1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat probleem heb ik niet.
    De PS2 en Xbox zijn al aangesloten op de optische ingang.
    En beide consols worden dan vervangen door de nieuwe PS3 en xbox360.
    De oude consols krijgen dan weer een nieuw baasje.

Video aansluitingen genoeg.
    TV = 2xScart compleet ( Video , S-Video en RGB ) 1 xScart ( Aleen Video ).
    en 1x S-video ( front ).
    Maar op mijn Yamaha Digitale Reciever zitten ook nog eens 5x Video , 5x S-Video en 2x Component Video.

Alles wat ik niet meer aan kan sluiten op de TV , vindt een plekkie achter op mijn Reciever.

2. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xboxen hebben al een nieuw baasje :eek:

Ik beleef de laatste tijd weinig plezier aan gamen. En van die xboxen kon ik mooi een center speaker kopen. :9

3. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik iets kwijt moet , praat ik altijd eerst even met mijn zwager.
    Hij koopt meestal alles van mij over.

Hij weet hoe zuinig ik op alles ben.

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Welke center-speaker?

5. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Owja, tuurlijk. K was ff vergeten dat je die had:D. Hoeveel heeft die eigenlijk gekost? Ik ben ook nog op zoek naar een centerspeaker.

Maarre, weet iemand wat het betekend als een receiver THX-gecertificeerd is?

7. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    staat *ergens* in dit draadje..

/edit:
    thx is een soort van keurmerk, staat helemaal los van de xbox, die is niet thx gecertificeerd. Thx heeft alleen nu als al je componenten thx zijn dus niet alleen je versterker maar ook je speakers. De toegevoegde waarde van thx is ongeveer 0,0
    THX is een set standaarden en eisen voor bioscopen en thuisbioscopen, opgesteld door Lucasfilm Ltd. Deze standaarden en eisen moeten door apparatuur en bioscoopzalen worden gehaald/nageleefd om een THX certificaat te krijgen en te houden.

Voor home theater versterkers betekent dit o.a. genoeg vermogen en stabiliteit, voor speakers een bepaalde afstraalkarakteristiek en minimaal haalbare geluidsdruk en voor voorversterkers o.a. genormeerde in- en uitgangsgevoeligheden en een aantal andere functies. THX is dus geen geluidsformaat!

Maar THX stelt niet alleen eisen op, ze hebben ook de volgende functies om een soundtrack in een huiskamer meer te laten klinken als in de bioscoop. Dit noemt men "post-processing" en vind plaats NA decodering van Dolby Digital of DTS:

1. Re-Equalization: vermindert de scherpte van een soundtrack afgespeeld in een home theater. In de bioscoop is er minder hoog, door demping van het geluid door het scherm en grote luisterafstand.
    2. Timbre Matching: zorgt ervoor de de front luidsprekers beter op de surrounds aansluiten qua klank, met een homogener resultaat tot gevolg.
    3. Adaptive Decorrelation: zorgt dat de surround speakers nooit een mono geluid weergeven, maar geeft een pseudo stereo effect, om de surround minder plaatsbaar te maken en ruimtelijker.

Verder kun je de subwoofer beschermen door het piek niveau in te stellen dat de subwoofer nog weer kan geven en zijn Time alignment (het in de tijd corrigeren van speakers die op verschillende afstanden van de luisteraar staan) en Bass Managent (het routeren van bas naar subwoofers, om kleine speakers te ontlasten) goed geregeld.

Het is niet nodig om alleen maar THX apparatuur te gebruiken, maar THX apparatuur werkt wel zeer goed met elkaar samen. Een garantie voor de beste geluidskwaliteit is het niet perse.

Inmiddels zijn er 2 THX normen: THX Ultra (de oorspronkelijke THX norm) en een minder
    strenge THX Select norm, bedoeld voor kleinere kamers, met o.a. minder hoge eisen aan luidsprekers.

Voor meer informatie: bezoek de website van THX op http://www.thx.com.

-beiden gepost door tipex-

Laatst bewerkt: 8 jun 2005
  8. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
  9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt heb hem al een tijdje liggen, geinig promo cd-tje van b&w

10. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
  11. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Een Z-5500 heeft een decoder ingebouwd.
    Die sluit je aan via de optische uitgang op de advanced scart kabel.
    Je krijgt hierbij ook nog geluid uit je TV, omdat het scart signaal gewoon doorloopt.

Geen receiver kopen dus. Een Z-5500 is genoeg.

12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand eigenlijk hoe ik straks mn z-5500 set aansluit op de 360?
    ook weer met zo'n speciaal scart kabeltje die ik dan er weer apart bij moet gaan kopen??

13. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    360 heeft volgens mij ook gewoon een optical out zoals de huidige box. Ben meer benieuwd naar de videouitgangen. Mijn lcd heeft een dvi ingang en die wil ik graag gaan gebruiken zodat ik lekker van de hd beelden kan gaan genieten.

14. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Dat is nog niet zeker, als er op de 360 al een optische poort is ingebouwd zoals de PS 2 dan niet, maar anders moet je weer zo'n kabeltje erbij kopen ja.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ja kan volgens mij de Scart Adavanced kabel van de Xbox gebruiken op de Xbox360.
    De aansluiting van de Xbox360 is namelijk het zelfde als die van de Xbox.

16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    2dehands heb ik 2 leuke versterkers gevonden, de Denon AVR1803 en de Onkyo DS787. De vraagprijs ligt bij allebij zo rond de 250 (300) euro. De onkyo is 6.1 en de denon 5.1.

Welke van de twee zou nou het beste zijn? En is 6.1 echt noodzakelijk aangezien er maar heel weinig films dat ondersteunen?

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb juist begrepen dat deze niet gelijk is.

18. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Denon avr 1803 is ook 6.1 hoor. :9
    Hij is nagenoeg hetzelfde als die van mij qua mogelijkheden en design. :)
    Leuk ding, ben tot nu toe zeer tevreden over denon. Tipex, Beuk hebben voorheen ook met Denon gedraaid en Quack draait ook met denon (wel wat grotere monsters maargoed. )

Onkyo is volgens mij ook niks mis mee. Lees de reviews zou ik zeggen :)

EDIT: Hier de specs van de avr 1803 : http://ostg.pricegrabber.com/search_techspecs_full.php/masterid=619404#description

Laatst bewerkt: 10 jun 2005
  19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de specs:). Kwas er zelf ook al achter gekomen dattie 6.1 was. Maar als er staat dat de laagste prijs 300 dollar is, is 300 euro toch te veel 2dehands? De denon is 80 watt, onkyo 135, maakt dat heel erg veel uit? Alleen als je grote boxen hebt, toch?
    En als je nou echt zou meoten kiezen, welke zou je dan kiezen (ik ga denk ik voor de denon, maar toch:)).

Edit: op www.kieskeurig.nl staan trouwens ook de specs van allebij. Denon heeft uit 22 reviews 'n 9.8 voor het geluid :9 .

Laatst bewerkt: 10 jun 2005
  20. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar vind jij de specs van de onkyo op Kieskeurig? :confused:
    Maargoed, bedenk wel dat je geen garantie hebt op je receiver.
    Als ie stuk is ie ook stuk...ik ben vanwege dat ook overstag gegaan om gewoon lekker mijn receiver nieuw te kopen. En die van mij is al een x stuk geweest. (was deels mijn eigen schuld)

Over die wats, is dat 135 aan 8 ohm?
    want die 80 van de denon is 8 ohm.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina