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een probleempje. Ik heb een Creative Soundblaster Audigy 2 ZS geluidskaart (met een digitale uitgang) en een Logitech Z-5500 speakerset. Dit wil ik graag digitaal aansluiten. Ik weet dat het moet kunnen, maarrrr.... ik heb een digitale RCA kabel gekocht (voor veel geld, met THX-certificaat enz. van monstercable) en die past wél op de speakerset, maar niet in de geluidskaart.

    [​IMG]

    Er zit ook geen optische uitgang op de geluidskaart (helaas) en in de beschrijving stond een heel ander soort kabel. Aan één kant RCA en aan de andere kant een soort van plugje zoals je die ook bij analoog ziet. Ben bij een aantal computerwinkels geweest en ook de Radiobeurs maar niemand heeft dat kabeltje.

    In sommige reviews heb ik gelezen dat de combinatie van een Audigy 2 ZS en een Z-5500 prima geluid geeft, vooral als je het digitaal aansluit want dan maak je gebruik van o.a. DTS96/24 als je dvd's afspeelt. Maar ik weet dus niet hoe ik het digitaal kan aansluiten.

    Kan iemand me hiermee helpen ? :{
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik doe werkelijk nooit wat met pc geluids kaarten ,maar als ik dit zie dan zal het toch bij analoog blijven.
    de 6 kanalen worden ook hier direct al analoog uitgegeven en zijn al omgezet door de geluidskaart zelf.
    nogmaals ik doe hier nooit wat mee maar als ik dit plaatje bekijk dan zie ik alleen de mogelijkheid om dit via 6 losse tulpstekkers aan te sluiten aan je versterker.
     
  11. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is kun je de meest linkse uitgang gebruiken als digitale uitgang, hier moet je een kabeltje hebben met aan de enne kan rood-wit tulip stekkertjes en aan de andere kant een walkman / analoog stekkertje. Als je dan de wittuh tullip op de digitale ingang prikt werkt het. Wel in je software van creative instellen dat je digital output via spdif wilt.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2005
  12. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik gaf dus al aan dat er wel een digitale uitgang op zit. De tekst digital out (helemaal links) verklaart dat ook wel he... Bovendien wordt dat ding aangeduid met de naam : Creative Soundblaster Audigy 2 ZS digital.
     
  13. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Enig idee waar ik dat kabeltje kan vinden ? Gerenomeerde zaken (zoals bijv. Radiobeurs of Dynabyte) hebben dat niet. Ik vraag me eigenlijk ook af waarom Creative voor deze manier heeft gekozen, als er nauwelijks ondersteuning is voor die kabels. De Audigy 2 ZS is een van de bekendste goede geluidskaarten voor de gewone consument...
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Elke electronica boer heeft het wel, tis redelijk standaard kabeltje maar het is niet echt een mooie oplossing maar met een dergelijke kaart kun je niet anders
     
  15. evisu

    evisu Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die weet waar ik deze kabel kan vinden, liefst een mooie link :)

    Multi Format RGB Scart / AV-S Cable
     
  16. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ze bijvoorbeeld bij www.conrad.nl bestellen. Klik daar even links in het menu op "AV kabels, adapters & stekkers" en vervolgens op "Cinch-/jackplugkabels"
     
  17. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zijn helemaal de verkeerde kabels. Dat is met 2 RCA uitgangen, en is gewoon voor stereo. Dit moet digitaal zijn voor dolby digital en aan iedere kant maar 1 stekker. Heeft er dan echt niemand een audigy 2 zs met logitech z-5500 en dan digitaal aangesloten ??
     
  18. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dus wel een geschikte kabel, maar als je het denkt beter te weten prima hoor... Ik heb het je nu 2x uitgelegd, je handleiding geeft precies hetzelfde aan maar nee we hebben het allemaal verkeerd....
     
  19. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit staat ook gewoon op de site van creative.... Ik heb het thuis ook zo aangesloten op mijn audigy icm met mijn denon 3805.... het werkt.... probeer het nou maar gewoon.

    Dat het een stereo kabeltje is wil niet zeggen dat er geen dolby digital signaal over heen kan.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2005
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol


    eeehhh.. :{


    nee.


    volgende keer is het wellicht een intellectuele oplossing om eerst eens uit te zoeken wat wel de mogelijkheden zijn met een los surroundkaartje en een multi media speakersetje ipv van de boel maar aanschaffen en tegen een probleem oplopen.
    je bent iig zeker niet de eerste en inmiddels kijk ik hier nergens meer van op.

    veel succes er weer allemaal mee.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina