1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Daar heb je wel gelijk in.

Maar gompy zal van de aankoop (Yamaha) geen spijt krijgen!!

2. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik zeker wel even rond kijk naar andere... Maar de kans is heel groot dat ik voor de Yamah ga.

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    bonjour mes ami's

halloooooooooooooo allemaaaaaaaaaaaaaaaaal :) ....kom weer eens kijken op het oude nest..alles goed met iedereen?????
    hier wel iig.

even een kleine noot ter aanvulling......de receiver/processor/versterker bepaald ten alle tijden of de 6de of 7de speaker wordt aangestuurd....zo heb je immers de boel ook afgesteld bij installatie van je setup.
    ook al is het signaal 5,1 of zelfs al bij alleen stereo kan de processor een emulatie maken zodat alle speakers worden aangestuurd.
    het grootste verschil hierin is dat het signaal niet discreet is en in elkaar wordt gezet door de processor zelf.

bij 6,1 of 7,1 bronnen is het extra achterkanaal wel discreet en zal in het geval van echt 7,1 voor de surroundback luidsprekers een echt afzonderlijk kanaal zijn voor beide surroundback's.

de neuk allemaal......beukie zal wat vaker zijn kop laten zien.

ps....

gisteren kwam ik in arnhem dit speeltje tegen bij hobo hifi.

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/1_gr_av_AVCA1XV_PSilver.jpg[/plaatje]

veel groter dan ik eerst verwacht had........bloody enorm is dit ding.

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/1_gr_av_AVCA1XV_back.jpg[/plaatje]
    ik las een pagina terug iets over aansluitingen...........kijk en huiver :D

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/1_gr_av_AVCA1XV_inside2.jpg[/plaatje]
    mooi opgebouwd......maar slechts een voeding viel mij op :{ .....daar denken ze bij rotel heel anders over.
    10 keer 170 watts maakt weer een hoop goed,9,1 ready en mogelijkheden waar de enterprise met complete bemanning jaloers op zou zijn.
    dit is de receiver die op dit moment en nog zeer lange tijd de dienst uit gaat maken.........in receiverland that is :+

toedeloe _0/

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Daar heb je helemaal gelijk in , ik had het anders moeten zeggen.
    Als je in de setup menu van de dvdfilm de soundtrack waarin de 6e of 7e speaker niet selecteerd , zal de versterker gewoon overgaan op 5.1

Maar het geluidverschil tussen DD5.1 en bijvoorbeeld DTS-ES 6.1 is enorm.

Kwam de volgende nog even tegen op de site van Denon.
    Denon AVC-A1XV.
    Totaal gewicht is 44 Kilo.
    1700Watt continu vermogen bij 8 Ohm.

5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ding had tipex een half jaar geleden toch al een keer gepost? Niet dat het erg is is om hem nog een keer te zien :9

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Neehoor dat was beuk werderom :) Hij vind hem kennelijk erg kewl :)

En voor wie me nieuwe meubel in het pats topic gemist had :) Hier staan sinds gisteren me spulletjes in:

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Naar zo'n meubel ben ik ook opzoek.

Mijn huidige kast is veelste klein , mijn dvd-recorder en Digitale tv-decoder passen er al niet meer in.

Zit alleen nog te twijfelen met of zonder deurtjes.

8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    wow....strakke kast! Is het een Ikea of beledig ik je nou O-)
    Is dat dingetje op de unit op de middelste plank rechts (HTPC denk ik) voor een remote?
    Twee xboxen :+

9. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf hem mooi vinden je meubel, zelf al heb ik hem al 3 x gezien. :9

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een garderobekast van de ikea genaamd 'kodal', we liepen er stomtoevalig tegenaan en ik was gelijk verkocht :) Dus je beledigd me helemaal niet het klopt helemaal :) Past mooi bij de billy's van de ikea waar me dvd's en games in staan :)

Ooh en dat ding op me HTPC is de zender voor me draadloze muis en toetsenbord, in de lcd van me htpc zit ontvanger voor de remote.

11. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dit nou voor iets idioots. Ik snap niet wat jullie nou zo intresant vinden aan een kast. Ik maak zulke dingen tijdens de lessen techniek. Alleen met een iets kleinere schaal...

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De kast bepaald wel je de indeling van je apparatuur.

In mijn huidige kast kan ik met moeite de Yamaha reciever kwijt.
    Het plankje waar de versterker opstaat begint aardig door te zakken.
    Dus ben ik nu op zoek naar een nieuwe kast.

Door naar foto's van andere gebruikers te kijken , weet ik nu hoe mijn kast eruit moet gaan zien.
    Ik wil een grote langwerpige kast waarin ik al mijn apparatuur kwijt kan , maar er moet ook nog voldoende plaats zijn voor Xbox360 en Playstation3.
    De kast mag ook niet hoger zijn dan 50cm , want de muur daar boven wil ik gaan gebruiken voor de beamer.

Het liefst zou ik deze meubel kopen , alleen de kleur staat mij niet aan.
    Kijken als ze hier ook andere kleuren van hebben.
    Ook Ikea ( Oppli ).

Laatst bewerkt: 5 jun 2005
  13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Aha, ik snap het. Enne, een beamer lijkt mij echt zo TOF :p Ik denk dat ik er ook maar eens eentje ga halen.

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kun hem toch gewoon schilderen als hij voor de rest aan al je eisen voldoet?

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    whaha....das ook grappig...ik heb dat meubeltje wat pikachu post hierboven gewoon staan.
    in mijn oude huissie destijds in amsterdam maakte ik hier gebruik van als salon tafeltje.
    door de wieltjes die eronder zitten kon je dit ding mooi aan de kant sjeesen als er wat ruimte gemaakt moest worden.

pikachu...voor 30 euro is hij voor jou,deukloos,krasloos,vlekloos...helemaal nieuw want beukie is zuinig op zijn spulletjes......je moet hem alleen wel ff komen ophalen.

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    tipex...leuke kast....je kan alles er keurig in kwijt.........maar wat ik nog net kan zien is dat je het gras in je tuin wel eens moet maaien :)

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gras is in geen 8 maanden gemaaid dus dat kan wel kloppen :) Als het goed is komt vanavond hovernier langs met een plan voor de tuin :)

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hatsee tipex...we lopen weer eens bijna synchroom.

verleden week heeft een hoveniersbedrijf onze voortuin helemaal aangelegd haha :)

ik heb het boekie van die denon avc ax1(als eerder gepost hier) trouwens eens helemaal doorgespit maar ik ruil absoluut niet de huidige rotel zooi in voor deze receiver met zijn bijbehorende dvd speler.
    de flexibiliteit die je nu heb krijg je daarmee absoluut niet mee terug en ik weet gewoon voor 100% zeker dat de huidige versterking niet alleen veel krachtiger is maar ook stukken beter en stabieler dan de denon.
    het processor gedeeldte van de avc zal dan weer wel 2 stappen verder gaan als mijn rotelletje maar dat is weer opgelost als ik met de tijd eens ga kijken voor de rsp1098 die hier waarschijnlijk binnen een jaar staat.......mits mijn huis afbrand,mijn motor ontploft,me nieuwe auto gejat wordt,ik zwanger raak enz enz :)

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik in de buurt had gewoont dat ik hem zeker opgehaald.
    Maar nu moet ik eerst €30 aan benzine in mijn auto gooien om bij jouw te komen.

Ik ga vandaag eerst even op de fiets (5min) naar Ikea , om te zien
    hoe dit kastje eruit ziet.

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    je heb helemaal gelijk kerel...succes ermee.
    je kan hem altijd gewoon spuiten mochten zij hem daar ook alleen maar in deze kleur hebben.......ik zou namelijk niet eens meer weten of er ander kleuren zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina