1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Tipex, merk je nu al duidelijk verschil tussen de rotel combo en de Denon? En is dat verschil echt enorm of...? Ben best benieuwd :+
     
  2. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was gisteren nogal druk, veel weggeweest dus ik heb niet echt kunnen spelen met de Rotel. Wel alles vluchtig even ingesteld ensjow en er is duidelijk wel verschil maar dat is zeker geen verschil van dag en nacht. Het is veel meer een verfijning van wat er al was. Voorheen reed ik in een opel en nu in een goede audi, rijd allebei prima maar de audi doet het allemaal net wat beter. De speakers hebben eindeindelijk de grootste impact op het geluid een versterker speelt daar een veel kleinere rol in. Er wordt wel gezegd dat speakers voor 70% het geluid bepalen en versterkers voor 30%.

    Wat ik tot nu toe gemerkt heb is dat de rotel bepaalde audio cd's waar de denon voorheen wat moeite mee had om goed weer te geven nu een stuk beter tot hun recht komen. Het lijkt ook alsof de ruimte een stuk beter wordt gevuld met geluid en de gedetailleerdheid is toegenomen. De rotel kan het net allemaal een stukkie beter positioneren en uit elkaar trekken.

    Maar goed vandaag hoop ik wat meer tijd te hebben om verder te luisteren en te tweaken. Heb gisteren ontzettend zitten genieten in elk geval van het mini concert van linkin park en JayZ dat klonk echt geweldig.
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok, dat klinkt allemaal goed, wat is nu je punt van verbetering? :+
     
  4. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk moet tipex eerst weer sparen
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgende upgrade is speakers. Maar waarschijnlijk mag de voorversterker alweer terug naar de winkel want hij werkt al niet meer naar behoren :mad:
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Gaat lekker? Wat is er mis mee dan?
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet alles instellen via menu op je televisie alleen dat menu krijg ik met geen mogelijkheid meer in beeld :mad:
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat een troep :+ Nee maar das wel irritant ja, kan je weer wachten tot er een nieuwe is.
     
  9. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    DENON AVR-1604

    Geheel discrete 6-kanaals A/V receiver met 6x75 Watt vermogen aan 8 Ohm en decoders voor Dolby Digital EX, dts-ES Discrete 6.1, Matrix 6.1 en Dolby Pro-Logic II. Breedband weergave voor DVD-Audio en SACD, Cinema Equalizer en 32-bit High Quality DSP (Melody-32). Speciale transformator voor een krachtig vermogen. RDS tuner met 40 voorkeurzenders en RadioText. Incl. afstandsbediening, zwarte uitvoering.
    Van € 499.00

    EUR 299.00


    is dat ding n beetje bruikbaar om mn xbox op aan te sluiten?
     
  10. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke geluidskaart voor mijn PC moet ik kopen die zo goedkoop mogelijk is en voorzien is van een digitale input om mijn Speakers te kunnen aansluiten voor Dolby Digital. Thanks.
     
  11. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, want er zit een optische ingang op.
     
  12. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok guys ik heb ff de beginpost doorgelezen en ben wat gaan surfen om me te orienteren op een leuk audiosetje, die ik tegelijkertijd op zowel mijn pc als xbox aan kan sluiten.

    Uiteindelijk ben ik op de volgende opstelling gekomen (graag wil ik van jullie horen of het mogelijk is en of het een goede optie is).

    Logitech Z-5500 Digital door middel van een optische kabel aansluiten op mn xbox.

    Soundblaster Audigy 2 gebruiken in mn pc om die via een digitale coaxiale kabel aan te sluiten. Maar bezit dit kaartje wel de juiste poort daarvoor. Dit staat er op de site van soundblaster:

    # Line level out (Front / Rear / Center / Subwoofer /Rear Center)
    # Digital Out for 5.1 support (6-channel SPDIF Output)
    # Line in
    # Microphone in
    # FireWire® (IEEE1394) port
    # Telephone Answering Device in
    # Analog / Digital CD Audio in
    # 15-pin MIDI / Joystick port extension header

    is dat digitaal coaxiaal?

    Als het op deze manier mogelijk is lijkt mij dit een zeer leuk systeem.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2005
  13. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Schande..dit is de oude serie (van vorig jaar geloof ik)
    Dit model is de instapper van de vorige serie,je kan de nieuwe instapper van denon:de avr-1705 geloof ik.
    Bij sommige zaken nog goedkoper krijgen.
    Ik zelf heb de avr-1905 en ben er zeer tevreden over veel opties en mogelijkheden (moet je wel eerst de handleiding door spitten :+ )

    Ik dacht in ieder geval dat dit de goedkoopste van de van de vorige serie correct me if i'm wrong
     
  14. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben vrij onwetend op t gebied van hifi en 5.1 etc, maar dit leek me dus wel wat, als 1e apparaatje, is t verder wel van goede kwaliteit, en kan ik m goed uitbreiden?
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb je al speakers dan?
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    tipex.....klinkt wellicht wat flauw....maar quack was ook getuige toen ik voor het eerst bezig was met de rsp 1066.

    lees fucking goed de manual door.

    ik heb wel een uur lopen kloten met hetzelfde probleem whahaha...ik kreeg het menu er ook niet meer op.
    de rsp moest in de "juiste modus" (AUD) staan voordat je het on screen display kan activeren.
    beuk dacht.....als het draadjes en knoppies heeft dan kom ik er wel uit....ik stond toen meer dan een uur voor lul whahaha.

    geen paniek...er is vast niks aan de hand.
     
  17. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah het probleem is dat ik wel de moeite heb genomen om de handleiding te lezen. Dus ik ben op de hoogte van de 'AUD' stand maar het werkt gewoon niet meer :mad: Gisteren al met de gasten op het club rotel forum in de weer geweest maar niets van de suggesties heeft geholpen er komt gewoon geen beeld meer uit :mad: Heb dat ding op alle mogelijke manieren weer tot leven proberen te wekken maar nix nada noppes.

    Het stomme is dat het menu wel werkt ook al zie ik het niet want ik heb een factory reset kunnen doen in de hoop dat dat zou oplossen maar nee. Heb zowel de composiet als de s-video uitgang geprobeerd maar nee. Ik hoor wel een relay schakelen op het moment dat ik voor het menu kies maar er gebeurd geen moer :mad: Morgen dus maar de dealer bellen want die is dicht op maandag.
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    gvd...:mad:..das geen beste start.

    ze zeggen wel eens dat eentje altijd de eerste moet zijn..................ik ben bang dat tipex de eerste is.
    alles kan natuurlijk een keer stuk maar dit heb ik heb nog nooit gehoord bij rotel..... ik hoop dat het snel verholpen wordt kerel.
     
  19. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah me eerste 2 kanaals eindversterker van rotel was ook al naar een paar dagen naar zijn grootje, zekering opgeblazen, was volgens dealer nooit eerder gebeurd. Als je dan op internet kijkt barst het ervan... Maar goed 2 van mijn 3 rotel producten dus binnen 2 a 3 dagen stuk das geen beste score.

    Gelukkig heb ik ook al lekkage in me auto dus het kan er wel bij :)
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb werkelijk nog nooit wat gehad.......met denon trouwens ook niet.
    je heb gewoon vreselijk veel pech ff op dit moment......beuk geeft tipex een aai :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina