1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoneCrusherrr

    BoneCrusherrr Cold SynerGy

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
  2. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    je kunt ook een apparaat met een externe geluidskaart kopen..
    daar zit volumeregeling in, een mute knop en je kunt er een 5,1 setje op aan sluiten..
    zag m vandaag in de MM folder voor 57 euro..
    (dus jouw budget is niet toereikend voor deze optie, gok ik..
    of er moet voor 43 euro een leuk setje te koop zijn..
     
  3. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even over de geluidskaart van Beowolf:

    Waarom hebben ze een 3.5mm conector gebruikt ipv een RCA connector. Dit is tog onhandig (je hebt immers een verloopje nodig) en ten 2e de verloop kabeltjes zijn niet 75Ohm en meestal owk niet afgeschermd dus het kost je heel veel kwaliteit.....


    Of ben ik nou gek??????????????????????????
     
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Op dat laatste kan ik geen antwoord geven maar op het eerste wel :) Het zal wel een kwestie van geld zijn vermoed ik, dat is het altijd als je iets niet snapt :) Op de kwalitief betere kaarten zitten wel gewoon netjes rca connectoren. Creative maakt kaarten voor de massa en zijn qua geluid niet zo geweldig, dat kabeltje ga je echt niet horen denk ik.
     
  5. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer, maar dan ben ik bang dat die ene 1 % net waar blijkt te zijn. Na wat research vond ik dit : http://www.tweakers.net/pricewatch/35588
    Creative setje 5.1 ong. 70 euro. Maar kan ik die dan op m'n PC en xbox aansluiten of heb ik bij mijn PC nog een andere geluidskaart nodig?
     
  6. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1

    Op een goedkopere geluidskaart van trust zit zelfs een (aan coax superieure) optische uitgang, dus echt duur zal het niet zijn. Ik vraag me ook af waarom het er niet gewoon op zit.
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    coax is superieur aan optisch.

    Maaruh is het nog gelukt met je kabeltje?
     
  8. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    nog niet, moet nog even software krijgen om te testen of er dolby digital uit komt. ik post het wel als het gelukt is.
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    dolby digital zou geen probleem mogen zijn, meeste dvd afspeel software kan daar wel mee overweg, alleen dts is lastiger.
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er ook een xbox kabel met coax audio uitgang? Of kan je nier verder dan de HD A/V Stekker met optische uitgang?
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik dacht dat er wel een microsoft kabel was die ook coax had.....dat was die kabel die ook die component aansluitingen had voor hd tv.
    ik meende dat die naast optisch ook coaxiaal aan te sluiten was.....de kabel is alleen heel erg lastig te krijgen in de winkels hier in nederland...bestellen via internet dus.
     
  12. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0



    Die kabel werkt alleen op NTSC xboxen en voor de Pal versie is geen vergelijkbaar product. :mad: :'-( :mad: :mad:
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mja logisch, hier is (helaas) HDTV nog niet echt bekend. Maar voor de xbox 2 komt vastwel ook voor PAL HDTV aansluitingen etc.
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ik weet niet of je gelijk hierin heb.........de aansluiting op achter de xbox zelf is gelijk als de pal versie net zoals de aansturing van de videokaart binnen in de xbox.....componentkabels op een pal xbox kan gewoon.

    of het signaal progresief is is een tweede maar werken doet het wel want er zijn toch echt mensen hier die hem zo hebben aangesloten met de daarbij behorende advanced hd pack kabel(of hoe hij ook alweer heet).
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2005
  15. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0


    Ze zeiden bij de Xbox klantenservice dat de kabel niet werkte op PAL xboxen. Mss is dr wel een modchip voor, maar die dingen moet je verafschuwen en sterk veroordelen. O-) O-) O-) O-)
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    whahaha....jij boefje lol :+



    ik zal nog eens wat gaan lobyen.....volgens mij kan je deze kabel wel gebruiken maar een volle 100% durf ik nog niet te geven.
     
  17. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    @Beuk en Tipex

    Een maat van me heeft een oogje op het volgende: Rotel rc1070 voorversterker en een Rotel rb1070 eindversterker.

    Is het wat?
    hij weet niet wat hij ervan moet verwachten.
    Hij is sterk aan het twijfelen tussen deze twee en een NAD S-300 versterker.
    Hoe zouden jullie de klank omschrijven van Rotel, bij ons in de buurt is rotel niet 1-2-3 te beluisteren.... :eek: :{
    Hij wil deze gaan gebruiken i.c.m Dynaudio contour 1.3
     
  18. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ff een kort vraagje
    kan een dolby surround set ook op een mono tv
     
  19. chilly_willy

    chilly_willy Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe.. aangezien je je tv helemaal niet meer gebruikt voor het geluid is het antwoord natuurlijk ja.
     
  20. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0

    Als je even iets duidelijker bent kunnen we mss ook uit je vraag opmaken waar/hoe je de set (op) precies wilt aansluiten en waar je hem precies voor wilt gebruiken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina