1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Even een vraag, weet iemand een site waar je van die speaker ''dragers/houders'' kan halen voor mijn Z-5500. Heb overal gezocht: Google, Tweakers etc etc. Maar kon niks vinden.
     
  2. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    De vorige versie van Logitech z-680 maar ook andere modellen hadden last van ruis,..nogal veel klachten waren hierover niet alleen in NL maar ook in andere landen.
    Ze hadden dit gefixed door een nieuwe versie control pod uit te brengen maar bij sommige mensen bleven de speakers ruisen.
    Ik vind ruis dus echt irritant, nu heb ik altec lansing mx5021 deze ruisen ook maar niet zo heel erg.

    Nu wil ik eigenlijk nog een 5.1 set aanschaffen. Want ik mis toch de surround, ik twijfel dus nog tussen logitech z5500 of een gewone component + JBL surround/sub set.

    Ik kan de z5500 bij Alternate kopen woon in de buurt alleen hebben zij zo'n gare klantenservice bedacht dat als iets niet defect is moet je 13,50 euro onderzoekskosten betalen. Ruis is altijd iets wat subjectiefs aan de oor, dus als ik een z5500 koop en ik heb ruis dan is het zwaar kut want bij Alternate zullen ze waarschijnlijk zeggen dat ik dan te kieskeurig ben en dat het zo hoort. Ik heb ook geen zin om ding bijvoorbeeld terug te sturen naar logitech en dan 3 weken wachten en dergelijke.
    Kan iemand confirmeren of hij zij met een z5500 set last heeft van ruis/gesis.

    Of anders een goeie combo aanraden receiver + set ongeveer 400/500 euro?
     
  3. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik heb de Z-5500 en je hebt eigenlijk geen last van ruis, tenzij je geluid uitzet en heel dicht bij een speaker gaat staan anders niet.:)
     
  4. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dat is mooi, ik bedoel eigenlijk dat je ruis al kan horen vanaf 1/1.5 meter vanaf je speaker vandaan.

    Ik zoek eigenlijk een winkel die niet moeilijk doet als er ruis op zit dat ze dan omruilen. Of iemand die een ruisloze set te koop heeft?
     
  5. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Dat is gelukkig niet het geval, daarom is trouwens de Z-5500 uitgekomen, om zulke irritante ''foutjes'' eruit te halen.
     
  6. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik lees op het logitech forum aantal die last van ruis/gesis/buzzing uit de sub en sommige speakers horen. (moet je ff googlen op z5500 + hissing)

    En las ergens dat Graveheart ook last had van ruis, en dat allemaal met Z5500...
    ben daarom dus er nog niet zeker van.

    Wel jammer anders had ik hem meteen gekocht.
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Had.
    Na het schoonmaken van m'n kabels en goed aandrukken heb ik niets meer te klagen.

    Eigenlijk alleen dat m'n slaapkamer te klein is om deze set volledig tot z'n recht te laten komt. :)
     
  8. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Had je hem nou verkocht?
     
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je lange kabels hebt blijf je altijd ruis houden (behalve als je van die dure hi-end kabels hebt natuurlijk). Een speaker krijg je bijna nooit ruisvrij.

    Enne, wat betreft die keuze tussen component/logitec: ik zou als je een echt goed geluid wilt altijd voor component gaan. Bij van die setjes zoals die van logitec heb je denk ik wel goed genoeg geluid om te gamen, maar daar blijft het dan ook bij. Je moet er niet aan beginnen om er muziek op te gaan luisteren, want dat klinkt vaak niet heel erg goed...
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nee, hij's nog steeds in m'n bezit. :cool:
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nou eigenlijk beter:
    5 speakers van hetzelfde merk en type kopen en die als surroundspeakers gebruiken, of bijv 2 goede frontspeakers kopen, 1 centerspeaker en 2 speakers achter je (weetikveel hoe die heten:D)?
     
  12. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Invloed van kabels op het geluid kan je echt verwaarlozen, tenzij 1000 meter of dergelijke hebt. Logitech ruis was echt een bekend én ook een erkend probleem.
    Ruis was gewoon irritant dat ook zelf ook als je pc aanstaat met 4 fans op volle toeren, je het gewoon kon horen. Ik heb nu bij me altec lansing mx5021 ruis die hoorbaar is ook terwijl me pc aanstaat, op zo'n 2 meter kan je zelfs het ruis horen. Ik begrijp wel dat ruis bij elke high-end hifi/5.1/6.1 set wel hoorbaar is, maar bij een afstand van 2 meter is dat echt niet begrijpelijk als kijkt naar de prijzen van sommige sets. Zelfs me oude trust en creative set waren gewoon echt stil als er geen geluid doorkwam. Dat het probleem erkend was door logitech bij z680, zegt al genoeg vind ik.

    maar graveheart wou je het setje niet kwijt? Zo JA, dan heb ik al 1 potentiele koper voor je..
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2005
  13. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je dan wel een hele goeie combo moet vinden, meeste 5.1 sets zijn wel vaak op elkaar afgestemd en geef ongeveer dezelfde type tonen en klanken. Dan wanneer je verschillende speakers gebruikt, lijkt mij vanzelfsprekend. Maar als je een goeie combo vindt kan dat misschien wel beter zijn.

    http://forums.logitech.com/pe/forums/displaypost.jsp?postID=10132279

    Buzzing Humming subwoofer
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2005
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als jij je set harder zet, gaat de ruis dan ook harder? Als dat het geval is weet ik zeker dat het aan je set ligt. Bij mij is dat nl niet het geval dus ik denk dat het door de kabels komt.

    Ik vroeg me eigenlijk af:
    Zou het ook mogelijk zijn om zelf je eigen box te ontwerpen en te maken? En wat heb je daar dan voor nodig (luidsprekers en hout 8) )? Ik heb weleens van een programma op de computer gehoord die berekent hoe je zelfgemaakte box afgesteld moet worden. Weet hier iemand meer van?
     
  15. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ruis is niet afhankelijk van de volume, het is gewoon een constante ruis alsof de power supply stoort zodra er stroom doorheen loopt. Het is gewoon een defect maar ik kan er wel mee leven.

    Als de volume open draait dan hoor je de ruis ook niet meer dus op zich is het niet erg, maar ik probeer me niet te focussen op de ruis dan maakt je het voor jezelf alleen maar frustrerender 8)
     
  16. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb bij me z 5500 ook een soort brom uit de subwover, alleen ik ging er eigenlijk vanuit dat dat normaal is omdat ik het niet meer hoor als ik aan het gamen ben?
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    @!SIC!: Zou het niet leuk zijn om een apparte thread te starten met de titel: "show je audio-set hier". Lijkt me iig wel leuk. Of vind je dat overbodig omdat deze thead er ook al is?
    (Ik dacht: ik vraag 't maar ff voordat 'ie dichtgegooid wordt:D).
     
  18. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is niet goed, ik zou als ik jou was omruilen voor een andere, voor 300 euro mag je toch wel verwachten dat ie gewoon stil is. Zelfs mijn cheap ass Trust speakers zijn gewoon stil als ik volume op nul draai.

    lees: http://forums.logitech.com/pe/forums/displaypost.jsp?postID=10132279

    Misschien klinkt het nogal kieskeurig maar sommige mensen zoals ik kijken soms snachts of laat in de avond een film, en dan draai je volume knop niet zo hoog. Dan is ruis gewoon echt irritant..
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2005
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dan wel geen surround-set, maar mijn Philips Motional Feedback Boxen (MFB) geven ook ruis als ik het volume op nul heb staan (komt waarschijnlijk omdat er 8 meter snoer tussen zit :p ). En MFB's staan er niet om bekent dat ze niet goed zijn...

    /Edit: Foto (sorry dat 'ie zo klein is, maar deze heb ik ff snel van het internet geplukt;)):

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2005
  20. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, tot binnen welke straal (meters) is de ruis hoorbaar?

    Heb je zo'n grote kamer dan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina