1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0

Weet iemand al het antwoord op me vraag...

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ 8)

Het is JKI en geen JK1 :+ .

Maarre, wat heb je dan in godsnaam aan een versterker met dolby digital decoder waar geen digitale ingang op zit? Werkt dat dan alleen voor de dvd's die je met de ingebouwde dvd-speler afspeelt?
    En over die boxen op small en large stand:
    Ik vind het een beetje raar dat als je de frontspeakers op large zet, dan dan een deel van de bassen 'uit' de sub verdwijnt en naar de frontspeakers gaat want dan heb je vrijwel hetzelfde geluid. Mij leek het juist logisch dat als je de frontspeakers op large zet, dat er dan ook nog eens bas uit de fronts komt zodat je meer bas hebt... Best logische beredenering, toch...? :D

Hulde aan Tom Clancy :+

3. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Het woord versterker is nog teveel eer aan deze paupersetjes, voor een bedrag van rond de € 100,- mag je al blij zijn dat je überhaupt DVD's kan afspelen en je mag zeker niet verwachten dat je er nog iets op kunt aansluiten. Wat wel kan is dat je een speakerset koopt zoals een Creative set met decoder (dus zonder DVD-speler) en je Xbox als DVD-speler gebruikt, die zijn niet duur en kun je wel optisch aansluiten en je hebt tevens DD geluid tijdens het gamen.

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je schrijft wel dat je zeker niet moet verwachten dat je er nog iets anders op aan kunt sluiten, maar jij weet het dus blijkbaar ook niet zeker.

:cool:

Maarre, je hebt wel gelijk :p .

5. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Specs: Luidsprekersysteem met 7x 10 Watt en 1x 40 Watt RMS output, Frequentiebereik: 20-20.000 Hz, Geschikt voor gebruik met Dolby digitale decoders, DVD-spelers en computers, Afzonderlijke bedieningseenheid met geïntegreerde 7.1 surround-versterker, Houten subwoofer met Bass Reflex-ontwerp, Magnetische afscherming, Cinch- en 3,5 mm stereo-aansluitingen, Inclusief kabels om de luidsprekerset op een DVD-speler en multimedia-pc aan te sluiten, Werkt op 230 V netvoeding, Productafmetingen: (H x B x D in mm) Subwoofer: 183 x 186 x 310, Centrumluidspreker / satellieten: 160 x 100 x 95, Bedieningseenheid: 142 x 60 x 195, Meegeleverd: Bedieningseenheid, Subwoofer, 6 x satellieten + 1 x centrumluidspreker met standaards (kabels aangesloten), 4 x geluidskabel (3,5 mm stereo naar 3,5 mm stereo), 4 x geluidskabel (3,5 mm stereo naar Cinch L+R), Meertalige gebruikershandleiding.

Heeft deze een optiche ingang?

Er zijn zoveel setjes te koop :confused: maar maakt het niet uit als het een PC set is? wat moet je allemaal nodog als je zo'n set koopt.. moet je dan ook nog de Advance Scart Cable nodig..? neem aan van wel... maarkunnen jullie echt niet een paar tips geven van welke goed zijn en dei het doen waar ik oa met m'n xbox en TV op kan aansluiten.

Laatst bewerkt: 30 mei 2005
  6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het wel weer fout hebben, maar uit het zinnetje Geschikt voor gebruik met dolby digitale decoders, dvd-spelers en computers' kan ik afleiden dat er geen digitale decoders in de set zelf zitten:D.

7. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    wtf |:-

8. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft deze een optiche ingang?

Staat het erbij? Nee, dus ik schat de kans klein.
    Aan type nr's hebben we een stuk meer.
    Zoek ook eens naar pic's van de achterkant, kun je zelf zien of het zo is.
    En kom niet de hele tijd vragen of dit ding een optische ingang heeft.
    Doe eerst eens wat zelf onderzoek. |:-

9. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Maar hij kan wel op een DVD sp[eler aangesloten worden..? kn hetd an ook niet op een xbox? sorry voor de vragen...

10. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Is dit een optiche ingang?

Nog een vraagje: wat moet zo'n setje nodig hebben om ook op de TV kan aansluiten? en als zo'n decoder van zo'n setje geen optiche ingang heeft kan je het dan op een andere manier niet doen zonder dat optiche gedoe ;)

11. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is nou een optische ingang! ;)
    Als je hem op je tv wilt aansluiten, ik neem aan het geluid van de tv over je boxen, kun je hem aansluiten op die analog inputs, aangezien er maximaal stereo uit de tv komt. Dit zijn normaal gesproken 2 tulpstekkers, maar op dit plaatje zien ze eruit als 2 jackplugs, wat ook mogelijk is.
    Zelfde voor je xbox op de boxen aansluiten in stereo ipv dolby digital, maar dan heb je dus geen echt surround. Echt surround aansluiten kan alleen met de optische kabel (of coax, maar die xbox kabels zijn moeilijk te vinden).

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hij kan op een dvd-speler aangesloten worden mits hij een digital decoder aan boord heeft, dat heeft dat ding waar jij het over hebt dus zelf niet. Een xbox heeft ook geen dolby digital decoder, dus je hebt er weinig aan...
    Jep.
    Een scart-kabel of gewoon een tulpkabeltje (met zo'n geel kinch-pluggetje, kben de naam ff kwijt:D). Maarre, je hebt de advanced scart cable nodig om je xbox op een surroundsetje aan te sluiten. Het beeld gaat niet naar dat surroundsetje, die kan je zoals je nu waarschijnljik ook hebt gewoon op je tv aansluiten via de scart-ingang van je tv;).
    Dat kan niet. Als het setje geen digitale decoder heeft kan je er je xbox niet op aansluiten. En als hij geen optische ingang heeft zou je zo'n kastje moeten kopen die optisch overzet naar coax, maar dan kan je rekenen op minstens 40 euro extra...

Edit: Dynamike was me voor:).

13. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Oke heel erg bedankt!

Op de eerste pagina staat dat de Creative GD580 dat je die zonder problemen kunt kopen dus dat ding heeft een optiche ingang?

En waar kun je van die optiche/toshlink draaden kopen?

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
  15. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of je de Toshlink kabel ergens online kan bestellen?

Edit: Exuses las erover heen hierboven hartstikke bedankt!

Nou ik heb het setje GD 580 besteld met Toshlink kabel en adv scart kabel. Zal het volgende week allemaal binnen hebben. Zal dit setje ook te gebruiken zijn op de xbox360?

Laatst bewerkt: 31 mei 2005
  16. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    |:-

Jezus, Kijk heens hierboven wat JKI gepost heeft. _0/

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    RMS = Root Mean Squared

Het "RMS vermogen" is het vermogen dat de versterker continue kan leveren.

18. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Jah die ga ik ook kopen binennkort waar koop jij hem?

19. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    www.sallandautomatisering.nl prima service al eerder zaken mee gedaan en ook nog eens 1 van de voordeligste.

Edit:

Kan je zo'n setje ook gebruiken bij tv uitzendingen? Of puur alleen voor het xboxen en dvd kijken?

Laatst bewerkt: 31 mei 2005
  20. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je TV twee tulp uitgangen heeft, en dat setje 2 tulp IN gangen.
    Dan kun je hem ook daarvoor gebruiken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina