1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik laat het laag ook lekker aan mijn sub over, mijn satelietjes van b&w (nautilus 805) halen makkelijk 50hz maar ik heb ze lekker op small staan, dat ontlast ze een beetje en kunnen ze zich focussen op het midden en hoog. Crossover ligt nu ergens op 100hz geloof.

Laatst bewerkt: 29 mei 2005
  2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Moet dat 'db' niet 'Hz' zijn? O-)

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard :) Staat er toch ook :D

4. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hier zit een dolby digital decoder op, dus (waarschijnlijk) ook een digitale ingang;).
    Dit is alleen een speakerset, dus als je geen surroundversterker hebt heb je hier weinig aan... Je kan je xbox er iig niet direct op aansluiten;).
    Tja, kijk eens rond op internet. Er zijn genoeg winkels waar hele goedkope setjes te koop zijn.

6. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Weten julie ook of er dingen bestaan als een bakje waar meerdere scart dingen in kunnen? want ik heb maar 1 scart ding achter op m'n TV en een zo'n ding aan de voorkant ..

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die bestaan. Weet ff niet de exacte naam, maar dan kan je gwoon schakelen welke scart aansluiting je wilt gebruiken.

8. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Een Scart-block :)

Kan alleen zo gauw even geen winkel vinden.

9. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
  10. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Dus als er een digetral decoder opzit hoef ik toch niet nog een versterker te kopen?

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Let even op dat alle ingangen het rgb signaal doorgeven anders ga je er nogal op achteruit qua beeldkwaliteit. Als het er niet bijstaat weet je meestal al voldoende.

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Jep;). De startpost maakt trouwens ook veel duidelijk en de dolby digital faq is ook een aanrader:).

13. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    jep? dus ik hoef geen versterker te kopen?
    Je hoef t toch geen versterker nodig voor een cinema setje :confused:

Dit staat er:

Tuner : Ja
    RDS : Ja
    Digitale decoder : Dolby Digital;Dolby ProLogic;DTS Digital Surround
    DVD-recorder : Nee
    S-Video : Ja
    Scart ingang(en) : 1
    Subwoofer (Watt) : 42
    Center speaker (Watt) : 20
    Aantal satelliet speakers : 4
    Satelliet speakers (Watt) : 20
    Weergave : CD;CD-R;CD-RW;DVD;DVD-R;DVD-RW;DVD+R;DVD+RW;JPEG;MP3;SVCD;Video-CD;WMA
    Inclusief CD-wisselaar : Nee
    Geschikt voor aantal CD's : 1
    VHS-banden afspelen : Nee
    Voorkeuzezenders : 30
    Digitale uitgang(en) : coax;optisch
    Afstandsbediening : Ja
    Gewicht : 5
    Afmetingen : 43 x 38 x 5

14. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, aangezien het een dvd receiver is,hoef je geen versterker te kopen.
    Maar van wat ik hier uit opmaak zit er geen optische ingang op (wat eigenlijk ook logisch aan gezien het een dvd receiver is, van dit budget ) Dus als je je xbox erop aan wil sluiten valt deze voor je af.

15. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
  16. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een Sony Home Cinema Setje te kopen. Dat ding heeft 550 W (RMS)
    Maar wat is nou RMS...?, en is 550W RMS veel..?

17. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    AV in/out zijn (waarschijnlijk) |:- stereo tulp in- en uitgangen. @ JK1 als je het niet weet post dan ook geen onzin, hieruit blijkt maar weer je onwetendheid. Eerst zeg je al dat iemand een rare receiver heeft als je je speakers op small en large in kan stellen. Bij goedkope surroundsets zit vrijwel nooit een digitale ingang, en als er al een op zit is het zo goed als nooit een optische maar een coaxiale. Later zeg je dan ook nog dat als iets een DD decoder heeft er waarschijnlijk ook een digitale ingang op zit. Als je er enigzins verstand van zou hebben en op die link geklikt zou hebben had je in een poep en een scheet kunnen zien dat ie geen optische ingang heeft. Hulde aan JK1_O_

18. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0

hier kan je geen xbox op aansluiten aangezien er geen optische ingang opzit!! lees anders ff de 1e pagina door van deze thread of de faq!

19. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Ok thanks maar hope kan je zien dat er een optiche ingang opzit.. in de starpost staat aan de logo maar wtf dat snap ik niet :p

En nog iets want ik niet snap is dat deLogitech X 530 geen 5.1 sound heeft? maar waarom kun je hem dan wel op je xbox aansluiten?

Maar weten jullie setjes wat wel op de xbox kan en het liefste ook op de TV van niet meer dan 200 euro.

Laatst bewerkt: 30 mei 2005
  20. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Simpel, je kunt zien of een set een optische ingang heeft als het in de specificaties vermeld staat. :p

Dan nog over de x530, je hebt een DD decoder nodig om dolby digital te krijgen. Dat heeft de x530 dus niet, dus geen surround.
    De x530 beschikt wel over een amp, hij kan zichzelf versterken, van orgine is het een setje dat op je pc aangesloten hoort te worden d.m.v 3 x 3,5 mm jack pluggen (center,sub,rear) De computer decodeert in dat geval de 5.1 signalen en stuurt het juiste signaal naar de juiste plug.

Je hebt verloopstukjes die de tulp stekkers van je xbox-scart (Rood,Wit dus stereo signaal.) kunnen omzetten naar 3,5 mm jack. Maar dan zend de xbox dus het signaal in stereo direct naar de x530. En die mixt het stereo geluid door naar alle speakers, dus wel geluid uit alle speakers, maar géén surround

Enne over dat surround setje, kom eens van je luie reet af en ga zelf zoeken. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina