Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Rotel klinkt over het algemeen redelijk neurtraal, wat ik zelf als een groot pluspunt zie. Hoe deze specifieke uitvoeringen klinken durf ik niet te zeggen want ik heb ze nooit gehoord. Voor geschikte recensies kijk ik meestal op: www.ecoustics.com daar zijn vaak een flink aantal reviews te vinden van bekekende hifi tijdschriften / websites. Daar wordt ongetwijfeld meer vermeld over genoemde apparatuur.
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    FF een leuk vraagje tussendoor:

    Krijg je nou echt een wereld van verschil als je je stereo-versterker met 4 aangesloten boxen die je in elke hoek van de kamer hebt staan vervangd door een dolby digital 5.1 versterker? Of maakt dat niet zo gek veel uit? Is het echt de moeite waard als je al een goede stereo versterker hebt?
     
  3. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoort de geluiden die achter je zijn achter je.... :+
    Center mixt ie geloof ik op de 2 fronts.
    Je moet dan gewoon bekijken of dat voor jou een echt belevingsfactor erbij is, en of dat de meerprijs waard is.
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde eigenlijk te vragen of het nou echt heel erg anders klinkt dan met 4 boxen op een stereo versterker ipv een dolby digital versterker. Hoe het werkt weet ik ook wel ;).
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    als je echt weet hoe het werkt dan kan je lijkt mij ook wel verzinnen dat het verschil niet een beetje is maar gewoon enorm.

    al heb je op je stereo versterker 23 speakers aangesloten en plaatst daarmee je hele kamer vol dan heb je (zo ie zo een beste versterker :) ) een bak herrie maar het zijn maar 2 kanalen.
    echt richting kunnen bepalen waar iets bv "vandaan" komt kan je gewoonweg niet uitgezonderd van links en rechts door het stereo effect.
    het complete geluidsspoor wordt maar door 2 kanalen gefrot en komt niet to zijn recht.

    neem je een 5,1 receiver(laat staan een 6,1 of 7,1 wat tegenwoordig ook niks meer kost)dan heb je geen 2 kanalen meer maar respectievelijk 6,7 of 8 kanalen die ieder op zich staan en allen hun eigen taak hebben om jouw gehoor te vertellen waar wat plaats vind.
    volledig omringd met niet alleen muziek maar ook met alle effecten en achtergrondgeluiden(en die zijn vaak het coolst) zit je helemaal midden in de game.

    stereo en dolby digital........niet met elkaar te vergelijken.
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor het antwoord_O_. Ik ga nl misschien de Sony STR-DE485E kopen. Zeer relaxt ding. Alleen een vraagje:
    Waar is zijn de video ingangen en uitgangen die op zo'n versterker zitten nou eigenlijk voor?
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je je receiver als video switch gebruiken. Hoeft er maar 1 videokabel van je receiver naar je tv. Bij mij is dat er handig want al mijn hifi / console shit staat 10 meter bij me tv vandaan, hoeft maar 1 kabel naar me tv.
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand ervaring met de Sony STR-DE485E?
    [​IMG]
     
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje:
    Heb je bij een surroundversterker een actieve subwoofer nodig, of is een passieve ook goed?
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    het ligt er ook maar net aan of het wel kan.

    een passieve subwoofer heeft uiteraard geen versterker aan boord en zal dus door een externe(losse) versterker moeten worden aangestuurd.
    ik heb nog niet de tijd gehad om je sony receiver te bewonderen maar ik betwijfel dat deze rekening houd met een passieve subwoofer en gewoon voor de actieve variant gaat zoals de meesten doen.

    iig wel heel veel plezier met je receiver(mocht je hem kopen).
     
  11. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo mensen

    ok ik heb dus een DVD home cinema set en ik wil 5.1 geluid van mijn xbox. wat heb ik nodig en welke optical aansluiting heb ik nodig op mijn dvd (in of out?) dan weet ik wel dat ik een advanced scart nodig heb en een optical kabel(welke?) en hoe duur kom ik dan opgeveer uit: Advanced scart+optical kabel?

    alvast bedankt,

    Snike
     
  12. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    het geluid van je xbox moet je HomeCinema "IN". Het optische kabeltje kun je in de startpost terugvinden, hoeveel je hieraan zelf welt uitgeven moet jij weten.
     
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    De advanced scart kost 30 euro, wat een optische kabel kost weet ik niet.
    Je moet het zo zien: je stopt een spel in je xbox, daarvan moet het geluid naar je homecinemaset. Dan komt er dus eigenlijk geluid uit je xbox (Adv. Sc.) en dat moet er bij je homecinemaset weer in. Daarom heb je dus een optische ingang in je versterker van je homecinemaset nodig. Als je dat niet hebt kan je geen surround geluid uit je xbox krijgen.

    /Edit: in de Dolby Digital FAQ staat hier meer over.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2005
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Of lees de startpost
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een beetje een té algemene vraag, maar toch:
    Welk merk is in verhouding beter (met surr. versterkers): Denon of Sony. Kheb nl 2 versterkers op het oog: de sony versterker die ik op de vorige pagina postte en een denon versterker:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou altijd voor denon gaan
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook wel goede ervaringen met denon. 'k Heb nu de Denon DRA55, hij is best oud maar geeft erg goed geluid. Diepe bassen, ruim vermogen, etc. Maar wat is nou eigenlijk het beste (goedkope) merk bij surroundversterkers? Denon? Harman Kardon?
     
  18. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een denon,ik ben er heel tevreden mee, mooi design en geluid.
    Van wat ik hoor bieden de denons in hun prijs klasse vaak iets meer opties dan de concurrenten, maat of je daar altijd gebruik van maakt...
    Ga eens luisteren/reviews lezen en bepaal wat je belangrijk vind (5.1/6.7/7.1 etc) dan hou je vanzelf een paar merken over.
    Let ook goed op de prijzen die kunnen nogal eens verschillen. :D
     
  19. ScaboO

    ScaboO Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo ik heb net mn Mordaunt Short surround set binnen en Marantz receiver, nou heb ik dit hele topic doorgebladert maar kan niet meer die site vinden van die elektronica winkel waar die optische kabels redelijk goedkoop waren? Iemand please voor mij die link _O_
     
  20. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina