Ik had een 3500DTT, en een GD580 en nu heb ik Altec Lansing mx5021 maar dat is een 2.1 set.
Ik wil nog binnenkort een 5.1 set kopen. Ik twijfel nog tussen
DDTS-100 met GigaWorks S750 THX 7.1
of Logitech Z5500
of Sony Reciever stre-?? met JBL scs 138
Maar het is allemaal nogal erg prijzig, en mijn kamer is niet zo groot. 3,5m bij 3,5m misschien is dan 500watt of hoger nogal teveel.
Dus ik heb zelf ook wat research gedaan, T5900 + Dtts-100 was een goeie combo niet te veel watt ongeveer totaal 90watt. Ik zet geluid toch nooit echt hard vanwege de buren. En die speakers met tweeters erin vind ik wel erg aantrekkelijk.
die decoder DDTS-100 kan ook 7.1 supporten dus 7 speakers!
deze speakers heb je dan nodig t7700 is ook niet zo duur:
Misschien dat ik deze set neem bij elkaar ongeveer 200 euro. Is niet zo duur. De bass is niet zo heel sterk, maar wel voldoende. Maar persoonlijk houdt ik niet zo van bass, een diepe zware bass vind ik wel mooi. Maar dat hoor je toch niet continu. Het is leuk voor explosies. Ik vind surround, helder en zuiver geluid belangrijker en vooral dus de midden en hoge tonen. Dus dat je bijv het tokkelen van gitaarsnaren kan horen en als bijv iemand praat dat je ook de beweging van de lippen kan horen. De gd580 was niet zo best met hoge tonen, waarschijnlijk omdat er geen tweeters inzaten. Nu met de t5900 en t7700 wel.
T7700 wordt volgens mij niet meer geleverd, t7900 is de nieuwe versie:
235 euro alles onder rembours *)
Laatst bewerkt: 20 mrt 2005