1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vraagje aan de Beuk of Tipex.
    Hoe hebben jullie de kabels achter de kast weg gewerkt.

Vanmorgen nieuwe kast gekocht bij Ikea.
    Eindelijk past al mijn zooi erin.
    Alleen is er achter de kast één grote chaos.

Omdat toch alles overhoop lag heb ik meteen de speakerskabels maar vervangen.
    Heb er nu 2½mm aan de speakers aangesloten.

2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn bij mij teveel kabels om echt netjes weg te werken, je probeerd het zo goed mogelijk te doen maar blijft lastig. Nu ik spullen naast elkaar heb staan is het wel iets beter te doen maar het blijft een kabel rotzooi. Maar zit achter de kast dus boeit eigenlijk niet zo.

3. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nog steeds te twijfelen of ik nu nieuwe luidsprekerkabels moet kopen...
    Bij het 5.1 speakersetje dat ik had gekocht, kwamen echt hele dunne draadjes, echt 2x 0,25mm2 ofzo :confused: Het ziet er ook niet uit aan de achterkant van mijn Harman Kardon eigenlijk. Als je nu kritisch luistert is het wel erg mooi allemaal, maar net niet eigenlijk. Is er kans dat als ik nu bijvoorbeeld 2x 2,5mm2 aansluit het geluid wel helemaal goed wordt? En maakt het nog heel erg uit welk merk 2x 2,5mm2 luidsprekerkabel ik kies?

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Aan mijn speakers hingen ook van die dunnen visdraden.
    Heb bij het onderdelenhuis 2x2,5mm2 gekocht voor de front en center speakers.
    De keuze uit kabels was daar enorm.
    De 3 Surroundspeakers achter moeten nog even een paar dagen wachten , anders had ik de hele kamer op de kop moeten zetten.
    Eventjes een tv-meubel omwisselen veroorzaakt al een grote chaos.

Even nog 1 vraagje.
    Moet ik de uiteinde van de speakerkabel nog vertinnen.

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel handig, maar hoeft niet:).

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Merk maakt niet zoveel uit, maar ik heb de dikte van je kabels gezien en dat is echt neit om aan te zien:D. Ik zou gewoon iets dikkere kabels kopen, die kosten toch bijna niets:).

7. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar vergis je je in, Merk kan wel degelijk uitmaken bij bepaalde kabels.
    Ik zelf heb veel kabel van VLS omdat de dichtsbijzijnde audioboer dat verkoopt. Ik gebruik: 6 mm voor mijn fronts en 4 mm voor mijn center rear.
    Maar ik hoor vaak mensen zeggen dat de ene kabel kut klinkt en de ander superb op hun set.

8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, je hebt me het nu nog moeilijker gemaakt :9
    Ik bestel binnenkort wel gewoon 25 meter 2x 2,5mm2 voor mijn 5 speakers van mijn setje. Dan maar luisteren...

9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Speakerkabels vervangen maakt voor de huis tuin en keuken setjes wat mij betreft helemaal niets uit.

10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht ik dus ook al:). Da's net zoals een versterker: je kan wel een versterker van 20.000 euro gaan kopen voor je speakers van 400 euro, maar dan kan je net zo goed een versterker van 10.000 euro kopen (nog steeds veel te veel;)) want je hoort het verschil waarschijnlijk toch niet. Hier thuis is dat ook een keer geprobeerd met ongeveer dezelfde bedragen, maar dan in guldens:D. En het verschil was niet merkbaar met de canton 2.1...

@limpbixkit: verwijder eens een paar pm's, want je hebt nu het maximum bewaard zodat ik je geen pm kan sturen over dat ik het kabeltje nog steeds niet heb ontvangen...

11. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    wat er achter kasten en andere obstakels gebeurd zal mij aan de anus oxideren....ik zie er niks van.
    wel wil ik dat het een klein beetje overzichtelijk blijft tussen de kabelzooi....dus geen grote bossen en kluwen door elkaar.......dit soort bossen en lussen kan ook storing geven door opgewekte magnetische velden zodat er een vervelende brom kan ontstaan.

wat wel in het zicht ligt wordt netjes weggewerkt in kabelgoten zodat niemand er zijn nek over breekt.

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik hou de kabels altijd zo kort mogelijk.

De enige kabels waar ik niets mee kan beginnen zijn de optische.
    Heb laaste 2 optische kabels gekocht 2m , korter waren ze er helaas niet meer.
    Maar deze dingen leiden een eigen leven.

Heb hier ook nog een optischekabel van Sony (>5jaar) koste toen nog een kapitaal.
    Deze kan ik neer leggen en dan blijft die liggen waar die ligt , zonder zich zelf weer op te rollen.

Nu dat ik alle apparatuur op zijn plaats heb , ontdekte ik dat ik optische ingangen te kort kwam :mad:
    De Xbox , PS2 en TVHome decoder = Optisch.
    DVD-speler = Coax.
    Alleen kan ik mijn DVD-recorder niet aansluiten.

Zag op de site van Conrad het volgende , zou dit wat zijn ?????
    3 WAY TOSLINK OPTICAL SELECTOR

Kan ik vanmiddag meteen bij Conrad kijken naar andere optische kabels.

13. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Zo huis, tuin en keuken is nou ook weer niet. Harman Kardon Avr130 + Sony Lap305 SACD surround set + Magnat 20A Sub, wel allemaal instappertjes maar oke O-)
    Ik koop wel 2x 2,5 mm2 binnenkort, die dingen die er nu bij zitten zijn gewoon te dun en volgensmij waren ze ook al behoorlijk oud.

14. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, je kunt mischien beter eerst bv. voor je fronts nieuw kabel kopen, als het niks uit maakt heb je er tenminste niet teveel door heen gejaagd voor de grap.

15. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Een DVD Recoreder kan toch ook dvd's lezen. Waarom zou je dan nog een dvd speler erbij nemen. Ik zou zelf gewoon die dvd speler weg halen, en alleen de dvd recorder daar houden. Dan kom je wel uit met je optische ingangen.

Laatst bewerkt: 7 jun 2005
  16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn DVD-speler kan bijna alles afspelen (DIVX , DIVX4 , DIVX5 , MP3 , MP4 , AVI ) daarom doe ik deze "nog" niet weg.

17. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je DVD Recorder dat dan niet...??? Neej zeker, das wel jammer. Dan zou ik toch naar dat ding op dat plaatje zoeken. Ziet er wel handig uit, lijkt mij :p Maar kan je niet de DVD speler op de DVD recorder aasluiten? Geen idee hoe dat zou moeten, maar misschien kan het.

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan mijn DVD wel aansluiten op de 2e scart van de recorder.
    Maar dan heb ik een nieuw probleem , de Recorder heeft geen optische ingang.

Ik heb besloten om de optische uitgang van de recorder maar niet te gaan gebruiken.
    Als ik iets met de recorder opneem , blijkt het geluid normaal stereo te zijn.
    Heb de recorder nu met een normale stereo-cinchkabel verbonden met de Yamaha.

19. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    He Pikachu zelf had ik eerst ook hetzelfde probleem.

Mijn tv heeft namelijk maar een scart en daar nou hele tijd mee gaan switchen had ik ook geen zin in. Toen kwam ik bij zoiets stond volgens mij een keer in de PU...

Het voordeel dat deze had, hier zit namelijk ook een optische ingang + 4 uitgangen :D
    Helaas zijn deze ook weer niet van een goede kwaliteit. Maar wat ik hiermee wil bereiken is dat je niet alleen naar zon splitter moet kijken, je kan namelijk misschien ook een multi scart kijken waar dan zoiets bij zit.
    Op mn werk hebben we ook zoiets maar dan zit er coaxiale splitter in. Dus er is denk ik wel keuze...

Kijk nu zit je niet met zon probleem maar als je straks misschien ook nog een next-gen console erwilt kopen kom je weer met hetzelfde probleem ;)

20. Wilson

Wilson Paratrooper

Leuk Bevonden:
    0
    En hoe duur mag dat ding zijn?

Laatst bewerkt: 8 jun 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina