1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in. Eigenlijk zouden alle speakers hetzelfde moeten zijn (behalve de sub:D). Maarja, ik krijg het nog niet eens voor elkaar om alle speakers van hetzelfde merk uit dezelfde serie te kopen, dus laat staan allemaal dezelfde speakers :D.

2. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Centers zijn magnetisch afgeschermd om niet te storen op de tv, omdat ze daar natuurlijk bij in de buurt moeten staan. Omdat ze onder of boven de tv moeten komen te staan, hebben ze meestal ook een andere vorm. Bij goedkope setjes zouden ze dus ook inderdaad minder kunnen zijn, omdat op laag wordt bezuinigd. Maar eigenlijk is de center de belangrijkste speaker in je home cinema setje, dus het zou de beste speaker moeten zijn. Bij mij is hij dan ook de duurste van de hele set... maar dat komt ook omdat ik mijn fronts 2e hands heb gekocht :)

3. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Speakers die op je PC aangesloten zijn via die 3mm jackplugjes zijn altijd actief, oftewel je pc geeft een zwak signaal af wat misschien voldoende is om een hoofdtelefoon genoeg volume te geven, maar zeker niet gewone speakers. Als je niet actieve home cinema speakers aan wilt sluiten kan dat dus niet direct, dit moet dus altijd indirect gaan via een aparte versterker.

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn toch computers die passieve speakers ondersteunen? Daar was ik tenminste vanuit gegaan in m'n antwoord.

5. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou je denken?
    Dan zou er dus IN de computer een amp zitten...lijkt me wel vet...maar daar heb ik iig nog nooit van gehoord. :p

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ow:D. Ik dacht, misschien bestaan die dingen wel;). Ik moet je alleen bekennen dat ik er zelf ook nog nooit een heb gezien:D.

7. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    voor de oplettende peeps hier........de RAF in amsterdam,kampen,utrecht,hilversum en weet ik het allemaal,heeft eerdaags zijn monsteruitverkoop weer.
    kortingen die serieus oplopen en waar de mensen letterlijk een nacht van voor de deur gaan liggen om als eerste binnen te zijn.

u was gewaarschuwd :+

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heeft de Royal AirForce uitverkoop? :+
    Das wel vet, een MiG met korting!!

Nee geintje, waarom is www.raf.nl zo tering sloom :confused:

Laatst bewerkt: 14 jul 2005
  9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beuk weer terug van zijn wereldreis?
    Goeie tip inderdaad. Heb echter net me geld uitgegeven aan 2 paar airco's (zie pats topic) :)

10. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Wat is dat nou voor ge-ijl, zal wel door de warmte komen. :+

Ik heb gisteravond twee Marantz MA500 op de smalle kopjes weten te tikken.
    Ze zijn nog niet heel prettig aangesloten (dropveters), maar beters is onderweg.
    Foto's volgen nog.

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn toch eindversterkertjes? Wat heb je dan als voorversterker?

12. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Een yamaha rx-v740, die heeft voor alle kanalen pre-outs.
    En aangezien Yamaha en Mordaunt-Short (ik heb 906 Avants) allebei nogal helder zijn zegmaar, had ik veel harde s-klanken enzo... beetje te schel "hoog". Marantz staat bekend als warm, en dat merk ik nu ook. Het is niet wollig ofzo, gewoon prettiger om te luisteren.

Hiermee probeer ik dus de stereocapaciteiten van m'n set te verbeteren.

13. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Offtrack mja...als je leuke kabels hebt post dan ff je bevindingen. :)
    Ik zit ook te denk om ooit een stereo versterker (Nad 320 BEE) of Vincent Sp-996/Marantz Ma 500 mono's te kopen.
    De stereo sound zou er bij mij een stuk rustiger op worden.

14. Wie weet hoe ik mijn speakers kan verlengen?

Kan het door middel van een plug?

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Speakers verlengen? Bedoel je gewoon de draad die er tussen zit verlengen? Dat kan je eigenlijk gewoon doen door 2 snoeren aan elkaar vast te knopen:).

16. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komt je signaal nog lekker over, er kan namelijk signaal verlies ontstaan. ;)
    Koop gewoon nieuwe draden en sluit die aan op je speaker terminals.
    Of als je van die speakers hebt waar de draden naar binnen lopen. Kun je ze eventueel open schroeven..en daar de draden vervangen door langere.
    Maar alles op eigen risico. :p

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat je dan nogal veel signaalverlies hebt, maar bij simpele boxen hoor je dat amper. En ik ben er vanuit gegaan dat hij simpele boxen had, want als hij goede boxen zou hebben zou hij denk ik ook niet met zo'n vraag aankomen;).

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je dan niet tevreden over het geluid wat je denon nu in stereo produceert?

19. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope..Het is niet slecht maar ik mis het detail, waardoor de instrumenten natuurgetrouw gaan klinken, de diepgang, het "3d" beeld.

Mensen hebben een verschijnsel dat heet: Preference Drift.
    Naarmate men een bepaald niveau heeft bereikt wil men hoger.

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Betere dacs spelen daarbij een grote rol, toen ik me denon verruilde voor me huidige rotel ging er echt een wereld open. Op de een of andere manier leek het geluid van de denon in elkaar gefrommeld en de rotel die trok het uit elkaar en liet me alles horen. Naarmate de dacs beter (lees duurder) worden zal dat effect alleen nog maar groter worden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina