1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het volume uit staat hoor je het wel door de hele kamer (niet heel hard hoor, maar nog wel hoorbaar) en dat is ongeveer 3 tot 4 meter. Als ik het volume echter opendraai hoor ik niets meer.
     
  2. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dan met een openingspost, met welke (pc) speakers op dit moment op de markt zijn. Zoals z5500 en dan uitleg etc. erbij.

    Maar ook sommige Home Cinema Sets en Losse componenten in comb. met speakers binnen een bepaald (betaalbaar) budget.
     
  3. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook wel eens geprobeert om de speakers op een andere versterker aan te sluiten?

    Het kan ook aan de versterker/receiver liggen, die een signaal blijft afgeven terwijl er geen signaal doorkomt en volume op nul staat.

    Maar 3/4 meter? Persoonlijk vind ik dat niet acceptabel maar ik denk dat het aan je versterker/receiver ligt :)
     
  4. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Dat is normaal, dat komt vanwege dat er ander elektronisch spul er vlak bij staat. (tv bijv.)
     
  5. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet altijd de factor, lees maar eens dat logitech forum, ook al plaats je in een omgeving waar geen enkele elektrisch apparatuur aanwezig is. De buzz hoor je nog steeds uit je subwoofer. Het is niet bij alle z5500 maar bij een paar..
     
  6. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Link naar SonySA-VE155 surround setje

    Ik weet niet of het al een keer gevraagd is, maar heb je voor dit soort setjes nog een versterker nodig?
    Of kun je deze ook gewoon zo op je XBOX aansluiten?
    (op t plaatje lijkt t my dat je nog versterker nodig hebt maar k kan t ook fout hebben :9 )
     
  7. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja heb je nodig.
    Anders stond er ook wel specificaties vermeldt over sound decoding zoals Dolby Digital en DTS enzo..
     
  8. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan haal k wl een Creative GD580 of een Creative labs inspire 5.1 5500 die topicstarter geeft.

    Of zij er ondertussen alweer andere goede setjes onder de 200 euri?
     
  9. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    GD580 vond ik niet zo goed klinken, subwoofer is te zwak en wordt snel bonkerig, bij de satellite speakers mis je totaal aan midrange tonen. Het geluid klinkt nogal hol en statisch, zit geen enkel dynamiek in. Surround geluid is oke, maar het komt niet echt dichtbij ''bioscoopgeluid'', het geluid speelt zich rondom je heen, je ziet er niet ''in''.

    Misschien onder de 200 euro --> creative ddts-100 decoder in combinatie met creative t5900. Ik heb ze niet beluisterd, maar de t5900 zit er tweeters in bij de front en centerspeakers, wat voor de hoge frequentie ten goede komt. Maar ook de midrange tonen kunnen beter weergeven worden.

    Moet je maar eens googlen op foto - gd580 en T5900 dan zie je dat bij die andere 3 speakers zo'n kleine tweeter is toegevoegd.

    Als je bij 4launch bestelt kom je net onder de 200 euro.

    Creative DDTS-100 decoder
    & Creative T5900

    Ook belangrijk vermelden is dat
    GD 580 :
    Dolby Digital
    DTS
    Dolby Prologic II
    [​IMG]
    5500:
    Dolby Digital
    Dolby Prologic II
    [​IMG]

    DDTS-100:
    Dolby Digital EX
    Dolby Digital
    DTS EX
    DTS
    Dolby Prologic Surround II
    (en nog wat andere modes)
    [​IMG]
    T5900
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2005
  10. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Azumanga,
    ik zal even rondkijken
    Welke setje gebruik jij zelf?
    Misschien zijn er wl winkels waar ik kan luisteren hoe ze klinken
     
  11. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een 3500DTT, en een GD580 en nu heb ik Altec Lansing mx5021 maar dat is een 2.1 set.

    Ik wil nog binnenkort een 5.1 set kopen. Ik twijfel nog tussen
    DDTS-100 met GigaWorks S750 THX 7.1
    of Logitech Z5500
    of Sony Reciever stre-?? met JBL scs 138

    Maar het is allemaal nogal erg prijzig, en mijn kamer is niet zo groot. 3,5m bij 3,5m misschien is dan 500watt of hoger nogal teveel.

    Dus ik heb zelf ook wat research gedaan, T5900 + Dtts-100 was een goeie combo niet te veel watt ongeveer totaal 90watt. Ik zet geluid toch nooit echt hard vanwege de buren. En die speakers met tweeters erin vind ik wel erg aantrekkelijk.

    die decoder DDTS-100 kan ook 7.1 supporten dus 7 speakers!

    deze speakers heb je dan nodig t7700 is ook niet zo duur:

    [​IMG]

    Misschien dat ik deze set neem bij elkaar ongeveer 200 euro. Is niet zo duur. De bass is niet zo heel sterk, maar wel voldoende. Maar persoonlijk houdt ik niet zo van bass, een diepe zware bass vind ik wel mooi. Maar dat hoor je toch niet continu. Het is leuk voor explosies. Ik vind surround, helder en zuiver geluid belangrijker en vooral dus de midden en hoge tonen. Dus dat je bijv het tokkelen van gitaarsnaren kan horen en als bijv iemand praat dat je ook de beweging van de lippen kan horen. De gd580 was niet zo best met hoge tonen, waarschijnlijk omdat er geen tweeters inzaten. Nu met de t5900 en t7700 wel.

    T7700 wordt volgens mij niet meer geleverd, t7900 is de nieuwe versie:

    [​IMG]

    235 euro alles onder rembours *)
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2005
  12. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    bestaat er trouwens een soort splitter voor audio kabels?

    Ik heb namelijk een JVC stereo staan met 2x70 watt waar wl mooi geluid uit komt, maar die wil k r graag ophouden als ik n 5.1 setje heb.
    (de audio kabels van mn xbox zitten nu met een verlengstukje op mn stereo)
    Maar met zo'n 5.1 moeten die audio kabels van wel op t Adv Scart Cable aangesloten worden, anders komt er geen geluid bij mn 5.1 setje (lijkt my tog)

    Ik wil dus de audio kabels van mn xbox gewoon op die Adv Scart Cable aansluiten en dat dan het geluid vie gewoone stereo kabels tog gewoon bij mn stereo komen en dat nog steeds via de optische kabel geluid naar mn 5.1 setje komt.

    Bestaat zo iets?
    (de 'audioboer' is vandaag nie open, anders was k t daar wl gaan vragen)

    EDIT:
    nog een extra vraagje: de creative Z-5500 is my eigenlijk te duur, is de 5500 ook een beetje goed?
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2005
  13. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Je wilt een 5.1 set en tegelijkertijd gebruik kunnen maken van je JVC geval als ik het goed heb. Met een Adv. Scart gaat dat niet lukken want die werkt alleen met een optische kabel en die heeft dus geen uitgangen voor audio (TULP) stekkertjes die jij hoogstwaarschijnlijk bedoelt. Wat je wel zou kunnen doen is twee tulpsplitters kopen en daar beide apparaten op aansluiten, hier zul je alleen NOOIT Dolby Digital of DTS kunnen bereiken!

    @ Azumanga
    Hij support wel 7.1 maar dat komt omdat die DDTS Dolby Digital EX en DTS ES ondersteunt, die verdeeld dan de overige 2 surroundback-kanalen ook nog over de 1 respectievelijk 2 achterste EXTRA surround speakers die die waarschijnlijk als 1 kanaal beschouwd en het dus eigenlijk 6.1 is.
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met de speakers van het merk Mission? Ik heb recentelijk een mooie Harman Kardon versterker gekocht, en ben nu aant kijken naar een beetje betaalbare goede stereo speakers. Ik kwam bij de Correct hi-fi afdeling een stelletje zeer mooie speakers tegen van het merk Mission. Website ziet er goed uit, iemand bekend met de geluidjes die eruit komen?
    Deze heb ik op het oog (maar dan in het zwart):

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2005
  15. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik herinner me opeens dat mn buurman hetgeen heeft wat ik bedoel.
    Als die thuis zal k ff vragen of zijn kabeltje ff fotomodel wil zijn dan laat k zien wat ik bedoel, volgens my kan t dan namelijk wl.
     
  16. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt, 1 achterste centerspeaker heb je dan.

    maar ik wou hem eigenlijk gebruiken voor dolby prologic IIx over de zeven speakers, ik kijk nogal veel anime en dat is meestal stereo.
     
  17. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook de hoofdtelefooningang gebruiken van je tv en die naar je JVC set aansluiten.

    Maar ik snap niet waarom je Stereo JVC set wil gebruiken voor je xbox :confused:
    Dolby Digital klinkt veel vetter voor je xbox,
    Stereo is meer voor muziek.

    En btw Creative z5500 bestaat niet, waarschijnlijk bedoel je Logitech z5500 die van 300 euro.

    En de ander is Creative 5500 met alleen dolby digital en dolby prologic. Ik denk die van 5500 is nogal zwakjes, ik heb hem niet gehoord maar het is iig geen high-end. En set is ook een vrij oud model.

    Creative T5900 + DDTS-100 aanrader, op meeste hardware sites worden positieve reviews gegeven voor T5900 en t7900 (oude versies: t5400 en t7700). Het zijn ook niet echt van veel vermogen iets van 70 en 90 watt. Maar echt veel heb je denk ik toch niet nodig.

    Weet iemand hoe de Logitech z5500 klinkt, vooral hoe de satellite speakers klinken. De subwoofer hoef je me niet te vertellen ;) , maar satellite speakers klinkt alles helder en zuiver? Komen dialogen goed over? Ook bij laag volume?
    Vooral in dolby prologic mode, geen dts of dolby digital.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2005
  18. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik mn JVC stereo nu al voor mijn XBOX, maar als k een dolby digital setje wil ik eigenlijk mn stereo erbij houden (dus dolby ditigal setje + stereo)Via de hoofdtelefooningang werkt niet echt omdat ik maar een mono tvtje heb. Ben hard aant sparen voor een grotere (breedbeeld) tv en dus een dolby digital setje.

    EDIT:

    ff n fotootje:
    [plaatje]http://home.kabelfoon.nl/~ijssel4/kabels.JPG[/plaatje]
    (t ziet er misschien een beetje ingewikkeld uit, maar goed)

    Zo gaat dus nu het geluid van mn xbox naar mn tv. De rood/wit tulpstekkers zitten aan stukje dat bij mn Trust 2.1 setje zat, maar die heb ik nu dus hiertussen gezet. De kabel naar mn radio heeft aan de ene kant een koptelefoonaansluiting en aan de andere 2 tulpstekkers.

    Als ik een DD setje heb moeten die rood/wit tulpstekkers op die scart aansluiting zeg maar. Dan gaat er een optische kabel van de Advanced Cable naar mn DD setje. Dan wil ik dus een speciaal 'dingetje' op de rood/wit tulpstekkers die het geluid verdeeld zodat ik met een audiokabel het geluid naar mijn stereo doe. Volgens mij bestaan die wl, zoals ik al zei.
    (was dat weer ff n hoop getype zeg)
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2005
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jij een DD setje hebt en een advanced kabel, heb je die hele berg kabels niet meer nodig. Op de Advanced kabel zit gewoon een scart (zonder geel rood wit), die duw je in je tv. En je doet een optisch kabeltje in je advanced naar je radio (versterker). Meer heb je niet nodig.... O-)
     
  20. Azumanga

    Azumanga Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het kan maar bij advance kabels ''normale'' zit geen audio utgang op alleen, een scart en een optische uitgang.
    Maar je kan ook gewoon de hoofdtelefoon van je TV gebruiken.
    Er is wel een duurdere versie van advance daar zit wel een audio video optische s-video uitgangen op.

    Vandaag de T7700 gehaald was in de aanbieding bij alternate 59euro!
    + decoder 115 euro = 175 euro + nog wat verzendkosten!

    Dan heb ik een 7.1 setje + alle decoding.

    Set klinkt niet beter dan mijn mx5021 maar die heeft weer geen surround.

    Ziet er wel leuk uit 8 speakers in je kamer + nog 3 van de anderen set :D.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina