1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik zie het wel verschijnen dan zal ik vast nog het één en het ander te vragen hebben ;)!

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Maar er zijn zoveel verschillende soorten watt's. De ene versterker kan 100 watt per box leveren (dat zijn die van ongeveer 600 euro) en je hebt ook hele goedkope versterkers die dan 1000 watt kunnen leveren en daar staat van vaak net zo'n soort afkorting als die van RMS achter, dus als het zo'n dom groot getal is, ga daar dan niet op in (zou ik denken:)).

3. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    (PMPO)

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, die bedoelde ik:). Maar weet jij wat het nou precies inhoudt?

5. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een best kleine kamer. Maar ik wil toch een Home Cinema Setje. Maar ik zit er zo'n 2½ vandaan. Welke prijsklasse raden jullie aan? Want ik wil geen schel geluid. En niet dat het lelijk word...

Laatst bewerkt: 31 mei 2005
  6. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PMPO zijn piekwattages, in thereorie mag iedereen dus 1000 watt pmpo neer pleuren. Die watts zijn geen constante watts, maar hoogstens een piek die 0,001 seconde word gehaald (als hij al word gehaald.)
    Alhoewel met rms watts ook wel eens wat gesjoemeld word, met die home cinema setjes van Sony van 1000 watt rms }:]

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De grootte van je kamer maakt helemaal niets uit als je een surround-setje wilt (ja, natuurlijk maakt het iets uit, maar niet op deze manier: ). Het geluid wordt niet scheller als je een klein kamertje hebt, dus je meot voor jezelf bedenken hoe goed je je surround-set wilt hebben en dus hoeveel je eraan uit wilt geven. Schel geluid kunnen soms zelfs dure sets hebben, het ligt er maar net aan welke combinatie van versterker en box je gebruikt, maar meestal valt het wel mee hoor met het schelle geluid;). Kijk eens rond zou ik zeggen.

8. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    • 5.1-kanaals Dolby Digital, DTS en Dolby Pro Logic II decoders ingebouwd
    • Uitgangsvermogen: Voor: 2 x 140 W, 4 ohm bij 1 kHz, bij 10% THD; Midden/Surround: 3 x 130 W, 4 ohm bij 1 kHz, bij 10% THD; Subwoofer: 140 W, 4 ohm bij 100 Hz, bij 10% THD
    • Ondersteunde systemen: DVD-Audio/Video, DVD-RAM, DVD-R (Video formaat)/RW, CD, CD-R/RW, SVCD/VCD, MP3/WMA/JPEG digitale foto's/DivX/MPEG-4 (CD-R/RW / DVD-R/RW)
    • VFP (Video Fine Processor)
    • Zoeken met variabele snelheid/vertraagd (vooruit/achteruit)
    • RESUME functie
    • Magnetisch afgeschermde voor/midden luidspreker
    • DVD-Audio/WMA en DivX weergave
    • PAL Digital Direct Progressive Scan uitgang voor scherpe beelden met een hoge resolutie
    • DVD-RAM en DivX weergave
    • Ultra-high-performance 1-chip AV decoder
    • Handige Hand Clap Surround Setup - - Smart Surround Setup Version 2.0
    • DVD Express Play Start
    • 192 kHz/24-bits audio D/A converter
    • 12-bits/108 MHz video D/A converter
    • Omnidirectionele (ver. 2) surround luidsprekers voor een breder geluidsveld en realistische akoestische ambiance
    • Voor/midden/surround luidsprekers voor wandmontage
    • 16 cm actieve subwoofer
    • TV/video afstandsbediening met schuifklepje voor meerdere merken: complete en gemakkelijke bediening

Product Highlight

*PD-42X50B
    • Ingebouwde tuner
    • XGA (1024 x 768 pixels) panel
    • Contrastbereik: 800:1 Helderheid: 750 cd/m2, Kijkhoek
    • D.I.S.T. (Digital Image Scaling Technology): voor een haarscherp beeld ...

Dit is de JVC TH-S55. Hij kost €349 bij de Correct in Rotterdam. Lijkt mij wel een goed setje. Ik denk dat ik er heen rij (samen met me pa, want ik mag niet rijden, ben pas 13 :p ) En dan ff om een demonstratie vraag. Ik denk dat het best goed geluid zal zijn...

Laatst bewerkt: 1 jun 2005
  9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zal opzich best een leuke set zijn, alleen staat er nergens bij dat hij digitale ingangen heeft, maar voor 350 euro zouden die er denk ik wel op zitten (maar ik zou het toch maar ff checken als je gaat kijken;)).

Enne, ik ben trouwens ook 13:).

10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan altijd nog de Correct (Rotterdam) even bellen of er een digitale ingang op zit. Ik verwacht eigenlijk wel dat die erop zit vanwege de prijs. Maarja, me vader houd er niet van om voor niks te rijden :p

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier staat de handleiding, http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/gvt0152-003a.pdf, zit zowel optische ingang op, kan je xbox prima aangehangen worden.

12. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    He, Hartstikke bedankt voor die link. Dan hoef ik niet te bellen :p

13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin toch te denken dat ik die JVC set beter niet kan nemen...
    Ik heb in deze threat gelezen dat ze alleen klachten hadden over JVC:

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=40952&page=2&pp=15&highlight=jvc th-a35

Ik ben bang dat ik dit ook krijg. Zijn er andere die ervaring hebben met JVC. En die dit soort problemen ook hebben?

Uitgangsvermogen: Voor: 2 x 140 W, 4 ohm bij 1 kHz, bij 10% THD; Midden/Surround: 3 x 130 W, 4 ohm bij 1 kHz, bij 10% THD; Subwoofer: 140 W, 4 ohm bij 100 Hz, bij 10% THD,

Weet iemand wat ohm inhoud?

Laatst bewerkt: 2 jun 2005
  14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet niet als de S55 deze problemen ook heeft .
    Mischien zou je de xbox mee kunnen nemen naar de winkel en deze op hun Demo-toestel kunnen aansluiten.
    Bij de meeste winkels is dit geen porbleem.

Maar met de A35 had ik het volgende gekke probleem.
    Het geluid van de Xbox Dashboard hoorde ik wel via de optische-ingang van de JVC.
    Als ik de de DD5.1 in het Dashboard uitgeschakelde werkt het geluid van games en DVD's ook.
    MAAR , wanneer ik de DD5.1 optie ingeschakelde viel ineens het geluid weg ??

Het DD5.1 geluid van externe DVD-speler of Playstation2 werkte wel.
    Maar waarom de JVC het DD-signaal van de Xbox niet herkend weet ik nog steeds niet.
    De JVC staat nu al weer bijna 1 jaar werkeloos in de kast.
    Heb nu de Xbox aangesloten op een Yahama RX-V540RDS 6.1 reciever.

De service-point kon de JVC wel maken , maar dat hadden ze wel mijn Xbox erbij nodig.
    Ik was niet van plan om mijn XBox voor een onbekend aantal weken weg te doen.

Laatst bewerkt: 2 jun 2005
  15. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Aha, dan kan ik altijd even bellen of ik de Xbox mee zou mogen nemen...
    Heeft er niemand ervaring met de JVC TH-S55?

Enne, weet iemand nou wat dit inhoud? 4 ohm bij 1 kHz, bij 10% THD

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    THD = Total Harmonic Distortion = totale harmonische vervorming.
    De THD geeft aan hoeveel vervorming het signaal bevat.

Voorbeeld mijn Yahama versterker.
    DIN Norm Uitgangsvermogen (4 ohm, 1kHz, 0,7% THV): Main Channels 115W + 115W / Center Channel 115W / Rear Channels 115W + 115W / Rear Center Channel 115W.

Totale Harmonische Vervorming: 0.06 %

17. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Huh, hier snap ik niks van...
    Is 10% vervorming veel bij die JVC die ik wil kopen?

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het verschil tussen een setje van JVC en mijn Yamaha digitale reciever is enorm.

Kijk anders even op www.hifi.nl

19. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb ik een Receiver gevonden:

• Uitgangsvermogen: Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD; Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD
    • Dolby Digital/Dolby Pro Logic II
    • DTS/DTS 96/24
    • Virtual Surround Back om een nog breder geluidsveld op te wekken met 5.1-kanaals luidsprekers
    • 3D-PHONIC
    • DAP (multi-channel digitale bronnen): THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION
    • DAP (tweekanaals bronnen): MONO FILM/THEATER 1/THEATER 2/HALL 1/HALL 2/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO
    • 3D hoofdtelefoon
    • Quick Speaker Setup
    • DSP digitale equaliser
    • A/V afstandsbediening

Is dit al VEEL beter als die Home Cinema Set? Ik denk van wel, maar dan moet ik hier nog wel apart nog speakers kopen.

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wellicht eventjes merk en type vermelden

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina