1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Maybach 62:9
     
  2. gamer18

    gamer18 xboxgamer

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gisteren een Geluidsysteem gekocht (een labtech 675)
    Deze is normaal voor de pc bedoelt maar in de gebruiksaanwijzing staat dat hij ook op de xbox aan te sluiten is.
    Hiervoor heb ik een audio gameconsole adapter nodig.
    Deze heb ik op de website van logitech gezien, maar mijn vraag is weet iemand waar ik deze in nederland kan bestellen.

    http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2177,CONTENTID=10050

    hier heb ik de audio gamecosole adapter gezien maar kan hem hier niet meer bestellen.

    Of heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt en wat heeft hij er toen aan gedaan.

    in afwachting van jullie reacties

    gr danny
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een oogje op het Sony SS-LAP305 systeem voor het gamen. Dit setje trok mijn aandacht omdat ik ze een prachtig uiterlijk vind hebben _O_

    [​IMG] [​IMG]

    Compleet AV-speaker pakket met 4 boekenplankspeakers en een middenspeaker. Speciaal ontwikkeld voor weergave van Super-Audio. Ze combineren technisch vernuft met zwierige elegantie. Voorzien van een Extended Definition tweeter met een frequentiebereik tot 70.000 Hz. Afm. 16.1x28.6x21.4 cm.

    Maar het zijn dus SACD (Super Audio Compact Disc) speakers, maakt dit uit voor het geluid bij het gamen?
    En wat is dat nou eigenlijk met die SACD speakers, deze kunnen tot 70.000 Hz., dat hoort een mens toch niet...? :confused:
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2005
  4. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    WOW! Die dingen zien er inderdaad geweldig uit :)
    Van de zomer gaat het eindelijk gebeuren bij mij :p.
    Dolby Digital (*kwijlt al bij het idee*)
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn het alleen speakers en verders niets? Hoe wil je het dan aansluiten? Voor gamen voegen sacd speakers niets toe voor specifieke sacd's heeft het wel degelijk toegevoegde waarde. Het hoe en waarom is voldoende informatie over te vinden.
     
  6. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Dyna sluit ze toch aan op z'n Harman... :p
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, cool dat je dat weet! _O_
    Ik heb idd een Harman Kardon AVR-130 versterker (oe, wat is ie mooi :9 ). Ik wilde eerst 2 Mission M33 zuiltjes kopen, maar een beetje surround leek me toch fijner voor mijn kamer en het gamen, en de Harman is toch gebouwd voor 5 kanalen. Ik ben dus een beetje aan het zoeken geweest naar mooie surround setjes, en deze vingen meteen mijn blik. Ze zijn niet zo klein als dat ze er op het plaatje uit zien, toch nog bijna 30 cm hoog _O_ schijnt al een redelijke bas uit te komen zonder sub, maar die komt er toch nog wel bij :+
    Maar het maakt dus niet uit of je gewone of SACD speakers neemt? Ze zullen dus hetzelfde doen als een normale speaker? Ik denk van wel, omdat ze gewoon een iets groter bereik de hoogte in hebben. En bij dit enigszins oudere setje is de prijs hetzelfde dus dat maakt ook niet uit :)
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2005
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je gewoon goeie zuiltjes hebt met een goede bas, heb je dan nog een extra sub nodig bij een surround-versterker? Of komt alle bas dan al uit die zuiltjes?

    Edit@dynamike: wil je een cijfer geven oid voor die versterker, ik zoek nl een surround-versterker en die zag er wel vet uit :cool: (korte uitleg bij je cijfer zou ook wel fijn zijn;)). Eigenlijk gwoon een kleine review:). En is 't eigenlijk te merken dat 'ie maar 300 euro's kost? Of heeft hij eigenlijk een betere qualiteit?
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2005
  9. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan deze speler voor een mooie prijs op de kop tikken (Zwarte uitvoering)

    [​IMG]

    Aangezien deze uit de handel is (marantz website) heb ik totaal geen prijsindicatie.
    volgens de verkoper is de nieuw prijs 399 euro geweest en ik kan hem voor 100 overnemen.

    Klopt dit ongeveer?? Is Marantz kwalitatief een beetje goed (compleet geen ervaringen met Marantz, maar het leek me wel een mooie speler :p )
     
  10. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Sub geeft net dat beetje extra laag dat je mist als je geen sub hebt en voor de bas op de frontspeakers moet rekenen. Je kan als je niet genoeg geld hebt om ook nog een sub te kopen het eerst een paar maanden zonder doen, maar als je dan eenmaal een sub erbij hebt weet je pas wat je al die tijd gemist hebt.
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet zo heel veel ervaring met hifi, maar ik vind hem wel relax klinken. En aangezien ik nog geen slecte review heb gelezen is het een cool ding voor deze prijs.

    Maare...ik heb geen zuiltjes. ik heb op het moment alleen twee oude Aiwa O-) boxen aan mij Harman hangen. Ik ben dus desparate voor een betere sound. Ik denk dat ik gewoon dat Sony setje ga halen, en later een subje.. :D
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je bijv high-end zuilen hebt, mis je dan ook nog de lage bassen?

    @Dyn: bedankt:). Voor hoeveel heb je 'm eigenlijk gekocht en waar?
     
  13. gamer18

    gamer18 xboxgamer

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    0

    ik heb besloten mijn geluidsysteem van labtech in te ruilen voor een andere geluidsysteem die wel op de xbox past.

    Maar mijn vraag is welke geluidsysteem is een beetje goed voor de xbox?
    ik heb ongeveer 60 a 70 euro ervoor te besteden.
    Ik heb er het liefst een met meerdere speakers.

    Wie kan me advies geven over een systeemset die hij of zij goed vinden (door eigen ervaringsgebruik)

    gr danny
     
  14. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Voor die prijs zal je geen degelijke speakers tegen komen die op je xbox passen.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, voor 60 รก 70 euro kan je geen suround-setje kopen die een optische ingang heeft dus kan je je xbox er niet op aansluiten... En natuurlijk krijg je voor 60 euro's alleen maar knake-installaties, als je normaal geluid wilt zul je toch echt iets meer moeten uitgeven.
     
  16. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik heb de Z-5500 van Logitech van ong. 300 Euro en dat is zelfs nog niks vergeleken wat die gasten hier allemaal hebben. Kan je nagaan wat je moet uitgeven voor degelijke speakers.
     
  17. gamer18

    gamer18 xboxgamer

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    0
    voor deze geluidsset had ik een andere geluidsset die wel op de xbox aangesloten kon worden en die was maar 50 euro en deed het perfect. Ik had hem gekocht bij de Dixons.
    maar hoeveel is ongeveer een goeie geluidsset voor de xbox
    en hebben julie er dan ook plaatjes van of niet.
     
  18. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Hij kan dan misschien er wel op worden aangesloten en deed het misschien dan wel perfect, maar wie zegt dat het geluid dat er uit kwam ook zuiver en goed was. Je zal echt toch wat meer moeten neerleggen wil je fatsoenlijk geluid krijgen.
     
  19. gamer18

    gamer18 xboxgamer

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Begrijp jij niet wat we zeggen? Dat is een setje dat geen verschil zal maken met die Labtech van jou hoor. Je zal toch rond de 200 euro moeten gaan zitten wil je verschil gaan krijgen met je Labtech.

    P.S. Misschien is hij voor jou wel goed hoor, smaken verschillen nou eenmaal. O-) Maar ik zou hem niet aanschaffen. Ik denk dat je beter nog even kan doorsparen voor een duurder setje.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina