Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Meuk

Toch ook nog wat nieuwe aankoopjes gedaan. Uiteraard gaat deze jongen niet voor zo'n lelijke windows media center doos, maar ik heb een mooi design doosje gekocht :)

Macje Mini:

Deze staat nu in mijn audio meubel en is verbonden met versterker en tv. Via mijn ibook kan ik 'm op afstand bedienen via VNC of Synergy. Heerlijk mijn muziek via iTunes afspelen en films met VLC. Voor het ultieme genot er ook nog maar een remote bij gekocht.

Deze werkt ook perfect samen met Mac OS X. :)

Eind dit jaar wil ik er nog een LCD of plasma bij kopen, 37" of 42". Om de setup helemaal compleet te maken.

2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die mini maccies wel erg geinige dingetjes maar me waifie vind ze niet mooi :)

3. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    /me proest koffie over iBook.. "NIET MOOOI!!!"

4. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Bij MM issie 299, ik heb hem daar gisteren ook gehaald. En ja die bass is gruwelijk :+ Ik kreeg het eerste gezeik al van me pa en ma gisteren van: Hele tijd dat geboem kan dat niet wat zachter, Erm......Neen:p

5. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :9 Ik vind ze juist super mooi.
    Het is ook bijna de enige computer waarvan ik denk dat een vrouw hem ook mooi zou kunnen vinden.

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    :confused:

Ik dacht: ik haal m'n vraag maar ff omhoog aangezien iedereen eroverheen leest omdat hij op de vorige pagina helemaal onderaan stond;).

7. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    - 7.1 is 8 kanaals geluid, 5.1 heeft 5 speakers en 1 sub, 6.1 heeft 6 speakers en 1 sub, 7.1 heeft 7 speakers en 1 sub.
    - Bij 6.1 heb je één surround rear speaker, bij 7.1 heb je twee surround rear speakers
    - In Amerika zijn er wel wat films die 7.1 ondersteunen, ik dacht iig dat je ze van de Star Wars films (Ep. I, II) hebt, verder kan je receiver van een 5.1 of een 6.1 discreet kanaal een 7.1 kanaals geluid maken.

8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen jullie vergelijken:)? Welke van de twee is beter?

Of:

JMlab profil 3 en de Kef Q55

9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah snapput ook niet echt :) Heb ook overwogen om er eentje in de kamer neer te zetten maar het kwam niet door de feestcommissie :) Is ook wel jammer dat het weer qua formaat afwijkt van de standaard afmetingen van apparatuur. Zat er eigenlijk een spdif/optische uitgang op die dingen?

10. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Het is natuurlijk primair bedoeld als werkstation, en niet als mediacentre. Hij heeft standaard geen digitale uitgang, maar er zijn USB en Firewire dingetjes op de markt waarmee dat wel kan.

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch maar gekozen voor de JMlab speakers, en daar heb ik geen spijt van! Ze klinken heel mooi in het hoog en midden-gedeelte. De lage tonen zijn niet echt overweldigend maar wel gewoon goed. Eigenlijk hoeven ze ook niet veel bas te hebben omdat je er nog altijd een sub bij kan zetten. Ik heb ze maar voor 100 euro gekocht! Op de foto zien ze er trouwens wel heel erg lelijk uit maar dat zijn ze helemaal niet. Het lijkt ook net of die woofer bijna helemaal versleten is op de foto, maar er is helemaal niets mee aan de hand.

Edit: ff de foto veranderd, want de vorige was wel heel erg groot;).

Edit2: damn, hij doet het niet meer.

Laatst bewerkt: 4 jul 2005
  12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dus de twee achter-kanalen van 7.1 zijn mono?

13. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm.. Iig gefeliciteerd met je speakers..jammer dat ik de pic niet kan zien.
    Kun je je mfb als rears gebruiken.

de bij 7.1 is het ook de bedoeling dat het 7 aparte kanalen zijn. Elk kanaal kán apart opgenomen zijn.
    Maar hoe kom jij nou weer bij dat mono. :confused:

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had dat op een of andere site zien staan maar ik geloofde het eigenlijk niet dus vroeg ik het maar hier. Ik maak dalijk trouwens nog wel ff een foto van de speakers. Ze zijn iig van JMlab en er zitten speakers in van Focal. Ze klinken echt heel erg mooi, ook lekker ruimtelijk.
    Enne, m'n mfb's ga ik als subwoofer gebruiken, ik heb zoiezo te weinig plek om ze als rears te gebruiken. Daar komt nog bij dat de hoge tonen van allebij de luisprekers niet meer mooi zijn, bij de ene doet de middentoner het niet meer en de andere klinkt gewoon niet mooi meer. Het enige wat nog mooi klinkt is de bas. Ik heb laatst in een zelfbouwwinkel speakers beluisterd van 700 euro per stuk, maar de bas kwam nog niet in de buurt van die van de mfb's dus ik ga ze gewoon als subwoofer gebruiken.

En om nog ff op je vraag terug te komen hoe ik nou bij mono kwam: het leek voor mij nog meer bevestigd omdat tom clancy zei dat je van 6.1 en 5.1 7.1 kon maken.

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0

De nieuwprijs lag dacht ik rond de 600 euro (per paar).

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt het uit of je luidsprekerkabel naar de linker luidspreker langer is dan die naar de rechter luidspreker? Bij bijvoorbeeld een situatie waar de versterker aan de rechterkant van de kamer staat.

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ligt eraan hoeveel langer en hoe gevoelig je ervoor bent.
    De een wilt perfectie en zorgt dat ie dure kabels van goede kwaliteit heeft die even lang zijn, terwijl de ander geen verschil hoort met standaard kabels of een verschil in lengte.

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Met dat setje van jou maakt dat waarschijnlijk niet zo veel uit of de ene kabel nou 2 meter langer is dan de andere, ik denk niet dat je het verschil hoort. Als je nou een versterker zou hebben van over de 1000 euro met speakers van 5000 euro, zou je het misschien nét kunnen horen, maar voor jou setje zal het waarschijnlijk niet veel uitmaken.

19. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nog maar eens een vraagje over 7.1: als je een 7.1-versterker gebruikt voor 5.1 (zoals de xbox), welke speakers gebruik je dan als surround: de surround back of de surround tussen de back en de frontspeakers?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina