1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb die calculator even gedaan en de HS50 kwam er niet uit maar wel de HS51, is er nou een verschil tussen deze, ziet er gewoon het zelfde uit. http://www.projectorcentral.com/Sony-VPL-HS51.htm

Mijn projectie afstand is trouwens maximaal 2,72 meter en scherm diagonaal is 2 meter ongeveer, mag ook kleiner/iets groter.

Laatst bewerkt: 9 jul 2005
  2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een ander verloopsnoertje gekocht, en hij doet het weer:). Dus het lag toch aan het snoertje.

Enne, Pimmy: succes met het uitzoeken van je beamer;).

3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Thx :) Het moeilijkste wordt het sparen natuurlijk maar daar heb jij ook wel ervaring mee :)

4. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Pim: de HS51 is het type zoals hij in amerika is uitgebracht, in europa is dat de HS50. Met de waardes die je opgeeft is de sony wel te gebruiken maar is het niet ideaal als ik de calculator zo bekijk. Die geeft een waarschuwing op dat moment, je zit in de rode marges. Je zou de beamer eigenlijk wat verder weg moeten plaatsen anders wordt de boel overbelicht.

5. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Verder dan dat gaat helaas voorlopig niet lukken, is er voor mij dan een betere oplossing die even goed is als de HS50 (en zelfde prijsklasse)?

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @dynamike: Tis gefixed hoor, haal de rest er ook gelijk effies uit :)

7. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt erop dat meeste op minstens 3 meter willen hangen. Dichterbij kan wel maar dan wordt een groter scherm geadviseerd. Groter op die afstand is helemaal niet prettig kijken, ik neem aan dat je zelf ook op iets van 2,70 van het scherm zit en dat is op zich al redelijk dichtbij dus groter is niet echt een optie. Wellicht dan de benq 7700 een idee is, die kun je op econemy mode zetten op die afstand en dat spaart de lamp dan ook nog. Op deze afstanden komt er teveel licht op het beeld en dat is niet goed. Misschien je vraag eens droppen op htforum daar zijn ongetwijfeld mensen die ook op korte afstanden projecteren.

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ok bedankt voor de info ;)

9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    @tipex: ik heb de manual van de versterker niet, dus jij kan me dit vast wel ff uitleggen:

Hoe programmeer je dat je bijvoorbeeld de cd-speler met de ab kan besturen?

Ik heb de canton digital 2.1 van m'n vader nu aan de versterker gehangen, maar die boxen werken anders dan normale boxen: er moet een kastje tussen de voor- en eindversterker want dat kastje functioneert eigenlijk als een soort scheidingsfilter. Als je de boxen verplaatst moet je alles ook via de computer en dat kastje met een microfoon opnieuw inregelen omdat dat kastje dan voor elke ruimte het juiste 'scheidingsfilter' maakt. Dat kastje moet dus tussen de voor- en eindversterker in staan. Bij stereo-versterkers kan dat via de tape in en out, maar hoe moet dat bij de denon? Ik wil dan dus die boxen als frontspeakers in een surround-opstelling gebruiken. Ik moet dat kastje dus op de pre-out van de frontjes zetten, maar waar moet hij dan weer op de eindversterker-ingang aangesloten worden? Kan dat eigenlijk wel? Of moet ik dan een apparte eindversterker aansluiten?

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat van die ab moet ik effies opzoeken, geen idee waar me handleiding ligt dus kan effies duren :) Dat kastje is lastig denk ik, de denon doet of de voor en eindversterking zelf of je kunt kiezen voor een eindversterker van 1 of meerdere kanalen. De pre-outs gaan naar de eindversterking, maar die heb je niet, denk dat dat niet zonder kan als je dat kastje wilt gebruiken. Weet ook niet hoe je dat middels de tape in- uitgang zou kunnen.

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de link naar de handleiding. Is erg handig;). Alleen hoop ik dat de printer die 75 pagina's overleefd:D.
    Ik ga denk ik die handleiding maar goed doorlezen, en ik zal het wel zeggen als ik een oplossing heb gevonden voor dat kastje.

13. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of dit het juiste topic is om het te vragen maar toch...
    heb je bij de boxen van de home cinema's ook 3mm uitgangen? zodat ik ze op mijn pc kan aansluiten?
    grtz

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nee. Daarvoor moet je een verloopkabeltje kopen.

15. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
    maar het gaat dus eigenlijk wel?
    waar kan je zo iets halen?
    hoe ziet het eruit?
    grtz

edit : liefst zou ik hem via 3.5mm ingange kunne aansluite, gaat dat ook?

Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Vraag het eens bij de technische 'doe het zelf'-shop. Eigenlijk heb je alleen het pluggetje zelf nodig, het snoertje kan je er als je een beetje handig bent zelf aan vast solderen.

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: waarom zijn er apparte centerspeakers? Je kan toch ook gewoon een normale speakers als centerspeaker gebruiken? Wat is het verschil? Heeft het met het frequentiebereik te maken? Is een centerspeaker gedetailleerder?

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat het meer met formaat te maken heeft. Centers moeten op, achter of onder het beeld en een staande speakers die is daar veels te groot voor. Dus dan is het handig als je een center speaker hebt die past. Iets in die trant denk ik :)

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je ziet vaak ook dat centerspeakers in de lage tonen niet zo sterk zijn, maar wel heel erg hoog gaan. Misschien kan het daar ook iets mee te maken hebben...

20. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Stemmen gaan vaak over het middenste kanaal, dus vandaar dat er mischien op het laag 'bezuinigd"word. Maar in mijn optiek is bij een échte surround ervaring elk kanaal gelijkwaardig..maargoed daar heb ik geld/ruimte niet voor. 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina