1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is allemaal wel een beetje relatief uiteraard, want één kleine zuilspeaker is al groter dan 8 van die kleine creative speakertjes.

2. Azumanga

Azumanga Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die zou toch niet in me kamer passen, een (goeie) zuilspeaker kost al gauw >100Euro en ik heb de apparatuur ook niet voor + geld.

3. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jammer, dan k dus nie mn dd setje en mn stereo tegelijk :'-(
    Via mn tv kan idd wl, maar ja, das mono geluid

4. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    ah ok, zal het daar aan liggen. Er liggen namelijk een aantal verlengsnoeren/adapters, kabels, een airco en een mini flesjes/blikjes koel maak ding bij in de buurt. weet ik in iedergeval dat ik me er geen zorgen over hoef te maken.

5. Azumanga

Azumanga Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer eens ergens ander je subwoofer aan te sluiten bijv in de gang, slaapkamer. Waar geen ander elektrische apparatuur zit. En luister dan of je nog dat gezoem hoor. Je kan toch niet denken dat het ''vast wel'' door andere elektrisch apparatuur komt, omdat iemand dat zegt?

Probeer ergens anders aan te sluiten als je nog steeds zoem hoort, zou ik hem ruilen voor een niet-defecte. Dat gezoem uit de subwoofer is niet goed, want die van z5500 hoort normaal stil te zijn.

6. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Dat wil niet zeggen dat ik het mis heb, want in de handleiding stond zelf dat als de subwoofer dicht bij ander elektronisch spul staat er een zoem kan ontstaan, maar je daar niet druk over hoeft te maken.

7. Azumanga

Azumanga Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik, al die handleiding instructies ken ik uit me hoofd. En iemand had dat al gezegd.

Ik heb op andere fora's gelezen dat andere mensen ook last hebben van gezoem , uit hun subwoofer. Ook al is die aangesloten in een ruimte ZONDER de aanwezigheid van andere elektronisch apparatuur.
    Op op GOT van tweakers.net lees ik nu een paar.

Het is defect aan de controlpod of de power supply die genoeg geshield is.

Voor alsnog als je het zeker wilt weten, sluit hem dan aan ergens in een slaapkamer weer geen andere apparatuur zit binnen een straal van 2meter. Heb je nog steeds gezoem, dan zou ik hem ruilen voor een goede set. Niks is irritanter dan gezoem of geruis.

8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    ff een vraagje tussendoor:

Wat zijn dit voor decoders (of hoe je het dan ook noemt) en waar worden ze bij gebruikt:

Dolby Pro Logic II
    THX Surround EX
    DTS Digital Surround
    DTS-ES

En als je soms weleens lekker hard muziek wil luisteren, hoeveel watt vermogen heb je dan minimaal nodig? Is 80 watt genoeg?

9. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je lekker hard geluid wil luisteren gewoon op een CD kun je beter een stereo gebruiken.
    Die hebben meestal veel meer watt (meestal 2x70 of nog veel meer) en meestal veel beter geluid, tenzij je een heel duur setje koopt

Laatst bewerkt: 23 mrt 2005
  10. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    ik heb vandaag zoon RGB kabel gekocht, alleen hoe sluit ik nou mijn speakers aan...

11. Azumanga

Azumanga Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Via je tv hoofdtelefooningang..

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Haha...check deze site....cd spelertje 18000 Euro :9

13. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Die vraag is net zo duidelijk als: Ik heb vandaag een kat gekocht, maar hoe geef ik mijn vissen te eten...

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heej, das toevallig! Die heb ik thuis ook staan :+ .

...?

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
  16. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Doet het ook niet bij mij, maar aan de info te zien wel.

EDIT: Denk het nu toch niet, vooral omdat de originele van M$ 30 euro kost en deze maar 15.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2005
  17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat denk ik ook. Is wel erg goedkoop. Heb ook n goedkope gezien die wél van MS is, nl bij hotbit.nl. Voor 20 euro. Alleen is het daar nogal onduidelijk hoeveel de verzendkosten bedragen...

Edit: kzie het al. Het kost 6,50. Scheel maar 3,50 met de winkel.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2005
  18. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ok, ik zit ook met een paar vragen :).
    Ik wil ook graag Dolby Digital gaan gebruiken voor mijn Xbox (als ik weer geld heb), maar ik heb er wel iets verstand, maar ben ook weer geen expert.

1. Hoeveel zegt Watt over een installatie (erg weinig toch?)?
    2. Wat is de meerwaarde van een losse reciever/decoder ten opzichten van een ingebouwde (Bijvoorbeel Harman Kardon AVR135 versus Logitech Z-5500 digital). Ik weet dat de HK een berg aansluitingen heeft waar je u tegen zegt, maar het enige geluid dat over die boxen moet komen is mijn xbox en eventueel tv/pc.
    Met andere woorden: Is het het geld waard om een losse reciever/decoder te kopen :9
    Mocht dat zo zijn, wat zijn aan te raden combinaties, die AVR135 ziet er goed uit namelijk, maar is ook wel prijzig. Dan kom je met boxen uit op het dubbele van een z5500, voor mijn gevoel moet daar nog wel iets tussen zitten :)

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    1. Geen idee:). Ik dacht dat dat aantoonde hoe hard een versterker kan, maar dat ligt ook aan de boxen die je erop aan sluit. Hoe groter, hoe meer 'stroom' ze nodig hebben en hoe meer vermogen de versterker moet leveren. Mijn versterker heeft bijvoorbeeld een prima vermogen met mijn mfb-speakers van philips die een ingebouwde eindversterker hebben en dus een flink vermogen hebben. Maar sluit ik m'n denon versterker op de canton zuilen van m'n pa, dan is dat vermogen weg. Dan kan ik 'm niet zo hard meer zetten.
    Zie het als stroom (is het ook :D ): een computer is groter en heeft meer stroom (watts) nodig dan bijvoorbeeld het toetsenbord wat eraan vast zit.

2. Ik zou altijd voor een losse versterker gaan. Als je een goed geluid wil tenminste. Die zijn vaak wel iets prijziger maar dan heb je ook wat *) . Sets met ingebouwde versterker hebben vaak geen groot vermogen en zijn eigenlijk alleen geschikt om mee te gamen. Meer kan je er eigenlijk niet mee doen. Dus als jij hem alleen wil gebruiken om mee te gamen heb je geen diepe bassen en strakke hoge tonen nodig en kan je best voor zo'n setje gaan, maar als je voor het geluid gaat is een losse versterker echt veel beter. Daar zitten ook veel meer mogelijkheden op zoals het instellen van de ruimte waar je bent, of je zuiltjes of kleine boxen hebt, of je surround wil of stereo (deze functie zit alleen bij de echte dure). Ook kan je bij de duurdere kiezen welke luidsprekers je aan wilt hebben (voor/achter/voor&achter).

Conclusie: wil je hem alleen maar gebruiken om te gamen, koop dan gewoon een simpele set. Als je echt voor het geluid gaat zou ik een losse surroundversterker kopen.

20. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Tsja, ik heb em nu al aangesloten op een 5.1 setje van hercules, komt wel aardig geluid uit, maar ik wil eigenlijk wel een mooie diepe bass en strakke hoge tonen :9, dus dan valt volgens jou de logitech al af :).
    Zijn er dan nog tussenmogelijkheden?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina